100 найдорожчих брендів України – рейтинг Нового Времени
Журнал Новое Время спільно з MPP Consulting представляють топ-100 найдорожчих національних торгових марок. Сумарна вартість цієї сотні – майже $6 млрд.
Вітчизняні бренди за рік подорожчали майже на 8% – тепер 100 найдорожчих національних марок коштують стільки ж, скільки мільярдери Віктор Пінчук та Вадим Новінський, разом узяті.
Якби торговельна марка мінеральної води Моршинська була людиною, то вона опинилася б на 13-му місці в списку найбагатших українців за версією НВ. Тому що її вартість сьогодні становить $533 млн – це лише трохи менше, ніж статки власника компанії Нібулон Олексія Вадатурського.
Але Моршинська не людина, а бренд – №1 у списку 100 найдорожчих в Україні. Вона вже вдруге піднімається на вершину рейтингу. Причому капіталізація торгової марки за минулий рік зросла: найвідоміша українська мінералка додала 5,13%.
Але подорожчала не одна лише мінералка, що бурхливо розвивається. Найбільше зросла загальна капіталізація марок з сектору господарських товарів, а також e-commerce – відповідно на 194% і 46%.
І якщо в першому випадку зростання пояснюється низькими показниками минулого року, то зростання електронної комерції відображає розвиток самого ринку, який щорічно збільшується на третину.
Як це рахували: Вартість кожного бренду розраховувала компанія MPP Consulting. Методологія оцінки заснована на фінансових результатах компаній – власників марок, а також фактори, які можуть впливати на вартість бренду, – географічне покриття продажів, технологічна складова, продукція, що випускається, а також інвестиційна привабливість галузі.