«Чи то $30, чи то $50 млн». Екс-міністр інфраструктури Пивоварський розповів, як змінювалась сума начебто нанесених ним збитків

Компанії / Ринки

22 березня 2023, 15:27

Протягом трьох судових засідань у справі екс-міністра Андрія Пивоварського сторона обвинувачення озвучувала суму нібито завданих ним збитків держпідприємству у діапазоні від $30 до майже $50 млн.

Про це Пивоварський розповів під час стріму Business Breakfast із Володимиром Федоріним. Колишній міністр, зокрема, ретельно пояснив, у чому його звинувачують, та логіку своїх дій.

«Прокурор озвучив на суді, що я нібито як посадова особа, міністр, підписав наказ, погоджений всіма міністерствами та Кабінетом міністрів і в результаті підписання цього наказу третя сторона, приватна компанія, отримала якусь вигоду. Тобто не говориться про те, що я щось отримав, не говориться, що я особистим рішенням щось підписав, бо це було колегіальне рішення КМУ, яке Міністерство юстиції потім зареєструвало та опублікувало», — розповів Пивоварський.

Проте на підставі аудиту Держаудитслужби, яка перевіряла ДП Адміністрація морських портів України, НАБУ та САП прийняли рішення, що внаслідок ухвалення цього наказу були порушені права АМПУ та були визнані завдані держпідприємству збитки.

«Мені інкримінується нанесення збитків державній компанії в особливо великих розмірах. За три засідання було озвучено декілька цифр — від $30 до майже $50 млн», — заявив Пивоварський.

При цьому він розповів, що у 2015 році Мінінфраструктури визначало, що для розвитку українських портів, для їх конкурентоздатності, потрібно було застосувати статтю закону про порти, у який йдеться, що корабельний збір (який судна сплачують за вантажно-розвантажувальні роботи), може збиратися або державним підприємством АМПУ, або поділений з приватними операторами акваторії у пропорції 50% на 50%.

«Закон є, він був ухвалений задовго до мене. Тобто норма була, але вона практично не застосовувалась. Щоб приватні інвестиції пішли в порти, щоб українські порти могли конкурувати з румунською Констанцою чи російським Новоросійськом, потрібно було цю норму ввести», — розповів екс-міністр.

Він наголосив, що ці кошти можна було використати виключно на підтримку інфраструктури порту.

«Це — цільові гроші, незалежно, хто їх збирає. Можна було їх використовувати на днопоглиблення, на покращення інфраструктури. І можна було заплатити податки в бюджет… Чому Мінфін погодив цей документ без жодних заперечень? Бо бюджет жодним чином не страждав», — додав Пивоварський.

Також екс-міністр зазначив, що далеко не завжди кошти, які надходили до АМПУ витрачалися за цільовим призначенням — про що свідчать численні скандали навколо цієї структури буквально з початку її створення.

Як повідомлялося, Вищий антикорупційний суд у четвер, 16 березня, обрав колишньому міністру інфраструктури Андрію Пивоварському запобіжний захід у вигляді застави в 9,997 млн грн.

17 березня стало відомо, що заставу за Пивоварського було внесено.

Інші новини

Всі новини