«Ситуація зміниться драматично». Які бізнес-процеси ШІ виконує краще за людей та як бізнес готується до демографічної кризи — інтерв'ю
Телеком / IT / Медіа2 липня, 11:44
Артем Бородатюк, засновник Netpeak Group, розповів NV Бізнес про те, які бізнес-процеси вже виконує ШІ та чого чекати у майбутному. А також про якість української освіти та майбутню демографічну кризу.
Яку частку процесів виконує ШІ і як зміниться ситуація за рік-два?
Це складно сказати чітко, але ситуація з ШІ зміниться драматично.
ШІ буде виконувати ще більше завдань. Зараз у наших бізнесах це вже створення прототипів інтерфейсів, монтаж відео, написання описів вакансій та створення тестових завдань, транскрибація зустрічей, допомога при оцінці кандидатів.
За півтора роки ШІ повністю замінив базовий копірайтинг. Я також використовував його для роботи з матеріалами книги «Для менеджерів» — ШІ знаходив недоліки в контенті та вказував на помилки. Тож, загалом, ми поступово інтегруємо штучний інтелект повсюдно.
Передплатіть, щоб прочитати повністю
Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою
Люди залишаться диригентами, які мають керувати великими мовними моделями. Треба навчитись вже бути цими диригентами.
Які процеси та рішення ви не готові віддавати ШІ?
Важко уявити, що ми могли б віддати процеси, де помилка може бути фатальною. Наприклад, юридичні або бухгалтерські. У таких випадках фінальне рішення має залишатися за експертом. Хоча ШІ може допомагати в аналізі документів чи підрахунків, але щоб віддати ці процеси повністю, треба пересвідчитись, що професійна, досвідчена людина помиляється в чомусь частіше за AI.
Стратегічні рішення та високоінтелектуальні завдання, які враховують багато контекстів, також поки не варто передавати ШІ. Але тут ключова фраза «поки що».
В які напрямки плануєте вкладати найбільше у найближчі п’ять років?
Netpeak Group продовжить розвивати наші бізнеси, які підтримують екосистему групи. Ми зосереджені на послугах, що допомагають у генерації лідів, включаючи маркетинг і продажі, тому і запускаємо нові напрямки, такі як SMM і інфлюєнс-маркетинг, стратегія в маркетингу, нещодавно запустили маркетинг-агенцію повного циклу BASE, де можно прийти і замовити собі маркетолога «в штат».
Продуктова платформа Kiss My Apps вже зараз обʼєднує сім продуктових вертикалей з 30 AI-first застосунків і планує розвивати напрямок AI надалі. Наприклад, застосунок AI Remodel дозволяє отримати оновлений дизайн інтерʼєру приміщення користувача, завдяки внутрішнім AI-двигунам. Kiss My Apps робить велику ставку на інтеграцію ШІ в тестування, розробку, створення креативів та предиктивну аналітику, щоб підвищити ефективність команди. Це той кейс, коли на ШІ дивляться саме як на помічника в рутинних задачах.
А в рамках екосистеми ми запустили компанію з виробництва мерчу — select form, оскільки це було те, що ми самі часто замовляли, але не були задоволені. Також запустили Netpeak Events, яка робить нестандартні івенти.
Як ви оцінюєте можливості української освіти утримати молодь в країні?
Освіта в Україні потребує реформ, які вже почали здійснюватися. Мені подобається концепція нової української школи — НУШ.
Але ми повинні зробити ще більше, щоб освіта стала ближчою до бізнесу. Я вірю в перспективи української освіти, оскільки вона стає прагматичнішою. Наприклад, курси нашої компанії карʼєрного розвитку Choice31 за три роки пройшли 9320 студентів, при цьому середній термін працевлаштування складає 59 днів — проти 90+ днів в середньому на ринку.
Це наш головний KPI. Так мають зробити всі університети країни — ми маємо дбати про те, щоб люди після університетів могли бути найняті бізнесами і працювати, досягаючи результатів. Зараз на ринку забагато різних курсів, бо університети не роблять те, для чого вони призначені, — вони не дають освіту, щоб людина після навчання просто прийшла і працювала.
Чи очікуєте ви демографічну кризу і як це може вплинути на вас?
Поки війна не закінчена, важко робити прогнози, як все буде розвиватися. Дуже залежить від того, як сама війна закінчиться.
Якщо війна завершиться успішно для України, ми можемо очікувати на економічне зростання. Але нам треба драматично спростити процес легалізації для іноземців, щоб вони могли приїжджати до України і жити тут легально.
Та краще нам, підприємцям, вірити в найкраще, але готуватись до найгіршого, очікуючи на демографічну кризу. Тому ми підсилюємо наш рекрутинг, розбудовуємо HR-бренд, щоб найкращі спеціалісти приходили саме до нас. Тому навіть в умовах демографічної кризи ми плануємо рости і розвиватись. Треба бути швидше за інших і тоді навіть в маленькому ставку можна бути великою рибою.