«Більше не можуть». Економіка РФ готується до низки банкрутств будівельних компаній
Компанії / Ринки21 липня, 18:22
Основна причина — різке скорочення замовлень на тлі високої ключової ставки Центробанку (20%, — ред.). Про це заявив гендиректор найбільшого холдингу галузі Нацпроектстрой Олексій Крапівін, повідомляє Moscow Times.
«Сьогодні всі без винятку компанії відчувають на собі вплив дорогих грошей. Підприємці вважали, що зможуть обслуговувати кредитний портфель, і займалися власною інвестпрограмою або іншими проєктами, а сьогодні обслуговувати свій борг за такого рівня ставок більше не можуть», — сказав Крапівін.
За його словами, будівельний бізнес як такий — це складна і не високомаржинальна галузь, у якій навіть у найкращі роки хорошою рентабельністю вважався рівень 10−15% за проєктом. При цьому рентабельність компаній в автодорожньому будівництві найнижча. Так, якщо по російській економіці в середньому показник становить 12−14%, у житловому будівництві 9−10%, то в будівництві автодоріг — 2−3%.
«Особливість інфраструктурних проєктів — висока капіталомісткість і довгий термін реалізації… Якщо порахувати окупність інфраструктури тільки арифметично, без урахування комплексних ефектів, то будувати зараз взагалі не вигідно. Простіше покласти гроші на депозит», — зазначив російський топ-менеджер.
Раніше учасники ринку прогнозували скорочення інфраструктурного будівництва у 2025 році.
- Допитливих посадять. Кремль остаточно засекретив дані про російську економіку
- «Росія спалює свічку з обох боків». ISW проаналізував проблеми економіки РФ та можливий вплив вторинних санкцій, які обіцяє Трамп
- Фанатичне бажання Путіна: відмова Росії припинити війну проти України коштує їй регіонального впливу та енергетичних ринків — WP
«Обсяги фінансування проєктів знижуються або переносяться „вправо“, також падає залишок законтрактованих робіт за держконтрактами як на будівництво, так і на реконструкцію та капітальний ремонт доріг», — заявила гендиректор асоціації НАІК (об'єднує компанії у сфері транспортного будівництва) Марія Ярмальчук. В асоціації зазначали, що ситуація набула критичного характеру через «позамежно» високу ставку ЦБ і падіння інвестиційної активності будівельних компаній.
На цьому тлі різко впали продажі дорожньо-будівельної техніки: у січні-березні вони скоротилися на 36,6% рік до року.
Раніше повідомлялося, що російська влада визнала посилення глибокої кризи у вугільній галузі.