Спали рекламу конкурента — отримай подарунок: Чому креатив та технології потрібні зараз усім
Експерти3 жовтня 2024, 09:17
Набуваючи статусу головної валюти цифрової доби, саме увага клієнта змушує компанії перебудовувати власні стратегії та шукати нові підходи у боротьбі за кожну хвилину нашого часу. І це не дивно, адже доходи брендів зростають пропорційно увазі, яку вони отримають.
В цих нових правилах гри основними засобами боротьби за клієнта стають креатив та технології наступного покоління — віртуальна та доповнена реальність, штучний інтелект та інтернет речей, тактильні технології.
Фраза, сказана генеральним директором Netflix Рідом Гастінгсом в 2017-му «Ми конкуруємо лише зі сном, і ми — перемагаємо» майже через рік отримала неочікуване продовження: «Ми конкуруємо з Fortnite і програємо йому…». Це лаконічне твердження найбільшої у світі стрімінгової компанії, тоді викликало хвилю палких обговорень серед медіа-аналітиків. Однак логіка зрозуміла: тодішня 150 мільйона база підписників Netflix суттєво поступалася 250 мільйонам армії гравців Fortnite’s Battle Royale. Загострення боротьби за увагу визначило курс компанії на розвиток все більш захопливих інтерактивних форм контенту (як то епізод «Bandersnatch» культового серіалу «Black Mirror»). І головним свідченням вірності обраної стратегії стало успішне подолання Netflix у 2023 році планки у 250 млн аудиторії.
«Спали» рекламу конкурента — отримай подарунок. Ризиковано? Так. Дієво? Безумовно
Водночас не лише медіакомпанії вбачають майбутнє у злитті контенту, ігор та інтерактивних сервісів. Можна сказати, що в майбутньому будь-якому бізнесу доведеться перейняти підхід індустрії розваг.
Передплатіть, щоб прочитати повністю
Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою
Не віриться? Тоді пропоную поглянути на галузь, де компанії перестрибують через голову в змаганні за увагу клієнта — food & drinks. Шанхайський Starbucks пропонує відвідувачам, при вході в приміщення кав’ярні, завантажити AR додаток, що оживляє картинку і створює нові враження про процес смаження і приготування кави, а також дозволяє збирати віртуальні бали, щоб згодом обміняти їх на індивідуальні фільтр для соціальних мереж Roastery. Кейс став настільки успішним, що компанія пішла далі, запустивши технологічну AR-ініціативу «Досвід доброти», що спонукає клієнтів робити гарні вчинки. За допомогою додатку Starbucks ви приймаєте участь у різних випробовуваннях (наприклад, допомагаєте сусіду чи пригощаєте незнайомця кавою), ділитесь своєю історією на платформі і додаток створює AR-серце, яке символізує акт вашої доброти. Це серце не статичне зображення, воно інтерактивне і стає все більшим по мірі нових добрих справ, які ви робите.
Інший приклад, всім відомої мережі фаст-фудів Burger King, негайно привернув увагу суспільства, бо став неординарним кейсом використання сучасних технологій для тролінгу своїх конкурентів. Клієнти мережі могли використати додаток компанії для того, щоб віртуально спалити рекламу її конкурентів. Після фільмування акту «спалення» додаток презентував користувачу подарунковий купон на їжу в ресторанах мережі.
Інша всесвітньовідома компанія, Pepsi, кілька років назад запустила AR-кампанію під назвою «Неймовірна автобусна зупинка», що за лічені дні стала вірусною. Компанія замінила звичайне скло автобусної зупинки центрального Лондона на спеціальне AR дзеркало. Звичайні перехожі ставали свідками неочікуваних та вражаючих ефектів, як то лев, що жваво поспішає в бік пасажирів, що чекають на автобус чи величезна змія, що вислизає на зупинку з-під тротуару.
Приміряти сукню, прогулятись Мальдівами чи роздивитись картини Ван Гога, не виходячи з дому
Звісно, не лише food & drinks компанії спокушають клієнтів, розсуваючи межі їх клієнтського досвіду. Косметичний гігант L’Oréal створив додаток, який дозволяє споживачам спробувати більш як пів сотні різних образів за допомогою смартфона, а Walmart, активно інвестує у віртуальні примірювальні, де за допомогою спеціальної технології покупці можуть віртуально приміряти предмети одягу чи косметичні засоби, фізично не торкаючись до самого предмета. Контент мейкінг перестає пов’язуватись суто зі сферою медіа, стаючи невіддільним компонентом успіху найрізноманітніших В2С брендів.
Приміряти віртуально можна не тільки речі, а й меблі - наприклад, застосунок Ikea’s Place використовує камеру вашого смартфона, щоб розмістити цифрові меблі у віртуальній кімнаті, щоб ви могли побачити потенційні предмети у вашому власному домі, перш ніж купити їх. А туроператори можуть запропонувати віртуальні тури різними місцями для людей, які планують відпустку.
Імерсивні технології допомагають музеям занурювати відвідувачів у світ мистецтва навіть без фізичної присутності відомих робіт художників. Наприклад, у паризькому музеї цифрового мистецтва L’Atelier des Lumières організували віртуальну виставку за мотивами творчості художника Вінсента Ван Гога. А у Лісабоні щойно завершилась найбільша у світі VR-виставка іншого легендарного художника — Сальвадора Далі.
Подібні сучасні рішення для музеїв стають майнстрімом не тільки у випадку з мистецтвом. Наприклад, Копенгагенський музей Carlsberg пропонує своїм відвідувачам не просто зануритись в історію цього бренду з гідами, якими є віртуальні персонажі справжніх засновників, а й цілу низку інших інтерактивних та гейміфікованих розваг. До прикладу, можна віртуально зміксувати різні компоненти смаку, дізнавшись яке з десятків видів пива цього бренду найбільше відповідає твоїм вподобанням.
Із вітчизняних кейсів доречно навести приклад VR-музею «Війна впритул», де іноземці можуть в 3D побачити наслідки руйнувань в Україні внаслідок російської агресії.
Попри численні технологічні досягнення останнього століття, найбільш суттєвого та якісного переродження контент зазнав лише у 1927 році з виходом першого у світі звукового фільму. До цього текст — звук — зображення, завжди існували в паралельних вимірах сприйняття. Деякі кінопродюсери на початку вважали звукове кіно просто забавкою, стверджуючи, що «розмови та кіно — різні речі». Однак звукові фільми революціонізували індустрію, задавши однозначний тренд на збільшення кількості та якості вражень від перегляду.
Хочете утримати увагу клієнта? Ризикуйте, дивуйте та вражайте його
Наступна велика конвергенція контенту буде ще більш революційною, бо зробить загальнодоступним і масовим природне об'єднання низки технологій наступного покоління: віртуальної та доповненої реальностей, штучного інтелекту та інтернету речей, гаптичні технології (ті, що симулюють дотик і рух). Споживання контенту стане багатосенсорним та інтерактивним. Ми вже можемо побачити тренди, за якими ця конвергенція змінить природу споживання.
Ефект присутності. Дивитися матч, концерт чи презентацію по телевізору — одна справа. А от відчувати, що ви всередині цього — зовсім інша. Люди потребують відчувати себе в центрі події, в оточенні інших. Віртуалізація, інтелектуальні об'єкти та тактильні засоби тепер роблять ефект присутності можливим для тих, хто інакше не міг би фізично бути присутнім на івенті. Хочете організувати презентацію продукту, на яку можуть «злетітися» клієнти з усього світу? VR окуляри вам в допомогу. Ну, і, як я вже зазначав, вони ж і допоможуть нам занурювати іноземців у обставини, в яких ми перебуваємо, та демонструвати їм руйнування, яких зазнає Україна через напад росії.
Створення віртуальних спільнот. Імерсивні технології допоможуть бізнесам обʼєднувати людей. Зокрема, організовувати спільні тренування, вивчення мов чи навіть походи у ресторан.
Уявлення про небачене. Вивчайте нові продукти чи навіть країни, не виходячи з дому. Туристичним бізнесам особливо уважно варто придивитися до цієї опції - попередньо забезпечивши онлайн-подорож клієнту певною країною, ви робите певну промоцію цього туру, своєрідний тест-драйв.
Уява та сторітелінг. Якщо зображення вартує тисячі слів, то наскільки потужнішим має бути поєднання зображення, звуку, дотику, яке приносить віртуалізація. Велике поле для розвитку книговидавництва, наприклад, адже у майбутньому історію на папері можна буде візуалізувати. ЇЇ можна буде спостерігати в 3D, скажімо, і навіть торкатися завдяки сучасним технологіям.
Звісно, не всім компаніям буде легко прийняти факт, що для форсування попиту на товар їм потрібно буде більше мислити як креативники, аніж як виробники чи ретейлери. Що їм слід враховувати?
Не допускайте банальності. Створюйте щось, що спонукатиме людей говорити про ваш продукт, що викличе ажіотаж та змусить їх чекати вашого наступного кроку.
Міксуйте враження. Створіть креативне відео, що кидає споживачеві виклик, дайте їм змогу «потримати» продукт віртуально, розкласти його на складові, приміряти на себе чи навіть понюхати та фізично відчути.
Налагоджуйте правильні партнерські відносини. Із медіакомпаніями, креативними агенціями, дизайнерами — щоб створити захоплюючий продукт, якого потребуватимуть споживачі.
Креативте, ризикуйте, експериментуйте. Головне — дійте вже зараз, аби не пасти задніх у світі, де панують імерсивність та інтерактив.