«Ланцюгова реакція з п’ятої ранку». Що відомо про найбільшу хакерську атаку на Київстар з початку 2022-го. Інтерв'ю з представницею компанії
Телеком / IT / Медіа12 грудня 2023, 13:43
— Що відомо щодо збою в роботі мережі? Попередньо, в медіа є інформація, що причиною стала хакерська атака на ядро мережі. Що відомо про причини збою в роботі?
— Так, абсолютно вірно, Київстар став мішенню потужної хакерської атаки, яка спричинила технічний збій у всій мережі. Зараз, на жаль, у багатьох абонентів немає зв’язку і доступу до інтернету. Мережа не працює на даний момент, на жаль. Наші спеціалісти роблять усе можливе, аби відновити якнайшвидше для всіх наших абонентів, знову надавати сервіси зв’язку та мобільного інтернету.
Компанія Київстар перепрошує за ці незручності, наразі робимо все можливе, щоби відновити зв’язок.
Можу сказати, що у нас в офісі Київстар зараз є правоохоронні органи та спеціальні державні служби, з якими співпрацюють наші спеціалісти, аби виявити причини цієї хакерської атаки. Це все, що ми можемо сказати на цей момент.
— Чи ми можемо говорити зараз про те, хто причетний до цієї атаки або з якої країни вона була здійснена?
Передплатіть, щоб прочитати повністю
Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою
— Я думаю, ми все розповімо обов’язково, коли нам на це дадуть дозвіл і правоохоронні органи, і коли всі причини будуть встановлені, зафіксовані. Звичайно, ми вийдемо з офіційною комунікацією та розкажемо, що трапилося, хто стоїть за потужною хакерською атакою, яка була здійснена сьогодні вранці на мережу Київстар.
— О котрій вперше були виявлені збої? Чи це було одномоментно, або якась ланцюгова реакція?
— Це була ланцюгова реакція, ми почали спостерігати її десь із п’ятої-шостої ранку. Наші спеціалісти почали фіксувати це як технічні збої на деяких мережах, деяких сайтах, якщо точніше.
— Чи не постраждали дані компанії і, можливо, персональні дані клієнтів?
— Станом на зараз, ми бачимо, що персональні дані абонентів не скомпрометовані.
— Можливо, були спроби, невдалі, подібних хакерських атак на мережу або на якісь її елементи?
— Саме так, ми фіксували. У нас зросли кібератаки, хакерські атаки з початку повномасштабного вторгнення десь на 400%. Ми з цим стикалися постійно, але можемо сказати, що сьогодні наймасштабніша та найпотужніша атака з початку повномасштабного вторгнення.
— Чи йдеться зараз у рамках роботи з правоохоронцями про вилучення серверів тощо? Наскільки розслідування може вплинути на майбутню роботу компанії, навіть тимчасово?
— Я би сказала, що зараз передчасно робити такі висновки, ми робимо все можливе, по-перше, аби відновити зв’язок. І по-друге, ми, звичайно, співпрацюємо з усіма правоохоронними органами для того, аби знайти причини і щоби знати, що відбулося. Дуже сподіваємося покарати тих, хто спричинив це для всіх абонентів нашої компанії. Це все, що я можу сказати, тому що тривають ці всі заходи.
— Є інформація в медіа про присутність правоохоронців в офісах компанії. Дехто в ЗМІ, з посиланням на свої джерела, це пов’язував із певними обшуками. Я так розумію, роблять якісь припущення, що це стосується саме діяльності компанії. Чи це суцільні вигадки і не відповідає дійсності?
— Це вигадки. Наразі наша задача з правоохоронними органами, повторюся, все ж дізнатися, що відбулось і блокувати надалі, розбиратись із цією хакерською атакою, максимально швидко відновлювати послуги зв’язку. Це те, на чому зараз сфокусована вся компанія Київстар.
— Що б ви порадили зараз усім абонентам мережі?
— Я би, по-перше, їм дуже подякувала за розуміння, тому що ми бачимо зараз у мережах, що люди готові чекати, поки ми будемо відновлювати зв’язок. Тому я дуже і дуже дякую всім абонентам Київстар за розуміння. Можу запевнити, що зараз ми робимо все можливе, щоби відновити зв’язок якомога швидше.
На жаль, я не можу вам дати терміни, не хочу завищувати очікування. Будь ласка, я всіх можу попросити тільки з розумінням поставитися до ситуації. Ми дуже добре розуміємо, що це неприємна ситуація, сподіваємося, що зможемо відновити послуги якомога швидше.
І можу вас запевнити в тому, що всі, хто не могли скористатися нашими сервісами, обов’язково отримають компенсацію.
— Про розмір поки не йдеться?
— Ні, поки не можу це сказати, тому що давайте ми відновимо сервіси і потім розбиратимемося з компенсацією. Але вона обов’язково буде.
— Йшлося про чотири-п'ять годин, у межах яких у компанії сподіваються відновити роботу. Я так розумію, це поки що попередні оцінки? Чи цю інформацію слід сприймати дуже з обережністю?
— Я би сказала, що її варто сприймати з обережністю. Я, на жаль, зараз не можу вам гарантувати відновлення за п’ять годин. Я можу сказати, що ми робимо все можливе, аби відновити зв’язок, ми будемо це робити якомога швидше.
Щойно ми будемо бачити, що в нас це виходить і багато абонентів повертаються в мережу, ми обов’язково вийдемо з комунікацією.
— Навіть речники Приватбанку повідомляють про те, що збій частково впливає на їхню роботу. Чи будуть різні сервіси першими в черзі на відновлення?
— Я зараз не можу сказати, в якій послідовності будуть відновлюватися сервіси, тому що в нас немає такого пріоритету. Давайте ми розберемося. Абсолютно всі працюють над тим, аби надати сервіси якомога швидше.