«Гроші - не єдиний мотив». Кожен другий топ-менеджер в Україні готовій змінити роботу — що відбувається
Свій бізнес10 вересня, 10:48
Аналітичний центр кадрового порталу GRC.UA дослідив, які головні мотиви зміни роботи мають сучасні українські топ-менеджери та які канали використовують для пошуку. Як повідомили NV Бізнес у прес-службі GRC.UA, причини — від фінансових до ціннісних
Готовність до змін
Серед керівних кадрів стабільність традиційно вважалася більшою цінністю. Проте сьогодні топ-менеджери демонструють високу мобільність та готовність змін. Як показує дослідження, понад 62% керівників тою чи іншою мірою розглядають можливість змінити місце роботи протягом наступних 6−12 місяців. З них майже третина (30,1%) перебувають у активному пошуку нової позиції. І також кожен третій (32,5%) пасивно моніторять ринок праці та актуальні вакансії. Лише кожен п’ятий управлінець не планує змінювати роботу та ще 15,7% вагаються.
Навіщо вони йдуть? Тренди мотивації
Що штовхає керівників до переходу на інше місце роботи? Головним мотиватором або демотиватором залишається зарплата. 86,7% управлінців розглядають перехід у нову компанію заради вищої компенсації. Третина топ-менеджерів зацікавлені у перегляді бонусної системи.
Але гроші - це не єдиний мотив. Професійне зростання переважає стабільність для кожного третього топ-менеджера. 32,5% готові змінювати роботу через відсутність професійного зросту. Баланс і сенс у роботі важливі для кожного четвертого керівника: 28,9% — управлінців шукають нові виклики, 26,5% — зберегти здоровий work-life balance, а 19,3% — перейшли б заради зміни цінностей компанії. Автономія і стратегічний вплив також можуть стати мотивацією: 15,7% топ-менеджерів хочуть більшої свободи у прийнятті управлінських рішень.
Цікаво, що фактори, які ще кілька років тому здавалися другорядними — цінності компанії, релокація та безпека, більша автономія у прийнятті рішень — рік від року поступово стають більш вагомими аргументами. Керівники шукають не лише фінансової стабільності, а й середовища, що відповідає їхнім професійним та особистим орієнтирам.
Де шукають нові можливості
Канали пошуку роботи, якими користаються топ-менеджери, демонструють цікаве поєднання класики та нових медіа. Найбільш розповсюдженим залишається варіант пошуку на спеціалізованих сайтах та кадрових порталах. 78,3% управлінців переглядають вакантні позиції на сайтах з пошуку роботи. Другим за популярністю каналом з пошуку роботи є соціальні медіа (56,6%). Кожен другий топ-менеджер (50,6%) у процесі підбору нового місця роботи покладається на рекомендації знайомих. Третина управлінців (32,5%) під час пошуку вакансій моніторять Telegram та месенджери. Лише 18,1% дивляться корпоративні сайти компаній та 10,8% топ-менеджерів користуються послугами центру зайнятості.
Отже, ці дані підкреслюють важливість персональних контактів та нетворкінгу: навіть на тлі цифровізації бізнесу «сарафанне радіо» залишається другим за популярністю каналом після кадрових порталів та сайтів з вакансіями.
Топ-менеджери шукають роботу інакше, ніж звичайні спеціалісти: для них ключову роль відіграють не лише зарплата, але й стратегічна позиція компанії, репутація, баланс життя і роботи та можливість впливати на розвиток бізнесу. Для роботодавців це означає, що класична модель «зарплата + бонус» більше не гарантує утримання керівника. Бізнесу доведеться грати на кількох полях одночасно — фінанси, розвиток, культура, репутація — і тільки так можна перемогти в конкуренції за лідерів.
Дані були отримані в результаті дослідження, проведеного експертами компанії GRC.UA у липні 2025 року. В опитуванні взяли участь 332 респонденти. Дослідження охопило всі сектори економіки та професійні сфери по всій території України, за винятком тимчасово окупованих територій та півострова Крим.
Раніше повідомлялося, що за 9 місяців 2024 року середня зарплата в Україні зросла на 22,2%.
У 2025 році середня зарплата найманого працівника в агросекторі скоротиться майже на 7 300 грн за 12 місяців.