Сталий розвиток: я це люблю. 9 актуальних питань компанії МакДональдз

14 червня 2021, 07:00
Спецпроект
Компанія, що зробила сталий розвиток складовою своєї стратегії (Фото:МакДональдз)

Компанія, що зробила сталий розвиток складовою своєї стратегії (Фото:МакДональдз)

МакДональдз — одна з глобальних компаній, що зробила сталий розвиток складовою своєї стратегії. Йдеться, зокрема, про чотири напрями впливу на громади: локалізацію виробництва і контроль якості продуктів харчування, зв’язок з громадами, збереження довкілля, рівність і розширення можливостей. Як великий бізнес використовує свій масштаб для глобальних змін і як саме це працює в Україні?

1. Для багатьох робота в МакДональдз є першою. Як компанія працює над розвитком талантів і скільки потрібно часу, щоб зробити в компанії кар'єру?

Усі директори ресторанів МакДональдз в Україні, а також четверо з десяти працівників центрального офісу, починали свою кар'єру як рядові працівники ресторанів. Є приклади директорів, які доросли до своєї посади буквально за три роки в компанії. Усе насамперед, як і всюди, залежить від здібностей і бажання співробітника. Водночас у МакДональдз існує комплексна система розвитку талантів. Навчання в компанії триває з першого робочого дня як для команд ресторанів, так і для офісу. Топ-менеджери також періодично проходять стажування в ресторанах. Працівники мають змогу вчитися за власним планом розвитку на внутрішньому онлайн-ресурсі.

Відео дня

Окремі навчальні програми можна опанувати в Hamburger University: переважно це навчання для директорів ресторанів, спеціалістів різних відділів, наприклад, маркетингового. Саме онлайн-формат навчання максимально виправдав себе за останній рік у зв’язку з пандемією й карантинними обмеженнями. До речі, якраз пандемія підкреслила ще один важливий аспект турботи про команду — уміння зберегти її. За час весняного локдауну в 2020 році компанія витратила 50 млн грн на оплату простою і відпусток тим працівникам, які через карантинні обмеження не працювали. Але жоден з них не був звільнений або скорочений.

МакДональдз
Фото: МакДональдз

2. Як МакДональдз гарантує прозорі умови оплати праці, чи надає страховки і як дотримується принципів гендерної рівності?

МакДональдз щорічно входить до переліку 100 найкращих роботодавців України. Усі працівники компанії отримують соціальні гарантії, а з цього року — ми впровадили медичне страхування для всіх позицій. Компанія однією з перших на ринку почала комплексно і системно працювати над тим, щоб створити рівні можливості для усіх своїх співробітників незалежно від раси, статі, віку, індивідуальних особливостей, віросповідання та мови.

Зокрема, в компанії розроблена оновлена система навчання і професійної підготовки для людей з інвалідністю. Зараз понад 4% членів нашої команди — люди з інвалідністю, часто — з порушеннями слуху. Є ці люди й на керівних посадах, наприклад, на позиції директора ресторану. Що ж до гендерної рівності, то в українських ресторанах МакДональдз 64% працівників і 66% менеджерів — це жінки. Жінки також становлять трохи більш ніж половину від глобальної команди компанії і третину — серед топ-менеджерів.

3. Як МакДональдз стежить за якістю їжі в ресторанах?

Перш ніж страву отримає відвідувач, вона проходить близько 100 перевірок. Компанія контролює, як саме вирощується сировина на полях, у який спосіб вона транспортується і як з неї виробляють продукти харчування. Щороку всі постачальники інгредієнтів для МакДональдз відправляють їх на перевірку в Європейський центр якості. Ми перші в Україні, хто почав використовувати систему НАССР, тобто системно підходити до контролю якості харчових продуктів на виробництві.

МакДональдз
Фото: МакДональдз

4. МакДональдз працює з локальними виробниками. Чому для вас це важливо і що потрібно, аби стати вашим постачальником?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Якість і безпека продуктів мають для нас вирішальне значення. Компанія дуже ретельно підходить до вибору постачальників, які проходять низку інспекційних аудитів у незалежній міжнародній аудиторській компанії. Близько 50 українських підприємств пройшли цей відбір і є нашими постачальниками. Зараз 60% постачальників МакДональдз в Україні — локальні компанії. Така співпраця допомагає розвивати самі підприємства й економіку, допомагає наповнювати місцеві бюджети й створює робочі місця. Зокрема, цього року МакДональдз планує створити 1500 робочих місць у ресторанах, тож партнери потребуватимуть близько 3100 співробітників додатково.

5. Продукція МакДональдз надзвичайно популярна серед споживачів, зокрема дітей. У чому секрет — чи використовуєте підсилювачі смаку для приготування бургерів?

Ні, це міф. Компанія використовує лише натуральні інгредієнти. Наприклад, біфштекс у бургері містить лише м’ясо, сіль та перець. Секрет смаку бургерів — у смачних складниках та ідеально підібраній температурі інгредієнтів у страві. Щодня все устаткування калібрується так, щоб температура готових страв точно відповідала нашим стандартам. Страви в МакДональдз також подаються максимально швидко, щоб гості могли відчути саме той смак, який має бути. А діти обожнюють наші страви за те, що вони смачні та прості: більшість із них зручно їсти руками, без використання ножів і виделок.

МакДональдз
Фото: МакДональдз

6. Збереження планети МакДональдз називає одним зі своїх пріоритетів. Які кроки для цього компанія робить уже зараз?

Одним із ключових питань для компанії є новий підхід до упаковки. Вона має перероблятися, а отже — бути створеною так, щоб її було можливо відсортувати й переробити. МакДональдз узяв глобальне зобов’язання: до 2025 року усі ресторани використовуватимуть всі пакувальні матеріали з сировини, яку можна використовувати повторно. Усі пакувальні матеріали схвалені Лісовою опікунською радою та Системою сертифікації лісових господарств. Це означає, що заготівля сировини не загрожує біорізноманіттю та не знижує продуктивності та екологічної функції лісів.

В Україні компанія постійно працює над тим, щоб мінімізувати використання пластику — його обсяги й кількість видів. За останні два роки в українських ресторанах паперовими стали стакани для холодних напоїв і упаковка для салатів, пакування для бургерів та десертів (наприклад, МакФлурі) теж замінили на паперове. Пакети для доставки — паперові, вироблені з перероблених стаканчиків.

МакДональдз
Фото: МакДональдз

7. Щорічно МакДональдз в Україні обслуговує понад 100 млн відвідувачів і отримує тонни відходів. Що компанія з ними робить?

Це дійсно актуальне питання для компанії. З вересня 2020 року в МакДональдз запрацювало тестове сортування відходів у залах. Перші 18 ресторанів у Києві, Львові, Одесі, Харкові та Бучі обладнали сортувальними станціями. Проєкт видався успішним. За сім місяців 2,6 млн українців допомогли нам відсортувати й передати на переробку понад 10 000 т упаковки. До кінця цього року компанія планує запустити процес сортування в усіх ресторанах мережі в Україні. Проєкт обійшовся компанії в 10 млн гривень, а 10 тисяч співробітників пройшли спеціальне навчання по роботі з відходами.

МакДональдз
Фото: МакДональдз

8. Цей підхід, схоже, потребує цілої екосистеми партнерів, особливо для великої компанії, як МакДональдз. Як це працює в Україні?

Відсортовані відходи з ресторанів (з технічних приміщень та залів) потрапляють на сортувальну станцію, і вже там вторсировину досортовують і розподіляють по різних комбінатах. Одноразові стаканчики відправляють на переробку на Зміївську паперову фабрику, папір і картон — на Житомирський картонний комбінат (з них виготовляють тримачі для напоїв), пластикові та полімерні вироби — на переробні підприємства, де виготовляють труби та пакети для сміття. Кавовий жмих додають у брикети, які використовують для опалення будинків.

МакДональдз співпрацює із понад 30 екопартнерами по всій Україні, які займаються логістикою, збиранням, перевезенням і сортуванням відходів. Ми прагнемо розвивати культуру роботи з відходами в регіонах. Важливий крок у цьому — створення попиту на продукцію із вторсировини: так, щоб одні компанії хотіли віддавати відходи на переробку, а інші мали змогу продавати речі з переробленої сировини.

9. Одна з ваших соціальних ініціатив — благодійність. Зокрема підтримка Фундації «Дім Рональда МакДональда». У чому її суть і як МакДональдз долучається до їхнього розвитку?

МакДональдз
Фото: МакДональдз

Фундація — це глобальна організація, що діє в Україні з 2016 року. Фундація розвиває в Україні сімейно орієнтований підхід до медичного догляду дітей. Також Фундація облаштовує й утримує спеціальні Сімейні кімнати в лікарнях, щоб рідні могли бути поруч з дітьми під час довготривалого лікування. В Україні вже діють п’ять таких кімнат — у державних лікарнях Львова, Харкова, Вінниці, Києва та Сум.

Щороку МакДональдз організовує благодійну кампанію «Долонька щастя», якій, до речі, цьогоріч виповнюється 20 років. Усі зібрані в межах акції кошти разом з благодійною пожертвою від МакДональдз надходять у «Фундацію Дім Рональда МакДональда». Тільки у 2020 році ми передали понад 10 млн грн для Фундації.

Показати ще новини
Радіо НВ
X