Доставити все. Як розвивався бізнес співвласника Нової Пошти Володимира Поперешнюка

3 березня 2020, 08:20
Профайл

Статки засновника Нової Пошти Володимира Поперешнюка оцінюються в $147 млн. Це дозволило йому посісти 40 місце в рейтингу топ-100 найбагатших українців за версією НВ і Dragon Capital.

Володимир Поперешнюк народився в Кишиневі (Молдова) і ця країна стала однією з перших після України, де компанія Нова Пошта (НП) відкрила свої закордонні відділення.

Відео дня

У 2001 році спільно з університетським другом В’ячеславом Климовим заснував логістичну компанію Нова Пошта. Обом компаньйонам на той момент було по 25 років.

Друзі вирішили зайнятися логістикою, щоб вирішити проблему іншого бізнесу Поперешнюка — доставки кондитерських виробів. На той момент в Україні не існувало компанії, яка б надавала такі послуги. Стартові $7000 засновники взяли в борг у сімейного бізнесу Володимира.

Спочатку Нова Пошта використовувала для доставки рейсові автобуси. Потім орендувала автотранспорт і запустила три основних напрямки перевезень — між Полтавою, Києвом і Харковом. Пізніше була відкрита доставка в Дніпро, Донецьк, Одесу та Львів.

До моменту старту в бізнесі у Володимира Поперешнюка було дві вищі освіти, отриманих в Харкові: інженер-механік авіаційних двигунів і енергетичних установок та інженер-економіст. Але багато що змінилося після того, як він пройшов навчання на програмі MBA в Міжнародному Інституті Бізнесу з 2004 по 2006 рік. За словами Поперешнюка, з навчання на цій програмі для нього почався етап системного і усвідомленого підходу до управління бізнесом.

Уже в 2009 році компанія стала лідером ринку експрес-перевезень, незважаючи на нещодавну економічну кризу. Згодом був відкритий корпоративний університет, створювалися нові відділення і запущений франчайзинг.

Це дозволило Нова Пошта вже в 2012 році вирости до 1000 відділень по всій країні, а в 2014 році відкрити перші відділення за кордоном: в Грузії та Молдові. У 2015-му компанія запустила послугу міжнародної доставки. У тому ж році створюється Нова Пошта Інтернешнл і засновано Наглядову рада групи компаній, до якої увійшов Володимир Поперешнюк. При цьому він залишив посаду операційного директора. Зараз засновники компанії говорять, що саме Володимир переважно займається розробкою нових стратегічних напрямків і налагодженням логістичних інновацій, що впроваджуються на практиці.

У березні 2018 році Нова Пошта запустила Київський інноваційний термінал (КІТ), потужності якого дозволяли обслуговувати понад 350 тис. посилок в добу. У тому ж місяці Генеральна прокуратура прийшла з обшуками в офіси і на склади Нова Пошта. Слідство підозрювало посадових осіб компанії та інших пов’язаних підприємств у зловживанні службовим становищем і ухилянні від сплати податків в особливо великих розмірах. Однак в Нова Пошта заперечували цю інформацію.

Після втручання прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, до ситуації підключилися Міністерство юстиції, Офіс бізнес-омбудсмена і Офіс підтримки інвестицій.

Через кілька днів другий співзасновник компанії В’ячеслав Климов зустрівся з генпрокурором Юрієм Луценком. Сторони домовилися про співпрацю, а Нова Пошта визнала обшуки коректними.

У 2019 компанія продовжила розвивати інфраструктуру. Запустила розподільчий термінал у Хмельницькому за 10 млн євро і почала здійснювати авіадоставку між містами-мільйонниками. У планах відкрити ще кілька терміналів в великих містах України, що дозволить прискорити доставку. На початку 2020 року Володимир Поперешнюк заявив про плани витратити на розвиток Нова Пошта близько $100 млн.

У 2020 році компанія планує відкрити понад 1000 відділень, запустити термінали з функцією автоматичної обробки посилок в Харкові і Дніпрі і відкрити другу чергу київського терміналу, яка дозволить збільшити його потужність в три-чотири рази. Однак засновники акцентують, що їм не цікаво будувати склади. Вони готові орендувати відповідні приміщення і наповнювати їх високотехнологічним поштовим обладнанням.

Інвестиції дають результат. 2019 рік став рекордним для компанії. Нова Пошта подвоїла мережу до понад 6000 відділень. Кількість доставлених посилок і вантажів зросла на 22% рік до року — понад 212 млн штук.

В підсумку НП стала другим найдорожчим брендом України з оцінкою в $ 310 млн.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X