Топ-100 найбагатших людей України. Чому Віктор Пінчук багатіє під час кризи

1 листопада 2020, 10:35
Профайл
НВ Преміум

За останній рік статки олігарха Віктора Пінчука зросли на 5% до $2,415 млрд. Він зберіг за собою друге місце в рейтинзі топ-100 найбагатших українців, складений НВ і Dragon Capital.

Коронакриза не завадила Віктору Пінчуку стати трішки багатшим. Зростання його статків на 5% хоч і не виглядає солідним, але на тлі річного скорочення економіки приблизно на 5,5% подібний підсумок — це серйозний успіх.

Відео дня

На відміну від Метінвесту Ріната Ахметова, металургійний актив Пінчука Інтерпайп виробляє продукцію з більш високою доданою вартістю — труби і колеса для залізничного сектора. Компанія відзвітувала про $115,5 млн прибутку за шість місяців 2020-го.

Ні в ЄС, ні у США, ні на Близькому Сході не скоротився попит на колісні пари, вироблені Інтерпайпом, адже залізнична логістика на цих ринках продовжувала працювати навіть в найважчі моменти глобального локдауна.

Уже не перший рік Інтерпайп продає продукцію і для потреб державної Укрзалізниці (УЗ). В цьому році до колісних пар додалися поставки компанією Пінчука чорнових осей, які використовуються у виробництві вагонів. А оскільки бізнес УЗ вже в серпні перевершив минулорічні показники, то і Інтерпайп заробив.

До всього ще й з боргами у Пінчука все в порядку. Його «трубний» актив не тільки вибрався з кредитної ями попередніх років, але й успішно погашає заборгованість євробондів на роки вперед. Так, за єврооблігаціями-2024 Інтерпайп вже повернув кредиторам $32,4 млн, скориставшись тим, що на тлі кризи ці цінні папери подешевшали.

Пінчук також уникнув витрат і на свою публічну діяльність. Так, щорічна конференція YES, яка зазвичай збирає сотні приїжджих гостей-спікерів і забезпечує їх щедрими гонорарами, в 2020-му не відбулася.

Втім, що мільярдер заощадив на YES, те віддав Володимиру Зеленському. Відгукнувшись на прохання президента підтримати боротьбу країни з епідемією коронавірусу, Пінчук станом на травень виділив на ці цілі $10 млн.

На медіаринку справи у бізнесмена йдуть не так просто. Станом на кінець серпня українці, за даними дослідницької компанії Big Data, витратили на ТВ-перегляд на 18% менше часу, повернувшись до докарантинних показників перегляду, все більше віддаючи перевагу інтернету. І хоча флагман медіабізнесу Пінчука — телеканал ICTV — ставпершою за популярністю кнопкою серед аудиторії від 18 до 54 років, серед аудиторії 18+ він продовжує залишатися на третій позиції, після каналів Україна та 1+1.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X