Перенесення номера. В Мінцифри хочуть переконатися, що зміни в процедуру MNP не допомагатимуть шахраям

17 серпня 2020, 15:55

При внесенні змін до процедури перенесення мобільного номеру (MNP) потрібно врахувати усі імовірні ризики для безпеки, які можуть викликати ці зміни.

Про це в коментарі НВ Бізнес розповів заступник міністра цифрової трансформації України Олександр Шелест.

«На жаль, в Україні останнім часом розвинене шахрайство за допомогою мобільного зв’язку, і потрібно переконатися, що будь-які нововведення в процедуру MNP не сприятимуть поширенню шахрайства», — зазначив заступник міністра. «Як на мене, корисним була б ідентифікація абонента (коли оператор знає, кому він надає послугу, хоча б ім'я та прізвище абонента) — це спростило б і боротьбу з шахрайством і процес перенесення номера. Однак ми розуміємо, ще це потрібно робити мотивуючими методами, а не зобов’язуючими».

Відео дня

Олександр Шелест також зазначив, що невеликий відсоток абонентів, котрі скористалися послугою перенесення номера — абсолютно нормальне явище:

«Послуга MNP, однозначно, має бути доступною. І це не значить, що нею мають користуватися щороку 10% абонентів (такого показника немає в жодній країні)».

Нагадаємо, що Vodafone Україна виступив проти дозволу переносити знеособлені номери, хоч і підтримав спрощення процедури в цілому. Київстар не підтримав ідею дозволу перенесення номера незареєстрованим абонентам. У оператора процедуру назвали небезпечною і такою, що веде до зростання шахрайства. lifecell виступив за перенесення реєстрації абонента до оператора-одержувача. В свою чергу, у телеком-регулятора зазначили, що більшість випадків шахрайства пов’язані зі зміною сім-карти, а не перенесенням номера, і перенесення обов’язку реєстрації абонента, котрий хоче скористатися послугою перенесення мобільного номера (MNP), на оператора-одержувача не несе додаткових ризиків для абонентів.

Показати ще новини
Радіо НВ
X