Гра на гроші. Як в Україні провести великий кіберспортивний турнір і чи можна на цьому заробити

16 червня 2021, 09:03
НВ Преміум

У неділю в столиці України китайська команда PSG.LGD перемогла засновану в США Evil Geniuses у гранд-фіналі турніру WePlay AniMajor. Турнір з призовим фондом у півмільйона доларів — один з двох мейджорів з Dota 2, що проходять у цьому році. Вперше в історії право на його проведення в Україні отримала компанія з українським корінням — WePlay Esports.

Журналіст НВ Бізнес побував за лаштунками WePlay AniMajor і з’ясував фінансові деталі одного з найбільших міжнародних кіберспортивних турнірів.

The International і мейджори

Контекст. Що таке Dota 2. Dota 2 — розрахована на багато користувачів комп’ютерна гра-стратегія в реальному часі від компанії Valve. Це автономне продовження однієї з карт до гри Warcraft III: Reign of Chaos і Warcraft III: The Frozen Throne. У грі беруть участь по 2 команди з 5 гравців, кожен з яких керує, як правило, 1 персонажем. Мета команд — знищення табору (знаходяться в протилежних кутках ігрової карти) і/або живої сили противника.

Відео дня

Перший «чемпіонат світу» з комп’ютерної гри Dota 2 — The International— пройшов в 2011 році, у рік виходу бета-версії цієї гри від Valve. Переможцем The International 2011 року з немислимим на той момент призовим фондом стала українська команда Natus Vincere (NAVI), що отримала за перше місце $1 мільйон. Призовий фонд The International 2021, який пройде в серпні в Стокгольмі, складе вже $40 млн.

The International проводиться щорічно, а з 2015 року почали проводитися так звані мейджори — частково спонсоровані Valve змагання професійних кіберспортивних команд. На мейджорах команди борються не тільки за призовий фонд (як мінімум $0,5 мільйона), а й за кваліфікаційні очки (очки DPC), певна сума яких дозволяє кваліфікуватися на The International.

У другий мейджор в історії України було відібрано 18 команд (Фото: WePlay Holding)

У другий мейджор в історії України було відібрано 18 команд / Фото: WePlay Holding

WePlay AniMajor став другим кіберспортивним мейджором з Dota 2 в історії України. Перший такий мейджор, The Kiev Major, в 2017 році в національному палаці Україна проводила румунська компанія PGL. За різними даними, в піку трансляції The Kiev Major одночасно дивилися 5 249 343 глядачі (без урахування уболівальників з Китаю — 842 357).

«WePlay AniMajor — це другий мейджор поточного сезону Dota Pro Circuit. На ньому вирішується доля команд, які повинні вийти на найголовніший турнір — The International. Ми приймаємо 18 команд з усіх куточків світу. Це другий такий турнір в поточному році, де команди грають лицем до лиця», — пояснює Олег Гуменюк, CEO WePlay Esports.

У турнірному значенні, додає керівник з розвитку бізнесу WePlay Esports Валентин Шевченко, це найбільший турнір в історії кіберспортивного медіахолдингу і «останній квиток» для команд на The International. На те, щоб отримати контракт від Valve на організацію мейджора, каже Шевченко, «пішли роки роботи»:

«На відміну від інших турнірних операторів, ми не намагаємося просто висвітлювати подію“. Ми робимо шоу, даємо людям драйв і емоцію, яка залучає і надає можливість радіти перегляду, крім спортивної складової. Кожен наш турнір відрізняється від попереднього тематикою, стилістикою, декораціями».

Для київського мейджора кіберспортивний медіахолдинг WePlay Esports вибрав аніме-тематику.

"Таланти" події також дотримувалися аніме-тематики у відповідних декораціях / Фото: WePlay Holding

Карантин, команда і місяць на організацію

Про те, що право приймати новий мейджор отримав Київ, в WePlay Esports дізналися за місяць до його початку. Локацією проведення турніру стала кіберспортивна арена медіахолдингу — WePlay Esports Arena Kyiv на території столичного ВДНГ (Національного комплексу Експоцентр України).

«Організувати за, грубо кажучи, три тижні турнір на 18 команд, знайти приміщення, де вони зможуть розміститися — дуже непростий квест», — каже Валентин Шевченко.

Настільки короткий термін він пояснює тим, що до останнього під питанням залишалася доля The International, і як тільки стало відомо, що турнір відбудеться, стало зрозуміло, що необхідний і другий мейджор.

«У нас тоді якраз закінчувалася тут інша подія. Увечері, відразу по її закінченні, ми почали розбирати старі декорації і зводити нові», — згадує один зі співробітників компанії.

Простір, в якому проводився івент, складався з двох павільйонів національного комплексу Експоцентр України. В одному павільйоні було організовано безпосередньо майданчик для змагань, де також велася аналітика, а другий був повністю відведений для талантів (кіберспортивні коментатори і аналітики, які працюють в прямому ефірі — НВ Бізнес).

"Робоча зона" гравців / Фото: WePlay Holding

Над організацією турніру, каже Олег Гуменюк, працювало понад 200 осіб (без урахування підрядників):

«Ключова команда — команда продакшну, яка „намалювала всю красу“ і забезпечує, скажімо так, головний фронт — все те, що ми бачимо на екрані».

Також у павільйонах, крім майданчиків, були організовані зони відпочинку для команд, магазин ігрової атрибутики і медпункт, де кожен з присутніх в обов’язковому порядку проходив експрес-тест на COVID-19.

Гравцям довелося підлаштовуватися під карантинні обмеження (Фото: WePlay Holding)

Гравцям довелося підлаштовуватися під карантинні обмеження / Фото: WePlay Holding

Саме можливість забезпечення COVID-безпеки учасників і співробітників турніру, говорить Валентин Шевченко, стала одним з ключових факторів, що вплинув на рішення Valve віддати право на проведення турніру Україні. У той же час організатори зізнаються: карантин істотно ускладнив проведення заходу — крім змагальної частини, на адміністрацію лягає також логістика, організація проживання (від готелю і харчування до буткемпа) для команд, умов для талантів із забезпеченням усіх необхідних карантинних заходів. Відсутність глядачів в офлайні через карантинні обмеження також вдарила по фінансовій частині українського мейджора.

Олег Гуменюк зізнається, що для компанії WePlay AniMajor — швидше імідж, ніж заробіток:

«Ми знали, що проведення турніру буде витратним, але були готові — ми до цього йшли майже три роки. Це величезна перемога для компанії, адже проведення змагань такого рівня — те, до чого прагнуть всі кіберспортивні організації та турнірні оператори».

Друга студія — з

Друга студія — з "талантами" / Фото: WePlay Holding

Гроші й аудиторія

Показати ще новини
Радіо НВ
X