Розглядають різні сценарії. В Vodafone Україна розповіли, як хочуть вийти на ринок фіксованого Інтернету

24 листопада 2020, 18:15

У Vodafone Україна розглядають відразу кілька моделей виходу на ринок фіксованого доступу до Інтернету. Одним з варіантів є купівля існуючих гравців ринку — провайдерів.

Про це в коментарі НВ Бізнес повідомила СЕО Vodafone Україна Ольга Устинова.

Керівник компанії-оператора зазначила, що коронавірус і викликана ним криза ніяк не вплинула на плани Vodafone по виходу на ринок фіксованого широкосмугового доступу до Інтернету.

Відео дня

«Зараз ми проходимо етапи стратегічного планування та розробки сценарності. Оскільки ринок ФШСД дуже фрагментований (близько 2 тисяч операторів), можливість виходу на цей ринок, за своєю варіативністю — дуже велика. Зараз ми прораховуємо, за яким сценарієм піти», — розповіла Устинова. — «Найпростіший сценарій, який здається, — будувати свою мережу, але, напевно це не завжди доцільно, тому що заходити восьмим чи дев’ятим оператором — не зовсім правильне рішення. Так, в нових котеджних містечках або нових будинках є сенс будувати свою власну мережу. Тому, швидше за все, буде комбіноване рішення: і купівля активів, які виставлені в Україні на продаж, і побудова власної мережі. Ну, і у нас є ще одна ідея, про яку я поки розповісти не можу, але це теж досить ефективна модель виходу на ШСД».

СЕО Vodafone Україна також розповіла, що в компанії розглядають різні варіанти купівлі існуючих провайдерів на ринку.

«У цьому і сценарність, яка зараз обговорюється: або ти купуєш велику компанію з представленістю по всій Україні, а решту добудовуєш сам, або купуєш операторів, які досить сильні в своїх регіонах, з великим проникненням, хорошою утилізацією мережі і правильними технологіями (оптикою, а не міддю) і консолідуєш їх в один актив. Модель може бути різною», — зазначила Устинова.

СЕО Vodafone Україна натякнула, що поведінка компанії багато в чому буде залежати від, власне, амбіцій самих гравців ринку ФШСД і очікувань акціонерів щодо вартості активу.

У Vodafone Україна оцінюють активи для купівлі в першу чергу за технологіями, які використовуються провайдером, а не абонентською базою.

«Ми оцінюємо актив більшою мірою за технологією. Ми розуміємо, що „мідь“ — шлях в нікуди, особливо з масштабним впровадженням 4G в Україні. Ми дивимося не на „інвестицію в сьогодні“, а інвестицію в майбутнє, тому для нас важлива, в першу чергу, технологія, а потім — утилізація цієї технології», — підкреслила Ольга Устинова.

Із деякими компаніями Vodafone Україна вже ведуть переговори, а частина гравців ринку оцінюють за наявною інсайдерською і публічною інформацією.

«У нас зараз не просто стратегія на папері - вже пішли розрахункові кейси. Побачити результат можна буде вже в наступному році», — пояснила СЕО компанії.

На питання про можливу покупку оператором компанії Датагруп, яка нещодавно перейшла у власність Horizon Capital і активно модернізується, Устинова відповідає: цей шлях — не єдиний, який є.

«Датагруп — більше про оптику, дата-центри і трохи „фікси“. У нас — свої хороші дата-центри, дуже сильна власна транспортна інфраструктура, побудована під нові технології. Це хороший, але поки, за відчуттями, це не єдиний варіант», — сказала СЕО Vodafone Україна.

Нагадаємо, про те, що Vodafone Україна збирається вкласти до мільярда гривень в розвиток напрямку фіксованого інтернету стало відомо на початку листопада. Тоді йшлося про те, що в компанії планують зробити акцент на будівництві власної мережі, однак не виключають використання гібридної моделі, яка включає як будівництво власних грінфілдів, так і купівлю компаній.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X