Китай попросив Alibaba позбутися медіаактивів — WSJ

16 березня 2021, 11:06

Влада Китаю була «вражена» кількістю медіаактивів онлайн-ритейлера Alibaba. Компанія володіє частками в «аналогу Twitter» Weibo, відеосервісі Bilibili і в новинних виданнях.

Влада Китаю зажадала від найбільшої в країні інтернет-компанії Alibaba Group Holding Ltd позбутися її медіаактивів. Про це з посиланням на джерела пише The Wall Street Journal.

Видання зазначає, що наявність у Alibaba активів у ЗМІ створює серйозні проблеми для Комуністичної партії Китаю і її потужного пропагандистського апарату.

Відео дня

Обговорення з цього приводу ведуться з початку 2021 року, після того, як китайські регулятори ознайомилися зі списком медіаактивів онлайн-ритейлера. Китайські чиновники були вражені тим, наскільки великими є інтереси компанії в медіабізнесі, і зажадали від Alibaba представити план щодо істотного скорочення активів в цій сфері.

Відзначається, що за довгі роки Alibaba створила значний портфель активів в сфері медіа, в який входять друковані видання, цифрові ЗМІ, а також соціальні мережі. Зокрема, компанія володіє часткою в китайському аналогу Twitter — Weibo, а також виходить в Гонконзі газетою South China Morning Post.

У Alibaba відмовилися коментувати виданню можливий продаж медіаактивів. У Alibaba заявили, що «пасивно» інвестують в медіаактиви, щоб допомогти компаніям і співпрацювати з ними в комерційному полі.

«Ми не втручалися і не втручаємося в діяльність ЗМІ або редакційні рішення», — заявили в Alibaba.

Як зазначає видання, за останні роки побоювання китайської влади з питання впливу Alibaba в ЗМІ росли. Побоювання посилилися після того, як в травні 2020 року компанія видалила з Weibo повідомлення про позашлюбні зв’язки одного з топ-менеджерів, пише WSJ.

Поки невідомо, чи доведеться Alibaba продавати всі свої медіаактиви. За словами співрозмовників видання, будь-який план, який запропонує Alibaba, потребує схвалення вищого керівництва Китаю.

За оцінкою видання, сукупна вартість належних Alibaba часткою в публічних компаніях складає понад $8 млрд. Зокрема, частка Alibaba в Weibo оцінюється в $3,5 млрд, а в відеоплатформі Bilibili — в $2,6 млрд.

Раніше повідомлялося, що антимонопольна влада Китаю розглядає можливість накласти рекордний штраф на Alibaba. Сума штрафу може перевищити $975 млн, заплачений у 2015 році компанією Qualcomm — це найбільший корпоративний штраф в історії Китаю.

Редактор: Люба Балашова
Показати ще новини
Радіо NV
X