Дуже приємні фізичні особи. Що відбувається з бізнесом інтернет-провайдерів під час карантину

16 квітня 2020, 08:09
NV Преміум

Інтернет-провайдери фіксують зростання нових підключень від фізосіб, падіння доходів від бізнесу і просять державу хоча б не заважати, щоб вижити.

Карантин, введений для боротьби з пандемією COVID 19, двояко вплинув на український ринок інтернет доступу. Деякі провайдери, орієнтовані на приватні домогосподарства, фіксують вал нових підключень і навіть виконують річні плани. Ті, хто був орієнтований на корпоративних клієнтів, переживає не найкращі часи — бізнес пішов на віддалення і ріже кости.

Відео дня

Приватних клієнтів стало значно більше

Багато гравців телеком-ринку зафіксували сплеск нових підключень від фізичних осіб в період карантину. Зокрема, зростання кількості нових підключень від фізосіб підтвердили НВ Бізнес такі оператори і провайдери як Ланет, Павутина, Vega, Київстар та Wnet (торгова марка «Домонет»).

«Останній місяць ми фіксуємо сплеск попиту на послуги Інтернет + ТВ для приватних клієнтів і домогосподарств. Цей попит перевищив наші очікування: в квітні ми навіть досягли своєї мети за приростом нових клієнтів, яку поставили собі на кінець року», — говорить комерційний директор Wnet Сергій Ганічев. «Наш основний регіон зростання — це Київ і Київська область. Також фіксуємо зростання попиту в Харкові і Одесі».

В Київстар за період карантину підключили вже близько 4500 нових квартир. Виросло, за даними оператора, і споживання трафіку в мережі — на 20%.

«За результатами березня кількість підключень більша, ніж за аналогічний період минулого року. Зростання попиту цілком зрозуміле, адже багато хто перейшов на віддалений режим роботи і стали частіше користуватися фіксованим зв’язком вдома як для особистих, так і робочих цілей», — пояснюють в Київстар.

У той же час, кажуть гравці телеком-ринку, пік нових підключень в умовах карантину вже пройшов.

«Високий рівень заявок тримався на піку приблизно два перші тижні карантину і потім почав поступово спадати, прямуючи до докарантинної інтенсивності», — відзначають в Ланет.

У компанії говорять, що зростання запиту на нові підключення та обсяги трафіку спостерігалося в усіх регіонах, де присутня компанія. При цьому у оператора зафіксували зниження відтоку клієнтів втричі:

«До цього протягом останніх трьох років показник відтоку клієнтів плавно і рівномірно зростав пропорційно розміру абонентської бази і таких різких стрибків ми не спостерігали», — кажуть в Ланет.

Олександр Арутюнян, керівник оператора «Павутина», що працює в столиці, зазначає: висновки про зростання або падіння кількості підключень можна буде зробити лише за результатами квітня.

«Дійсно, на початку карантину ми фіксували багато нових заявок на підключення та відновлення безлічі раніше заморожених договорів. Однак слід розуміти, що це можливо просто ті, хто відключився від кабелю заради 4G, але під час карантину їм не вистачило швидкості і стабільності мобільного зв’язку. Більш того, зараз багато абонентів почали просити про призупинення послуг — багато хто виїжджає з міста, щоб перечекати ситуацію», — резюмує Арутюнян.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ще ряд операторів про значну кількість підключень в коментарі НВ Бізнес не згадували, але розповіли про «позитивну динаміку» підключень фізосіб.

Так в Укртелекомі повідомили, що динаміка кількості заявок на підключення до оптичного інтернету в масовому сегменті залишається позитивною, без істотних змін у порівнянні з періодом до карантину. Половина нових підключень оператора — це абоненти, які вперше підключаються до Інтернету взагалі (як правило — до оптичної мережі оператора), решта — абоненти, у яких є вибір серед декількох операторів, але вибирають вони Укртелеком.

Не помітили лавиноподібного зростання підключень і у великого дніпровського провайдера «Фрегат»:

«Лавиноподібного зростання підключень не було. Ми досить інтенсивно підключаємо кожен день — у нас досить інтенсивний маркетинг. Звичайно, довелося активізувати рекламну кампанію», — каже співзасновник «Фрегат» Сергій Шишкін.

Дві тенденції, великі і малі населені пункти

Юрій Швець, комерційний директор національного телеком-оператора Vega, пояснює: карантин з одного боку збільшив кількість нових підключень, але з іншого — стримує приплив нових абонентів.

Перший фактор обумовлює збільшення нових замовлень клієнтів в обласних центрах та інших населених пунктах (містах), де ринок достатньо насичений і проникнення домашнього інтернету високе:

«Після переходу працівників більшості компаній на дистанційний режим, час перебування в домашній мережі розтягнувся на цілий день, і кожен користувач зміг оцінити якість послуги, що надається його провайдером. У цьому сегменті (великі міста) основний драйвер зростання заявок — попит на перепідключення до надійнішого провайдера», — каже Швець.

У містах і малих населених пунктах, каже представник Vega, на попит вплинув фактор часткового повернення молоді з мегаполісів для дистанційного навчання та дистанційної роботи.

«Але є і тренд, який суттєво стримує фактичну кількість підключень. Люди для збереження власного здоров’я уникають контактів і відкладають все, що пов’язано з необхідністю візитів сторонніх в їх будинки. Ми за останній час перевели більшість своїх мереж на високошвидкісну оптику і будуємо нові мережі в передмістях і дійсно дбаємо про якість послуг, тому відчули вплив обох цих факторів», — зазначає Швець.

Комерційний директор Vega також підтвердив, що з початку карантину кількість нових підключень збільшилася, але зараз ажіотаж трохи спав під впливом другої з названих вище тенденцій — обмеження контактів між людьми.

Клієнтів-юросіб стає менше

«У період карантину ми бачимо масове відключення і припинення послуг для абонентів — юридичних осіб. Ідуть цілими бізнес-центрами, торговельними центрами. Для тих провайдерів, у структурі доходу яких такі абоненти відіграють значну роль, наслідки можуть бути більш драматичними — залежно від того, скільки триватиме карантин, і як з нього буде виходити абонентська база», — говорить голова правління Інтернет Асоціації України Анатолій П’ятников.

Показати ще новини
Радіо NV
X