Побігли в цифру. Як Україна переходить до онлайн-економіки і що заважає цьому процесу

8 травня 2020, 10:10
НВ Преміум

«Хто не пішов в інтернет, той точно програє» — такий загальний закон вітчизняного ринку, якому нині підпорядковуються всі — банкіри, ресторатори і навіть держава, пише журнал НВ.

К оли Володимир Зеленський лише починав політичну кар'єру, одним зі своїх завдань він проголосив створення «держави в смартфоні» — глобальної цифровізації держпослуг.

Відео дня

Минув рік — і в смартфони потяглася не тільки держава, але мало не весь бізнес, націлений на кінцевого споживача. Щоправда, заслуги Зеленського в цьому — мізер: у цифру підприємців заганяє коронакриза.

Ними рухає проста логіка і життя: клієнти сидять на карантині, водночас дві третини дорослих українців мають смартфони. Та й проникнення інтернету в країні — 71%. До того ж Україна входить до топ-10 країн за популярністю безконтактних мобільних платіжних систем Google Pay і Apple Pay. Для підприємців не скористатися всім цим — гріх.

«Цифровізацію недооцінюють в Україні, але це — незворотність», — підкреслює Андрій Федорів, засновник креативно-інвестиційної компанії Fedoriv Group. Утім, його слова можна уточнити — «недооцінювали»: зараз процес іде вперед семимильними кроками.

ТРЕБА ПОСПІШАТИ: Фахівець із діджитал-маркетингу Андрій Федорів упевнений, що Україна недооцінює цифровізацію, хоча та вже давно назріла (Фото: НВ)
ТРЕБА ПОСПІШАТИ: Фахівець із діджитал-маркетингу Андрій Федорів упевнений, що Україна недооцінює цифровізацію, хоча та вже давно назріла / Фото: НВ

Поїхали

Н айбільша фінустанова країни — Приватбанк, який давно зробив ставку на онлайн — у карантин одразу ж зафіксував зростання цифрового сегмента. Якщо в лютому середня кількість завантажень мобільного застосунку Приват24 становила 15 тис. на день, то в березні — вже 75 тис. Приріст аналогічного показника в Ощадбанку — 19% у квітні проти березня, а обсяг онлайн-платежів збільшився на 42%.

Від великих держструктур не відстає Монобанк, заснований вихідцями з «цифрового» крила Привату: вже 80 тис. українців залишили передзамовлення на його сервіс онлайн-обслуговування фізосіб-підприємців. «Весь наш бізнес — цифровий, це наша початкова модель, — пояснює НВ Анатолій Рогальський, голова маркетингового відділу в Монобанку. — Зараз ми розширюємо продуктову лінійку».

Монобанк — це такий собі мікс бізнес-моделі класичного банку і цифрової компанії, але й суто технологічні фінансові стартапи набирають обертів. Інна Тютюн, заступниця директора Української фінтех-асоціації, відзначає активність Moneyveo, одного з найбільших онлайн-кредиторів.

Запуск подібного проєкту з нуля потребує не так уже й багато — $300−500 тис. За бажанням більшість роботи можна віддати роботам — ті здатні обслуговувати кредитні заявки і видавати позики цілодобово, без вихідних.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X