Холостячка, Пекельна кухня і Пес. Як монетизувати смаки масової аудиторії — інтерв'ю з топ-менеджером StarLightMedia
Попри тривалу коронакризу, цьогоріч медіагрупа StarLightMedia готує 68 нових телепроєктів і відкрито заявляє про бажання залишатися першою в країні прибутковою медіагрупою. Завдяки чому?
НВ Бізнес розпитав Дмитра Троїцького, директора дивізіону «Мовлення» медіагрупи StarLightMedia, про те, як виробляти телеконтент під час карантину, скільки це коштує і як його монетизувати в Україні.
«Ти не можеш її цілувати»: ковід-зйомки
— У 2018 році запустили реорганізацію холдингу StarLightMedia. Трансформація допомогла групі пережити коронакризу?
— Якби не провели трансформацію, ми були б у набагато важчому, важкокерованому і менш результативному стані. Криза — це перевірка нашої трансформації на міцність. Ми ефективно, швидко, за лічені тижні стиснулися в березні, коли ситуація була взагалі невизначеною (на межі паніки), змогли почати контролювати кеш-флоу, відрубати зайві витрати, обрізати ціни і пройти цей важкий момент. А потім поступово розтискатися, розтискатися й розтискатися. Це звучить просто, але насправді, коли у компанії найбільший у країні продакшен (у всій Групі працює 2000 осіб), який знімає контент, і у кожного з них свій виробничий цикл, різні обмеження, поїздки, люди, карантин — це все не так просто зробити. Але нам вдалося завдяки тому вибудовуванню процесів, яке досягнули завдяки трансформації.
— В одному з коментарів для ЗМІ ви згадували, що сам процес зйомок під час карантину ви привели до загальноєвропейських санітарних норм. Це якось спричинило збільшення вартості зйомок і контенту?
— Спочатку ми взагалі не розуміли, що робити, як знімати в цих умовах та чи знімати взагалі. Не ми одні: у моїх друзів у Голлівуді було таке саме становище — просто шок, паніка і тотальний стоп. Було незрозуміло, що робити, тому що сам вірус був незрозумілий (як він передається, що можна, а що — не можна) — ніхто нічого не знає, пишуть то одне, то інше… Звісно, останнє, чим хоче ризикувати будь-який бізнес — здоров’я своїх працівників.
Однак поступово почала з’являтися інформація. Так, у США група продюсерів почала формувати якийсь протокол (як же все-таки знімати, який ризик припустимий, який — ні), в Європі європейські органи з аудіовізуального виробництва сформували свої протоколи. Наш продакшн, керівником якого є Володимир Локотко, на їх підставі зробив наш гайд. Він охоплює найрізноманітніші аспекти: кількість людей на майданчику, тестування, носіння масок, санітайзери, вимірювання температури
Від самого початку керівництво Старлайт Медіа дуже серйозно поставилося до ситуації, і це, дійсно, призвело до підвищення витрат, але не суттєво (це не 10% бюджету і не 5%). Це якийсь додатковий кост, який просто ліг «на все» — ми заплатили, бо не платити за безпеку просто не мали права. Ба більше, ми на першому етапі навіть трохи виграли, тому що впровадженими заходами стримали натиск вірусу і пройшли перший етап відносно спокійно до того моменту, коли все-таки люди почали хворіти і зйомки стали зупинятися (не тільки у нас, у всіх і в усьому світі). Впровадження внутрішнього протоколу зйомок допомогло нам виграти час.

Якщо говорити про те, як пандемія вплинула на конкретні проєкти, то комусь пощастило більше, комусь — менше. Одна справа, коли захворів, наприклад, звукооператор, якого як члена команди можна замінити; інша — коли захворіла головна актриса. У нас є один нещасний проєкт, який вже рік намагаються дозняти і йому просто не щастить: всі хворіють по черзі і деякі сцени, де всі разом, так і не вдається зняти. Загалом якась довга катавасія.
Ситуація, як і раніше, напружена, фактор непереможеного коронавірусу продовжить діяти, думаю, і в новому році, тому зараз планування всіх процесів ускладнилося: створюєш календарно-постановний план, але гарантій того, що ти його виконаєш, немає. Відповідно, це певний економічний удар по сітці мовлення, по програмуванню. Сутичка ще не закінчена, але ми поки нормально справляємося: принаймні у нас в ефірі не було критичних зривів, а плани на осінній сезон нам вдалося, в принципі, реалізувати майже в повному обсязі, нехай і з якоюсь затримкою.
Пекельна кухня-2021
— Наскільки, за вашими відчуттями, відчутна різниця в кількості виробленого контенту між 2019 і 2020 роком?