Хочуть незалежності. Телеком-регулятор просить внести правки до законопроєкту про електронні комунікації

26 червня 2020, 15:22

Регулятор направив низку зауважень до ключового для телеком-галузі законопроєкту Про електронні комунікації і проситиме голову ВР Дмитра Разумкова сприяти розгляду та врахуванню пропозицій.

Відповідне рішення було прийнято сьогодні, 26 червня, на позачерговому засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.

Відео дня

Законопроєкт № 3014 Про електронні комунікації був прийнятий Верховною Радою України в першому читанні 16 червня і у вівторок, 30 червня, збігає термін подачі правок до другого читання. Водночас ще в березні цього року НКРЗІ на своєму засіданні висловила позицію про недоцільність прийняття закону і надала свої зауваження до документа. Тоді комітет ВРУ, відповідальний за законопроєкт, запропонував доопрацювати законопроєкт (і, відповідно, обробити зауваження регулятора) до другого читання.

Концептуальні пропозиції Нацкомісії стосуються посилення незалежності НКРЗІ як регуляторного органу. Так регулятор хоче приймати рішення, які можна не погоджувати з органами влади, і які не можуть ці самі органи скасувати. При цьому телеком-регулятор пропонує оскаржувати свої рішення через суд, але щоб оскарження рішень не зупиняло їх виконання. Спростити собі роботу НКРЗІ пропонує завдяки включенню прийнятих ним актів до Єдиного держреєстру нормативно-правових актів без проведення державної реєстрації та нерозповсюдження на ці акти дії закону Про основи державної регуляторної політики. Також в НКРЗІ зацікавлені в тому, щоб вийти з-під дії закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» під час здійснення заходів державного нагляду.

НКРЗІ в зауваженнях наполягає на збереженні чинного механізму радіочастотного моніторингу (проведення його УДЦР завдяки користувачам РЧР) та чинного механізму проведення тендерів на право користування радіочастотним ресурсом «з доповненням прогресивними нормами про визначення регулятором необхідності проведення аукціону із застосуванням електронних торгів».

Виникли у регулятора і питання до безкоштовного присвоєння деяких частот, пропонованого новим законопроєктом:

«Орієнтовні надходження до Державного бюджету за 2019 рік у ліцензування РЧР Л02 склали 20 мільйонів гривень. Законопроєкт, своєю чергою, не містить будь-яких компенсаційних механізмів для держбюджету», — вважають в НКРЗІ.

НКРЗІ наполягає на виключенні з законопроєкту статей 102−106, якими регулюється надання універсальних послуг. Регулятор пропонує положення про надання універсальних послуг електронних комунікацій передбачити в прикінцевих та перехідних положеннях законопроєкту про регуляторний орган, а наповнення цих положень розробити в рамках Робочої групи із залученням представників Мінцифри, НКРЗІ, Держспецзв’язку, операторів, провайдерів телекомунікацій та їх асоціацій.

Також в телеком-регулятора виникли питання до пропонованої в законопроєкті Регуляторної платформи.

«У законопроєкті відсутні принципи її технічної реалізації, управління, забезпечення функціонування, підтримки тощо. Без детального технічного аналізу неможливо визначитися з кошторисом і терміном побудови платформи. В той самий час джерела фінансування побудови платформи в законопроєкті не визначено», — відзначають в НКРЗІ.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X