Бізнес, політика чи дорога іграшка. Скільки коштує запустити і підтримувати телеканал в Україні

8 липня 2020, 08:23
НВ Преміум

В Україні тільки у відкритому доступі «на супутнику» понад 50 телеканалів, але запускаються нові. Невже це прибутковий бізнес? І чому деякі телеканали самі платять за доступ до абонента?

Влітку 2020 року в українському телеефірі почали мовлення канали Ісландія і Апостроф TV. Трохи раніше стало відомо про створення нового столичного телеканалу, який фінансує забудовник і депутат ОПЗЖ Вадим Столар. Практично в цей же час виявилося, що співвласником телеканалу 1+1, крім структур, близьких до Ігоря Коломойського, є Оксана Марченко — дружина Віктора Медведчука, нардепа і кума Володимира Путіна. З’явилися чутки про можливий продаж телеканалів Віктора Пінчука.

Відео дня

Кожна з цих новин викликала бурю обговорень у соціальних мережах, хоча, здавалося б, покупка і продаж приватного бізнесу — нормальний процес у європейській країні. Але в Україні сформувалося інше ставлення до телебачення, і бізнесом його практично не вважають.

НВ Бізнес дізнався, скільки коштує запуск і підтримання працездатності телеканалу, чи може телебачення бути прибутковим бізнесом в Україні і навіщо бізнесмени і медіаменеджери запускають нові телеканали.

Витрати на старт і покупку техніки

«Вартість телеканалу залежить від концепції і, відповідно, контентного наповнення, способу дистрибуції і творчо-технічного колективу. Найдешевші — це „музичні“ шарманки, де вартість інвестицій обмежується серверною частиною, програмним забезпеченням, кількома співробітниками, а більшість завдань віддаються на аутсорс», — стверджує експерт ТВ-ринку Олександр Глущенко, додаючи, що ціна може зростати до нескінченності. Глущенко каже, що інвестиції і капітальні витрати обчислюються мільйонами доларів, якщо мова йде про новинні телеканали з «партійним» ухилом, з розмахом гігантизму, студійно-апаратними комплексами, прямими ефірами, включеннями з полів і побудовою кореспондентських пунктів. В Україні, за його словами, останнім часом активно запускаються саме такі мовники.

Операційні витрати таких каналів «з розмахом», говорить експерт, можуть становити $0,5−1 мільйона на місяць.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X