SD-WAN: як сервіс економить гроші і допомагає бізнесу розвиватися - фото
Партнерський проєкт

SD-WAN: як сервіс економить гроші і допомагає бізнесу розвиватися

13 жовтня 2021, 12:08


За даними Wireless Watchdogs, у 2015 році американські компанії втратили близько $700 мільйонів через проблеми з IT-інфраструктурою. У березні 2015 року 12-годинна перерва в роботі Apple коштувала компанії $25 мільйонів, а в 2019 14-годинний збій обійшовся Facebook приблизно в $90 мільйонів. Сьогодні, коли цифрова трансформація — не тренд, а необхідність, проблеми з мережею можуть коштувати бізнесу мільйони. Як уникнути зайвих витрат, одночасно скоротивши витрати на мережеву інфраструктуру?

Відео дня

Разом з національним телеком-оператором GigaTrans з’ясували, як в епоху цифрової трансформації компанії можуть підтримувати ефективні бізнес-процеси і при цьому позбутися рутинних мережевих завдань, не втрачаючи контроль над ними.

Тренд чи необхідність: що не так з цифровою трансформацією бізнесу

Сьогодні диджиталізація — не просто тренд. Динаміка світової економіки визначається саме цифровою трансформацією — бізнес бачить у ній передумови для зростання продажів і можливість гнучкого реагування на запити ринку. Очікується, що ринок цифрової трансформації буде рости із середньорічними темпами зростання (CAGR) 23% і досягне $3,3 трильйона до 2025 року. До цього ж часу, згідно з прогнозами WEF, цифрова трансформація принесе світовій економіці $100 трильйонів додатково.

Пандемія COVID-19 тільки посилила акцент на цифрову трансформацію бізнесу — компанії глобально збільшили витрати на диджиталізацію з 8% у 2020 до 14% від загального числа інвестицій.

Незважаючи на очевидний економічний ефект, у цифрової трансформації є й зворотний бік: у міру диджиталізації бізнес стикається з низкою проблем. Зокрема — в експлуатації і масштабованості мережевої інфраструктури, забезпеченні безпеки мереж і збільшенні її пропускної здатності. Коли обсяг внутрішнього корпоративного трафіку збільшується щорічно на 50%, неефективна цифрова трансформація бізнесу тягне за собою збільшення операційних витрат. Це в умовах кризи часто рівносильно повільній смерті бізнесу.

SD-WAN як рішення: переваги, недоліки та глобальний ефект

Сьогодні бізнес стикається з лавиноподібним зростанням обсягів мережевого трафіку і необхідністю конфігурації масштабних мереж передачі даних. WAN-мережі вже просто не справляються з цим. Як показало дослідження Dell, вже у 2019 році лише 9% компаній були повністю задоволені наявною інфраструктурою WAN. Зараз ця цифра ще менша.

Для підвищення ефективності експлуатації мережі й автоматизації процесів ще наприкінці «нульових» були сформовані принципи програмно-конфігурованих мереж (SDN, Software-Defined Networking). SDN і його напрям SD-WAN як рішення дозволяє перерозподілити навантаження мережі, підвищивши її пропускну здатність на 20%, і на 70% скорочує час введення мережі в експлуатацію. Інтелектуальні алгоритми (AI і machine learning) дають змогу автоматизувати значну частку операцій у мережі.

Сьогодні саме SD-WAN як програмно-визначена мережа WAN — бізнес-стандарт для оперативного, масштабованого і гнучкого підключення між мережевими середовищами.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Згідно з Gartner, рішення SD-WAN повинні мати такі характеристики:

1. Підтримка різних типів підключення;
2. «Динамічний» вибір маршруту передачі даних в режимі реального часу (для оптимізації навантаження на мережу);
3. Простота інтерфейсу управління;
4. Підтримка VPN та інших сервісів сторонніх виробників (WAN-оптимізаторів, міжмережевих екранів тощо).

SD-WAN — рішення для компаній з великою кількістю філій, віддалених майданчиків і т.зв. «домашніх офісів». Згідно зі статистикою, 80% усіх мережевих операцій в компаніях реалізується саме у філіях. Чим більш розгалужена корпоративна мережа, тим більший буде виграш від переходу на цю технологію. SD-WAN не вимагає специфічних знань, тому проблем не виникне з налаштуванням мережі навіть у найменших і найвіддаленіших філіях компанії.

В Cisco порахували, що 80% змін в корпоративних мережах досі здійснюється вручну, а 70% порушень корпоративних політик пов’язано саме з людським фактором. Через це до 2/3 операційних витрат бізнесу в ІТ припадає на внесення змін, пошук і усунення несправностей. На це йде практично половина робочого часу персоналу.

Марія Алексєєнко, комерційна директорка GigaTrans

Фото: Марія Алексєєнко, комерційна директорка GigaTrans

«Якщо в світі SD-WAN вже не просто тренд, а умова ефективності бізнесу, то в Україні тільки з’являється інтерес до цієї технології. І це пояснюється відкладеним попитом: з 2014 в країні спостерігалося просідання продажів телеком-обладнання. Також бізнес відчуває дефіцит висококваліфікованих фахівців для обслуговування мереж: сьогодні не вийде «посадити адмінів під кожен роутер», — пояснює Марія Алексєєнко, комерційна директорка GigaTrans.

Експерти PC Week зазначають, що SD-WAN може зіграти вирішальну роль у швидкому та безпечному розгортанні нових мереж, поєднуючи ресурси і користувачів з даними і застосунками.

Кейс British Petroleum: Як енергетичний гігант знизив витрати на підключення

Транснаціональна корпорація BP довго шукала інструмент, який забезпечив би централізоване управління і контроль над мережею з високим рівнем безпеки й можливістю підключення до неї нових підприємств і філій. Вивчивши кілька варіантів, BP вибрала рішення Secure SD-WAN від стартапу Versa. За словами Chief Architect у BP Алаа Насера, компанії вдалося заощадити вже на самому етапі розгортання мережі:

«Ми також виграємо від скорочення витрат у майбутньому, коли почнемо просуватися до більш обмежених варіантів промислового використання мереж», — зазначив Насера, додавши, що в «традиційних офісних умовах» можливості брандмауера SD-WAN можуть використовуватися для розширення інших інструментів безпеки.

Згідно з прогнозами, світовий ринок програмно-визначених мереж і дата-центрів (технології SDN, SD-WAN і SDDC) вже до 2024 року виросте більш ніж утричі в порівнянні з 2019-м і досягне позначки в $160,8 мільярда. Темпи зростання ринку зберігаються на рівні 25,5% рік до року.

За даними дослідницької компанії Dell’Oro Group, глобальний ринок обладнання і ПЗ для програмно-визначених глобальних мереж (SD-WAN) виріс торік на 32%, а вже до 2025 загальна виручка ринку досягне $4 мільярдів. До цього часу галузь буде рости на 24% щорічно.

А можна ще простіше й ефективніше? Що таке SD-WAN як сервіс

В Україні SD-WAN вже використовують великі медіагрупи і ритейлери.

Але будувати SD-WAN своїми силами — витратний процес. Щоб уникнути великих інвестицій в IT-інфраструктуру і отримати всі переваги технології, можна, віддати управління каналами зв’язку на аутсорс. Це SD-WAN як послуга за моделлю передплати — SD-WAN as a service.

«Якщо схарактеризувати SD-WAN as a Service одним реченням, то це переведення CAPEX в OPEX. Так, клієнт може купити рішення за певну суму, ліцензію і далі самостійно його експлуатувати, підтримувати, оновлювати ліцензії тощо. Але тоді компанія повинна виділяти кошти, амортизувати обладнання. Ми ж пропонуємо покупку сервісу в тому обсязі, який потрібен бізнесу тут і зараз», — говорить Марія Алексєєнко.

Експертка GigaTrans наводить як приклад хмарні сервіси — коли для потреб бізнесу вже не купують сервери, а підключають сервіс.

«Якщо компанії необхідно заощадити капітальні витрати на інфраструктуру, щоб більш ефективно інвестувати в свій основний бізнес, з нашою допомогою вони можуть це зробити», — додає комерційна директорка GigaTrans.

У світі SD-WAN as a service використовують широко, адже послуга вирішує проблеми компаній, які, не можуть розгорнути технологію самостійно. Використання послуги на аутсорсі дозволяє бізнесу мінімізувати витрати на управління мережею. Також крім послуги SD-WAN as a service компанії можуть замовити ряд додаткових сервісів від забезпечення безпеки до безперебійного доступу до публічних хмарних сервісів. Це дозволяє бізнесу не відволікатися на управління мережею і зосередитися на власних цілях.

В Україні SD-WAN as a service — явище нове. Такий сервіс сьогодні пропонує тільки національний телеком-оператор GigaTrans.

Назарій Курочко, CEO телеком-оператора GigaTrans

Фото: Назарій Курочко, CEO телеком-оператора GigaTrans

«У нашому випадку бізнес не бере на себе ні обслуговування мережі, ні забезпечення IT-персоналом. Це наше завдання. SD-WAN as a service став логічним продовженням місії компанії: полегшити кожен бік бізнесу завдяки технологіям. І компаніям вже варто задуматися про використання цієї технології. Адже вирішивши з її допомогою „мережеві проблеми“ сьогодні, ви підвищите ефективність бізнесу завтра», — коментує CEO національного телеком-оператора GigaTrans Назарій Курочко

ЧЕК-ЛИСТ. КОЛИ ВАРТО ЗАМИСЛИТИСЯ ПРО SD-WAN AS А SERVICE

1. Мережева інфраструктура вашої компанії вимагає модернізації.
2. Ваш бізнес масштабується і виходить на нові ринки. Але розширювати штат IT-фахівців ви не можете.
3. Ви багато витрачаєте на обслуговування мережі та виправлення помилок.
4. Компанія не може дозволити собі власну SD-WAN.
5. Більшу частину робочого часу IT-фахівці витрачають на управління мережею.
6. Вашому бізнесу потрібно мінімізувати витрати.

Якщо хоча б у 2 із цих пунктів ви впізнали свій бізнес, саме час зв’язатися з фахівцями і почати модернізацію бізнесу. Модернізуйся, або програєш.

Діліться матеріалом




Радіо NV
X