Ринок інтернет-реклами зріс майже на 50%, телебачення зростало швидше за прогнози — звіт ВРК
У 2021 році український ринок ТВ-реклами зростав швидше за прогнози, фактичне зростання ринку інтернет-реклами очікується на рівні 48%, йдеться у звіті Всеукраїнської рекламної коаліції.
Ринок ТВ-реклами
Як зазначає Коаліція, ТБ-реклама швидко зростала на всіх ринках, включаючи США та Західну Європу, де гостра нестача інвентарю стала несподіванкою для багатьох.
«Вже з червня SOR на основних каналах досяг 100%, що призвело до двозначної інфляції за підсумками року, хоча ще в березні прогноз медіа аудиторів перебував у діапазоні 1%-5%», — йдеться у звіті.
На наступний рік у Коаліції прогнозують зростання інвестицій у ТБ рекламу на рівні не менше ніж 15%, що викличе інфляцію від 25%. Зазначається, що зростання цін на пряму рекламу потягне за собою зростання цін на спонсорство.
У ВРК наголосили, що у 2022 році також відбудуться дві великі спортивні події, які цікаві для рекламного ринку — Олімпіада та Чемпіонат світу з футболу. Зростання спонсорства очікується на рівні 10%.
Реклама у пресі
За оцінками експертів, 2021 року зросла частка реклами, яку видавничі компанії залучають самостійно. У середньому така реклама зараз становить 70%, решта 30% припадає на рекламні агенції.
У місцевих видавців 100% реклами розміщують українські компанії, національні — близько чверті — реклама міжнародних джерел.
Приблизно половину доходів видавничих компаній сьогодні становить прибуток від розміщення реклами в друкованих медіа. Друга половина доходів — оплата за різноманітні рекламні прояви у цифрових продуктах.
Радіо реклама
За оцінками ВРК, в цьому році онлайн-казино та букмекери збільшили інвестиції в радіо рекламу в кілька разів ( В т.ч. за рахунок появи нових гравців).
Також кратно виросли категорії " e-commerce", «кондитерські вироби», «морозиво», «бренди» та «пиво». Це дозволило збільшити прогноз зростання ринку із 17% до 19%. У ВРК зазначають зростання попиту на регіональну рекламу.
Крім того, в Коаліції помітили зростаючий тренд аудіореклами в інтернеті і зростання популярності відповідних додатків. Зазначається, що " все це" дозволяє зробити оптимістичний прогноз і на наступний рік.
Зовнішня реклама
За підсумками 2021 обсяги розміщення Out Of Home Media зросли на 27%. Найактивніше зростали категорії: комп’ютерна техніка, зв’язок, медицина, продовольчі товари, торгівля. При цьому ринок Digital зовнішньої реклами в році, що минає, виріс на разючі 78%.
На 2022 рік Коаліція прогнозує зростання обсягу ринку ООН Media на 16% - до 4 млрд 769 млн грн. Очікується, що обсяги Digital OOH зростуть на 37% - до 712 млн грн.
Реклама у кінотеатрах
Цей рік показав зростання на 30%, у 2022 очікується зростання на 35%, хоча багато операторів ринку налаштовані оптимістичніше.

Інтернет-ринок

У Коаліції прогнозують зростання ринку інтернет-реклами у 2022 році щонайменше на 34%, а фактичне зростання між 2020 та 2021 роком очікується на рівні 48%.
Такий прогноз пояснюється подальшою домінацією глобальних гравців, низьким порогом входу, розвитком Programmatic, і частково пожвавленням індустрії та перелокацією бюджетів із традиційних офлайн-медіа.
Очікується, що наступного року зростання відбуватиметься насамперед за рахунок відео та пошукової реклами. Головними драйверами зростання у цій категорії продовжать залишатися глобальні гравці - Google та Facebook. Ймовірно, посилюватимуться позиції TikTok у цій категорії.

Частка аудіо реклами становила 0,3% обсягу Інтернет-медіа. Очікуване зростання ринку інфлюенсер маркетингу складатиме не менше 40% у 2022 році.
Нагадаємо, що за підсумками першого півріччя 2021 року частка мобільної інтернет-реклами зросла до 68,3%, In-stream відео перевалило за 50%, частка банерної реклами трохи знизилася.