Просів на 20 млрд грн. Рекламний медіаринок України втратив дві третини свого обсягу — ВРК

5 грудня 2022, 17:48
Реклама в кінотеатрах фігурує у медіа-сплиті скоріше номінально (Фото:PhotoMIX-Company / Pixabay)

Реклама в кінотеатрах фігурує у медіа-сплиті скоріше номінально (Фото:PhotoMIX-Company / Pixabay)

Через російське вторгнення рекламний медіаринок України втратив 20,8 млрд грн.

2022 року рекламний медіаринок України втратив близько двох третин свого обсягу — 20,8 млрд грн — без урахування інфляційних процесів.

Про це йдеться у дослідженні Всеукраїнської рекламної коаліції.

Відео дня

Станом на кінець 2021 року обсяг рекламного медіаринку України становив 33,1 млрд грн, уточнюють у ВРК.

Зокрема, пряма ТВ-реклама у 2022 році впала майже на 80% — до 2,4 млрд грн. Водночас у Коаліції прогнозують 40% зростання ринку прямої реклами за рахунок повернення основних рекламодавців із категорії FMCG, які майже повністю залишили ТБ у 2021 році.

Ринок реклами в пресі впав нанівець з початком повномасштабного вторгнення на територію України. Проте вже з травня рекламодавці почали обережно повертатись, і за літо обсяги розміщень вийшли на рівень 25−30% від обсягів 2021 року.

У випадку із зовнішньою рекламою (OutOfHomeMedia) значне падіння попиту, спричинене початком війни, було частково компенсовано після стабілізації ситуацій на територіях, що віддалені від зони бойових дій.

Попит на зовнішню рекламу, особливо на цифрових носіях, відновився завдяки активізації бізнесу в західній та центральній частині країни. Проте ситуація помітно ускладнилася після бомбардувань цивільної інфраструктури у жовтні та листопаді.

Темпи відновлення реклами на радіо перевершили очікування експертів у четвертому кварталі. Зазначається, що у другому півріччі радіо отримало нових рекламодавців із категорії «лікарські препарати». Також активними були такі сфери: торгівля, фінанси, казино, онлайн-казино та букмекери, мобільні оператори.

Крім того, зберігся попит на регіональну рекламу. У західних областях України виторг окремих радіостанцій наприкінці року тягнув до минулорічних обсягів.

Реклама у кінотеатрах фігурує у загальному рекламному медіа-сплиті швидше номінально та оперує своїми обсягами реклами в мирні довоєнні місяці — січні та лютому.

Дані IAB України щодо Digital-реклами 2022 року базуються на фактичних обсягах реклами за перше півріччя 2022 року, опитуваннях профільних комітетів, опитуваннях очікувань рекламодавців, агентств та платформ. Зростання січня та лютого по інтернет-медіарекламі було по 28%.

Раніше повідомлялося, що під час війни в Україні призупинили роботу понад 70% агенцій цифрової реклами.

Редактор: Люба Балашова
Показати ще новини
Радіо NV
X