Портрет українського онлайн-покупця. Що замовляють, скільки платять і яких поштових операторів обирають

19 липня 2021, 19:25

Кількість регулярних інтернет-покупців в Україні в 2021 році зросла до 42%, хоча ще в третьому кварталі становила 33%. А всього онлайн купують близько 11 млн українців.

Про це свідчать дані дослідження, проведеного компаніями OLX Доставка і CBR.

Найбільш поширеними категоріями товарів залишаються одяг, техніка і косметика. При цьому восени 2020 року від 5 до 20 покупок робив кожен другий. А в квітні-травні 2021 цей показник склав вже майже 60% користувачів.

Відео дня

Портрет покупця

Ядро споживачів (56%) зосереджено у населених пунктах до 100 тис. мешканців.

Серед всіх онлайн-покупців — 55% жінок і 45% чоловіків.

Найчастіше вони з повною вищою освітою і працюють. Дохід українців, які роблять покупки в мережі, на 38% вище, ніж у тих, хто вибирає звичний офлайн.

Серед бар'єрів для покупок в інтернеті на локальних платформах українці називають необхідність примірки, відсутність потреби у товарі і відсутність упевненості в його якості. Якщо ж говорити про замовлення у соцмережах, до цих причин можна додати недовіру.

Найпопулярніші товари і середні чеки

Найбільше з осені 2020 року по весну 2021-го зросли замовлення дитячих товарів (+84%, 378 тис. замовлень) і товарів для дому та саду (+75%).

Найпопулярнішою ж категорією товарів залишається електроніка (635 тис. замовлень, зростання на 40%). На другому місці - одяг (441 тис. замовлень, +43%).

Крім того, на 55% збільшилася купівельна активність товарів для відпочинку, хобі та спорту.

Незважаючи на зростання замовлень онлайн, витрати українців залишилися на тому ж рівні, як і з травня по жовтень 2020-го. Середній чек виглядає наступним чином:

 — електроніка — 1587 грн

 — одяг — 671 грн

 — дитячі товари — 552 грн

 — хобі, відпочинок і спорт — 814 грн

 — будинок і сад — 754 грн

 — запчастини для транспорту — 775 грн.

Доставка: Укрпошта або Нова пошта?

Найпопулярнішим способом отримати покупку залишається її доставка в поштове відділення.

У 87% випадків онлайн-покупці обирали Нову пошту. Ще 25% забирали замовлення через Укрпошту (один і та ж особа могла робити кілька замовлень через різних операторів).

Цікаво відзначити, що, у середньому, через Нову пошту замовляють дорожчі товари. Наприклад, електроніку в 2,6 рази частіше купують через НП. А ось товари для дому та саду навпаки більше замовляють у відділення Укрпошти. Середній чек товарів з OLX Доставка, замовлених через НП — 906 грн у порівнянні з 428 грн в Укрпошті.

Раніше повідомлялося, що ринок електронної комерції в Україні за підсумками 2020 року зріс на 41% - до $4 млрд.

Компанія CBR має 10-річний досвід роботи і спеціалізується в галузі маркетингових досліджень повного циклу.

OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База майданчику налічує майже 13 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць. Річний обсяг продажів через платформу — близько $1 млрд.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X