Керівниця з публічної політики Facebook в Україні про підтримку бізнесу, новий дизайн і боротьбу з дезінформацією — інтерв'ю

25 грудня 2020, 09:12
НВ Преміум

Вперше за історію свого функціонування Facebook відкрив для малого та середнього бізнесу освітній хаб українською і набирає тренерів з цифрового маркетингу, котрі допомагатимуть пережити пандемію. Чому саме зараз і як команда Facebook працює в Україні?

НВ Бізнес розпитав керівницю з публічної політики Facebook в Україні Катериною Крук про діджиталізацію малого і середнього бізнесу, боротьбу з дезінформацією, ботоферми, повернення старого дизайну та відкриття офісу в Україні.

Відео дня

Facebook і малий бізнес в Україні

— Facebook запустив в Україні Boost with Facebook — хаб з безкоштовними онлайн-тренінгами для малого і середнього бізнесу (МСБ). Чому програма стала доступною саме зараз?

—  Пандемія — не лише виклик системі охорони здоров’я і криза питань здоров’я, але й криза економічна. Ні для кого не буде таємницею, що по усьому світу саме малі та середні підприємства відчувають величезне зниження надходжень, багато хто закривається, тож зараз надзвичайно важливо підтримувати їх розвиток та допомагати знаходити нові шляхи залучення клієнтів. Якщо опиратися на дані Європейської асоціації платників податків, то українські малі та середні підприємства вже побачили від 60% до 80% зниження своїх прибутків. Саме тому ми запускаємо цю програму та будемо продовжувати працювати в напрямку діджиталізації МСБ.

Раніше ми уже робили офлайн-активності, проводити конференції в Україні, зараз — переходимо в онлайн-режим. Для нас абсолютно очевидним був запуск цього глобального проекту і в Україні, тому ми підготували контент українською та разом з Міністерством цифрової трансформації реалізуємо Boost with Facebook. З самого початку ми співпрацювали з міністерством над запуском цього проєкту, який і надалі підтримуватиме малі та середні бізнеси, зміцнюватиме їх потенціал та розвиток. Усе це вилилося в цікаву кооперацію: міністерство і наш проект, який ми готові були презентувати в Україні.

— Скільки учасників плануєте залучити до хабу?

—  Якщо говорити про малий і середній бізнес у Facebook, ми орієнтуємося на глобальні показники і не виділяємо окремо Україну. Але для того, щоби розуміти масштаб: Facebook кожного місяця користується понад 200 мільйонів малих та середніх підприємств, а в період пандемії ми побачили приріст у 80 мільйонів нових СМБ (рік до року), які використовують платформу щомісяця.

В новій реальності, в котрій ми живемо, викликом і водночас можливістю для МСБ є діджиталізація, перехід з офлайну в онлайн і пошук нових ринків збуту, залучення нових клієнтів. Ми бачимо, що насправді в регіоні Центральної та Східної Європи, до якого належить Україна, сегмент e-commerce зріс за рік, за різними показниками, на понад 21%. Це дуже хороший результат, навіть в порівнянні з іншими регіонами світу. Тобто, зараз доволі хороший момент працювати з малими та середніми підприємствами в контексті діджиталізації - це хороше вікно можливостей. Можливостей не лише підтримки підприємств, які перебувають у скруті, але й можливостей для України стати частиною світового тренду зростання e-commerce.

— Як довго плануєте підтримувати дану програму?

— Вона не обмежена в часі і функціонуватиме так довго, як у ній буде зацікавлення з українського боку. Ми будемо знаходити різні можливості співпраці, адже говоримо про хаб не лише в контексті відеоуроків — так само розглядаємо варіанти відеоконференцій та «живих» тренінгів. Ми вже робили разом із Дія.Бізнес кілька онлайн-тренінгів для українського сегменту, а тепер започаткували і український хаб, над наповненням якого зараз можемо працювати.

— Також Facebook оголосив про набір 15 тренерів, які навчатимуться на платформі цифровому маркетингу…

— Це ще один із наших кроків на підтримку малого та середнього бізнесу. Онлайн-курси, які можна передивитися, — це добре, але завжди можуть виникати питання. Тому ми розуміємо, наскільки важливо мати сертифікованих експертів із цифрового маркетингу — не лише в самій країні, але й в різних її регіонах, різних містах. Коли ми працювали над дизайном цієї програми, то проговорювали необхідність максимального її покриття по країні.

Елемент тренінгів від Facebook сам по собі дуже цікавий, адже це найвищий стандарт, який узагалі є на ринку стосовно реклами: компанія, котра, власне, і дає вам можливість проводити рекламу, таргетувати, сама і пояснює, як це зробити. Я дуже рада, що ми нарешті започаткували це і нам вдалося поєднати ці кампанії - підготовку тренерів та Boost with Facebook — адже раніше вони були роз'єднані.

На цих 15 тренерах програма не завершиться. Для них навчання буде безкоштовним і у нас є прохання та очікування, що тренери, після того, як пройдуть цей блок, будуть проводити так само безкоштовні тренінги за потребою для різних груп в Україні. Звичайно, це буде координуватися зі сторони Facebook. Потенціал Facebook можна використовувати набагато краще і це ми й хочемо пояснити.

Боротьба з дезінформацією, ботофермами і фінансово мотивованими медіа

— Facebook активно комунікує питання боротьби з дезінформацією, цькуванням в мережі та інформаційної гігієни. Чи має платформа певні особливості роботи з цією проблемою в українському сегменті, зважаючи на війну, агресію зі сторони Російської Федерації?

— Важливо розуміти, що Facebook є глобальною компанією і правила та підходи, які ми створюємо, мають застосовуватися у всіх країнах. Зрозуміло, можуть бути регіональні особливості і часом важко створити правило, універсальне для всіх, але таким має бути підхід глобальної компанії. Водночас, коли ми говоримо про єдиний стандарт глобальних правил, це не означає, що ми не знаємо, що відбувається в тій чи іншій країні. Ми дуже добре розуміємо специфічні виклики, з якими зіштовхнулася Україна в інформаційній сфері, і одним із способів відповісти на них є програма, яку ми започаткували цього року і підключили в Україні - наших партнерів з фактчекінгу.

— Як Facebook працює з контентом?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X