Спрощення доступу до MNP не призведе до зростання шахрайства — телеком-регулятор

29 липня 2020, 18:50

У НКРЗІ відзначили, що більшість випадків шахрайства пов’язані зі зміною сім-карти, а не перенесенням номера.

Перенесення обов’язки реєстрації абонента скористався послугою перенесення мобільного номера (MNP) на оператора-одержувача не несе додаткових ризиків для абонентів. Про це заявили в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, передає Інтерфакс-Україна.

Відео дня

«Як свідчить аналіз даних випадків шахрайства, більшість їх пов’язано не зі зміною номера, а зі зміною сім-карти. Послуга MNP знаходиться дещо в іншій площині», — заявив заступник директора департаменту зв’язку НКРЗІ Григорій Гриша в ході круглого столу Наслідки і ризики змін у регулюванні послуги перенесення мобільних номерів.

Також представник телеком-регулятора заявив, що запропоновані НКРЗІ змінами в процес MNP ускладнюють роботу шахраям. За словами Гриша, процес перенесення номера у приймаючого оператора відбувається водночас із ідентифікацією сім-карти і реєстрацією абонента.

Також підкреслив, що документ, запропонований Нацкомісією проект про спрощення процедури зміни номера знаходиться на стадії доопрацювання.

«Буде ще один етап громадського обговорення із залученням операторів, профільних асоціацій, із запрошенням представників банківської спільноти», — підкреслив представник регулятора.

Також він додав, що регулятор працює над впровадженням MNP з 2009 року і постійно стикається з протидією з боку операторів.

Водночас заступник голови парламентського комітету з питань цифрової трансформації Олександр Федієнко зазначив, що питання безпеки банківських даних і мобільного зв’язку змішувати не варто. За словами Федієнко, телеком-регулятор не має розв’язувати питання безпеки в частині фінансової грамотності населення.

Нагадаємо, що Vodafone Україна виступив проти дозволу переносити знеособлені номери, хоч і підтримав спрощення процедури в цілому. Київстар не підтримав ідею дозволу перенесення номера незареєстрованим абонентам. У оператора процедуру назвали небезпечною і такою, що веде до зростання шахрайства. lifecell виступив за перенесення реєстрації абонента до оператора-одержувача.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X