Телевізійники виступили проти мораторію на рекламу медпрепаратів

19 серпня 2021, 18:52

В Індустріальному Телевізійному Комітеті відзначили, що заборона на рекламу лікарських засобів і медичних препаратів зачепить також і величезну кількість санітарно-гігієнічних товарів широкого споживання.

Професійне об'єднання провідних українських телеканалів Індустріальний Телевізійний Комітет (ІТК) виступили проти мораторію на рекламу в ЗМІ лікарських засобів і медичних виробів. Про це йдеться на сайті Комітету.

Відео дня

З відповідною заявою ІТК звернувся до президента України Володимиру Зеленському, голові комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики, Секретарю РНБО, голови Нацради з питань ТБ і радіо і Прем'єр-міністру України.

У Комітеті висловили підтримку ініціативи влади подбати про якість і тривалість життя українців і підтримали тезу про необхідність мінімізації шкідливого впливу самолікування на здоров’я громадян. Водночас в ІТК відзначили, що досягнення цієї мети можливе і без «спрощення даної проблеми до реклами ліків у ЗМІ».

«Введення мораторію істотно обмежує право споживачів на доступ до необхідної їм інформації про властивості лікарських засобів і медичних виробів, можливості і варіанти як лікування, так і профілактики захворювань і грунтується на неправильному уявленні, що громадяни беззастережно довіряють рекламі і не здатні аналізувати інформацію», — йдеться в зверненні ІТК.

Також автори звернення підкреслили, що до категорії медичних виробів відноситься величезна кількість санітарно-гігієнічних товарів широкого споживання: засоби догляду за порожниною рота, дитячі памперси і серветки, засоби жіночої гігієни і т. д.

«Мораторій на рекламу цих та подібних товарів навряд сприяти поліпшенню санітарно-епідемічної ситуації», — відзначили в ІТК.

У Комітеті додали, що на сьогоднішній день повної заборони реклами лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не існує ні в одній з розвинених країн світу.

Також в ІТК підкреслили, що чинне українське законодавство передбачає лише заборона на рекламу рецептурних ліків. Також законодавство передбачає ряд досить суворих вимог і обмежень щодо змісту реклами лікарських засобів. Зокрема мова йде і про попередження про неприпустимість самолікування.

У комітеті додали, що це є стандартом максимально достатнього обмеження реклами лікарських засобів в Європі та інших розвинутих країнах.

Також в Комітеті попереджають, що заборона на рекламу медичної продукції призведе до того, що виробники почнуть шукати інші способи просування препаратів, в тому числі і через лікарні та аптеки. В ІТК вважають, що це призведе до таких наслідків:

  • загострення проблеми самолікування;
  • позбавлення громадян надійного джерела інформації (Радіо, телебачення);
  • активізації неконтрольованої інформації про ліки через засоби Інтернету;
  • зміна статусу ряду лікарських засобів, реклама яких неможлива, на функціональні харчові добавки, косметичні засоби, лікувальні трави, рекламувати які не заборонені;
  • поширення різного роду цілительства, шахрайства тощо;
  • інтенсифікацію поширення в аптеках інформації про лікарські засоби як засоби фармацевтичного маркетингу;
  • провокування збільшення обсягів виплат дистриб’юторами ліків гонорарів лікарям кількості виписаних рецептів;
  • поява ряду нових легальних і нелегальних методів просування продукції;
  • зниження обсягів продажів ряду препаратів,
  • зменшення оборотних коштів дистриб’юторів і аптек,
  • зниження асортименту продукції;
  • зростання цін на лікарські засоби.

Також в ІТК вважають, що введення мораторію призведе одночасно до суттєвих втрат державного бюджету та робочих місць у фармацевтичній галузі.

«Поки тільки надходження платежів з податку на додану вартість від суб'єктів ринку, задіяних у створенні і розповсюдженні телевізійної реклами, оцінюється в суму до 1 млрд гривень», — заявили в ІТК.

Відзначається, що заборона реклами матиме різке і істотний вплив на продажу фармацевтичних компаній, з яких 50% - національні виробники.

Нагадаємо, що в РНБО пропонують заборонити в Україні рекламу ліків і медпрепаратів до 2024 року.

Редактор: Люба Балашова
Показати ще новини
Радіо НВ
X