Уважніше на переході. Процедура перенесення номера телефону може стати набагато простішою і посварити велику трійку операторів

6 березня 2020, 09:03
NV Преміум

Телеком-регулятор готується змінити послугу перенесення номера (MNP). Корекція може істотно спростити перехід абонента між операторами і остаточно розсварити велику трійку гравців

Послуга не злетіла

Перенесення номера (Mobile Number Portability, MNP) — послугу портації (переходу абонента) від одного оператора мобільного зв’язку до іншого з повним збереженням номера — було запущено в США в 1999 році, в Австралії і Швеції — у вересні 2001 року, в Польщі — в лютому 2006, Румунії — жовтні 2008, Молдові та Росії — в кінці 2013 року.

Відео дня

Спочатку послуга перенесення номера, як планувалося, повинна була стати доступною українським абонентам ще в грудні 2013 року (відповідні зміни в закон про телекомунікації було прийнято радою ще в 2010), але тоді тиск самих гравців ринку і «неготовність обладнання» не дозволили планам здійснитися. До питання повернулися вже в 2015−16 роках, коли ДП Український державний центр радіочастот з другої спроби провів тендер на закупівлю необхідного для MNP обладнання. Але «успішна» тендерна процедура обернулася тривалими судовими розглядами між замовником, переможцем і учасником торгів. В результаті, лише 1 травня 2019 року абоненти «великої трійки» мобільних операторів (Vodafone, lifecell і Київстар) змогли почати користуватися MNP.

Втім, про активне використання не йдеться. За даними УДЦР, до кінця минулого року послугою MNP скористалися близько 38 тисяч абонентів. Це близько 0,07% від загальної кількості активних сім-карт в Україні. Проте, вважають у Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сфері зв’язку та інформатизації, говорити про те, що послуга виявилася незапитаною — не можна.

Як пояснював ще в липні член НКРЗІ Володимир Гресько, оцінювати впровадження MNP потрібно «не кількісними, а якісними характеристиками». У регулятора зазначають, що MNP — один зі способів саморегулювання ринку мобільного зв’язку і драйвер боротьби операторів за абонента.

Однак, драйвер не завжди чесний. Вже трохи більше ніж за півроку після запуску MNP СЕО lifecell Ісмет Язиджі в інтерв'ю Liga. Tech відкрито заявляв, що Київстар утримує абонентів від переходу до іншого оператора. Ісмет Язиджі тоді наводив як приклад відмови реєстраційної форми, яку необхідно заповнити для зміни оператора. За його словами, відсоток відмов форми — більше 50%, особливо коли йдеться про Київстар. Крім того, як заявляв СЕО lifecell, для відлякування від MNP у Київстар використовували і «неймовірно шокуюче повідомлення голосової пошти».

У lifecell і зараз погано приховують свою зацікавленість у зміні правил надання послуги перенесення номера. Зацікавлені в цьому, за даними НВ Бізнес, і у Vodafone.

Показати ще новини
Радіо NV
X