Конфлікт через 8 копійок. lifecell звинуватив Американську торговельну палату в тиску на Мін'юст
Мобільний оператор lifecell звинуватив Американську торговельну палату в Україні (АСС) у спробі тиску на Міністерство юстиції України.
Підставою для такої заяви став лист АСС до Мін'юсту з проханням відкласти рішення регулятора про зниження ставки інтерконекту. НВ Бізнес розбирався в причинах конфлікту.
Що не сподобалося lifecell
19 травня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, у відповідь на звернення lifecell і після тривалих дискусій ухвалила рішення знизити ставку інтерконекту (тариф, який сплачує мобільний оператор іншому оператору, на мережу якого здійснено дзвінок його абонентом) з 12 до 8 копійок за хвилину. Новий тариф має набути чинності з 1 січня 2021 року.
Однак, як стало відомо lifecell, 28 травня Андрій Гундер, президент Американської торговельної палати в Україні (АСС), підписав лист Міністру юстиції з проханням відкласти це рішення НКРЗІ. У оператора, що є членом АСС, заявили, що лист — «спроба ввести в оману і вчинити неприпустимий тиск на Міністерство юстиції України».
«Цей документ не відображає загальної позиції інших членів АСС і суперечить ринковим принципам. Навіть більше, такий підхід ACC виглядає як сприяння інтересам одного з найбільших операторів, який намагається стримувати розвиток конкурентного ринку в Україні», — заявили в lifecell.
В АСС, крім lifecell, входять і два інші мобільні оператори так званої «великої трійки» — Київстар і Vodafone Україна.
Контекст. Позиція Київстар.
Київстар виступав категорично проти зниження ставки інтерконекту: оператор навіть звертався з листом до комітетів Верховної Ради, Мінцифри і Мінфін, де вимагав не допустити зниження тарифу, оскільки це «в перспективі кількох найближчих років призведе до значних втрат доходів телеком-ринку, зменшення податкових виплат до держбюджету і складнощів для будівництва 4G-мереж у сільській місцевості та на автошляхах». У Київстар тоді оцінювали сумарні втрати доходів мобільних операторів через зниження такси за термінацію голосового трафіку в суму приблизно 1,6 млрд грн за два роки. Оператор підкреслював, що рішення НКРЗІ в умовах коронакризи є передчасним.
Зазначимо, що в НКРЗІ не прислухалися до аргументів Київстар, заявивши, що зниження такс зменшує не тільки доходи, а й витрати операторів, а також дає можливість знизити тарифи для користувачів, збільшити обсяг надаваних послуг та отримати додаткові доходи і прибуток.
Лист. Що попросила АСС у Мін'юсту
НВ Бізнес отримав копію листа, який надіслала в Мін'юст Американська торговельна палата в Україні.