«Спроба лікувати грижу через гланди». Топ-менеджмент Київстар вважає популізмом спробу влади регулювати контент-послуги

10 жовтня 2020, 10:25

В Київстар вважають, що спроба влади посилити правила надання контент-послуг може призвести до того, що провайдери контенту, їхні партнери і розробники залишать ринок. Заяви ж Мінціфри у оператора назвали популізмом.

Про це, відповідаючи на питання журналіста НВ Бізнес, заявили президент компанії-оператора Київстар Олександр Комаров і директор з регуляторного забезпечення Київстар Олександр Когут.

Відео дня

Нагадаємо, Нацкомісія, що здійснює держрегулювання в сфері зв’язку та інформатизації, підготувала зміни до правил надання телеком-послуг. Зміни повинні торкнутися практики надання так званих контент-послуг — платних підписок на різноманітну інформацію (гороскопи, курси валют, погоду, корисні поради, пісні, тости, свята і т.д.), які оплачуються з мобільного рахунку абонента. Серед основних нововведень — застосування принципу подвійного підтвердження (замість діючого зараз принципу мовчазної згоди) при замовленні контент-послуг.

В інтерв'ю НВ Бізнес заступник міністра цифрової трансформації України Олександр Шелест заявляв, що зміни в правила захистять абонентів від небажаних послуг мобільних операторів та їхнії партнерів, а ринок контент-послуг в Україні може становити від 500 мільйонів до одного мільярда гривень на рік. У разі внесення змін до правил, говорив Шелест, обсяг доходів від контент-послуг зменшиться в рази:

«Якщо ми говоримо, що ринок становить близько 500 мільйонів гривень, то, думаю, значна частина з них буде втрачена операторами. За моїми, скажімо так, інтуїтивним очікуванням, велика частина цього ринку — надання якраз небажаних послуг», — пояснював Олександр Шелест.

СЕО Київстар Олександр Комаров іншої думки. Він вважає зміну правил надання контент-послуг недоречною. Він зазначив, що «в деяких послугах є певна токсичність», але оператор успішно бореться з такими послугами завдяки спеціальній програмі. Так в Київстар встановили показник скарг на послугу в 0,5% від бази її користувачів, і якщо показник перевищено, послуга може бути виключена оператором взагалі.

«Коли я чую заяви з вуст чиновників про те, що в українців крадуть півмільярда гривень, при цьому не можуть пояснити, звідки ці цифри … Це чистісінької води популізм», — зазначив Комаров. — «Я не вірю в те, що сума шахрайства з контент-послугами — півмільярда гривень. Це цифри нізвідки. Якби якась послуга приносила півмільярда „лівого“ доходу, нас давно б „закрили“».

СЕО Київстар підкреслив, що оператор, замість подвійного підтвердження бажання абонента отримувати послуги використовує інші способи — «подвійне і навіть потрійне інформування»:

«За деякими послугами ми по кілька разів інформуємо клієнта про те, що він підписався на ось такий сервіс і, якщо надішле смс, то відпишеться від нього. Так це працює на сьогоднішній день », — пояснив керівник оператора.

За його словами, посилення вимог до постачальників контент-послуг вплине на 10−15% ринку (найтоксичніші підписки, на які можна підписатися в веб-середовищі), але не на значну його частину, як про це говорив Олександр Шелест.

Олександр Комаров також повідомив, що через боротьбу оператора з токсичними контент-послугами дохід оператора від такого сервісу впав на 20−25%. Він додав, що не проти осмисленого діалогу з телеком-регулятором в цьому питанні.

«Це питання балансу. Можна осмислено підходити до регулювання контент-послуг, від цього ніхто не відмовляється. Але не треба намагатися лікувати грижу через гланди. При цьому, ми готові до діалогу, ми дали свої пропозиції регулятору і розуміємо, що необхідно послідовний рух до того, щоб зняти всі питання з сервісу. М и готові до того, що правила повинні зміниться, але наш голос має бути почутий », — заявив Комаров.

Директор з регуляторного забезпечення Київстар Олександр Когут відзначив певний перекіс уваги регулятора:

«За 3 роки телеком-регулятор отримав всього 1806 скарг, що стосуються контент-послуг. При цьому, регулятор не повідомляє яка частка цих скарг є обґрунтованими. Для порівняння, за пів року мобільні оператори і банківська асоціація нарахували 10 тисяч скарг на шахрайські дії з мобільними номерами. Але регулятор в цьому не бачить проблеми. На моє запитання, чому вони бачать проблему в 1806 випадках, відповіді я не отримав», — сказав Когут. — «Регулятор пропонує кроки, які змушують наших партнерів і розробників покинути ринок взагалі. Чи не буде доходів, що не буде податків. Таке нам пропонують рішення. Воно не на часі, воно не збалансоване ».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X