Великі надії великої трійки. Як буде розвиватися український ринок мобільного зв’язку в 2021 році — прогноз

18 січня 2021, 08:22
НВ Преміум

Незважаючи на пандемію і локдаун, падіння доходів від роумінгу і значні інвестиції в розвиток мереж четвертого покоління, 2020 рік не став катастрофою для мобільних операторів: гравці регулярно звітували про зростання ARPU, покриття і розвитку нових напрямів бізнесу. Чого очікують вони від 2021?

НВ Бізнес розпитав топ-менеджерів мобільних операторів великої трійки, яким вони бачать бізнес у 2021 році.

Пандемія не стала катастрофою

Серед ключових подій минулого року мобільні оператори називають прийняття закону про електронні комунікації (на початку 2021 року його все-таки підписав президент Зеленський).

Відео дня

Крім оновлення законодавства, для операторів 2020 запам’ятався будівництвом національного покриття швидкісного інтернету — в липні українські мобільні оператори почали розгортати покриття в діапазоні 900 МГц.

«Важливо відзначити безпрецедентну спільну роботу зі створення інфраструктури. Вічні конкуренти показали чудову командну роботу», — каже Ольга Устинова. — «Завдяки цьому багато вдалося: рефармінг на „живій“ мережі, спільне будівництво і запуски 4G в метро, меморандум про шерінг — і всі оператори, і держава працювали практично як одна велика команда. Це дозволяє нам, навіть в умовах пандемії і непростої економічної ситуації, відзначити 2020 як найбільш плідний в історії зв’язку».

Президент Київстар Олександр Комаров відзначає в минулому 2020-му «дуже високий рівень регуляторної активності», який матиме вплив на галузь і надалі.

«З моєї точки зору є як дуже позитивні зрушення (наприклад — прийняття нового закону про електронні комунікації), так і провали — неприйняття розширення дії закону про спрощений доступ до інфраструктури, який вже кілька років залишається номінальним, і тому такі проєкти, як покриття 4G в метро, стають регуляторним подвигом», — говорить Комаров. — «Є дуже ризиковані рішення, які можуть мати негативний і непередбачуваний вплив на ринок. Зокрема, скасування обов’язкової ідентифікації в базовому операторі для абонентів, які переносять номери в інші мережі, або можливе необґрунтоване регулювання контент-послуг».

Для lifecell минулий рік запам’ятався ще й виходом оператора в прибутковість: третій квартал 2020 року — перший прибутковий квартал за 15 років існування компанії.

«Це велике досягнення для нас і водночас яскравий приклад того, як окупаються інвестиції в Україну. Наша компанія прийшла на ринок набагато пізніше за двох найбільших операторів, що на той час фактично поділили між собою абонентів. І щоб опинитися сьогодні там, де ми є, ми змушені постійно долати численні регуляторні бар'єри, боротися з дуополією, стимулювати розвиток чесної конкуренції», — каже Наталя Давиденко.

У Vodafone Україна — свої перемоги: компанія цього року вперше в історії українського телекому розмістила єврооблігації на міжнародних ринках капіталу обсягом $500 млн.

«Нам вдалося досягти найнижчої ціни на випуск єврооблігацій серед корпоративних емітентів з України. Цей випуск єврооблігацій є великим досягненням не тільки для Vodafone Україна, а й для всього українського ринку», — підкреслює СЕО Vodafone Україна.

2021: тренди ринку, які бачать найбільші гравці

Показати ще новини
Радіо НВ
X