Ринок на $100 мільйонів. Хто і як заробляє на українській онлайн-освіті — інтерв'ю

30 грудня 2020, 07:55
НВ Преміум

За приблизними підрахунками, потенціал ринку онлайн-освіти в Україні вже сьогодні — майже $100 мільйонів, але вітчизняних гравців на ньому одиниці, а власне ринок поки що не цікавить інвесторів. Як і навіщо розвивати EdTech-продукти в Україні?

НВ Бізнес спілкувався із співзасновником та головним виконавчим директором онлайн-школи EnglishDom Максимом Сундаловим про ринок EdTech, його потенціал в Україні, продуктові IT-компанії і про те, скільки «живе» студент, якщо його не мотивувати.

Відео дня

Контекст. Терміном EdTech (від Education Technology — освітні технології) позначають впровадження технологій в освіту у разі її «переходу на цифру». На ринку EdTech реалізуються різноманітні проекти, починаючи від симуляторів віртуальної реальності до інтерактивних дощок. Але найчастіше EdTech пов’язаний з можливостями, які відкриває Інтернет для навчання широкої аудиторії через масові онлайн-курси або за допомогою моделі заняття віч-на-віч з викладачем через відеозв'язок на спеціальних платформах — цифрових посібниках.

Молодий і незрілий: ринок EdTech в Україні

— Що, власне, мають на увазі, коли обговорюють ринок EdTech в Україні?

— EdTech — це використання технологій для освіти. В онлайн-навчанні — ціла низка переваг. EdTech-ринок заснований на цифрах та аналітиці. Річ у тім, що дуже складно порахувати результативність навчання студента в офлайні. Так, він здає якісь тести, студіює книжки, але цим процесом практично ніхто не керує — все відбувається емпіричним шляхом на рівні викладача. Водночас на EdTech-ринку будь-який крок студента — скільки уроків він пройшов, чи виконує він домашню роботу і т. ін. — вимірюється і розраховується. На підставі цих даних за допомогою продуктових рішень можна керувати освітньою траєкторією студента. Ми аналізуємо дані, шукаємо точки зростання і змінюємо продукт, збільшуючи «життя» студента на платформі — подовжуючи «життя» студента, ми збільшуємо ймовірність того, що він досягне бажаного результату. Тобто перша ключова ознака для EdTech — прогнозування результатів, гарантія прогресу і досягнення мети.

Друга перевага — персоналізація: технологія EdTech дозволяє персоналізувати контент і шлях студента. Третій великий блок — використання BigData і штучного інтелекту для того, щоб давати релевантні завдання і вправи — наприклад, на підставі помилок студентів. Така система дозволяє краще керувати процесом і вести студента до мети.

— Український ринок онлайн-освіти: скільки це в грошовому вираженні?

Показати ще новини
Радіо НВ
X