Forum Digital: бізнес в Україні готовий до цифрового прориву

Forum Digital: цифрові інструменти для бізнесу, 6 лютого, Київ (Фото:Forum Digital)
Процес цифрових змін в Україні набирає обертів. Під час проведення Forum Digital: цифрові інструменти для бізнесу експерти визначили основні тенденції діджиталізаціі вітчизняних компаній.
У рейтингу цифрової
конкурентоздатності країн у 2018 році Україна піднялася на два пункти порівняно
з 2017-м. Зараз наша країна посідає 58-му позицію серед 63-х держав, які
пройшли індексацію, хоча ще торік була на 60-му місці.
Розвиток хмарних сервісів
Проривом у цифрових
технологіях стане те, що вартісні "монолітні" IT-рішення замінять на
хмарні сервіси й системи, які взаємодіють між собою. В міру свого зростання
компанії підключатимуться до більшої кількості таких інструментів і
розширюватимуть цей набір – для спрощення та пришвидшення бізнес-процесів.

"Цифровізація
неминуча. Це як книгодрукування свого часу. Поширення науково-технічного
прогресу можна сповільнити, але не можна спинити. На ринку з'являтиметься все
більше простих і дешевих хмарних рішень. Гарний приклад – EDI (з англ.
Electronic data interchange – електронний обмін даними) – сервіс для роботи
торговельних мереж із постачальниками. Зараз це дорогий інструмент, і його
використовують здебільшого тільки великі мережі й постачальники. Але ми із
сервісом "Вчасно" запропонували ринку нове доступне й зручне рішення,
яке дає змогу діджиталізуватися й розвиватися всім у галузі рітейлу", –
розповідає Микола Палієнко,
співзасновник і генеральний директор групи компаній EVO.
Екосистема замість окремих рішень
Ще один світовий
тренд, який уже приходить в Україну, – розбудова екосистеми для клієнта. Коли
всі необхідні користувачеві сервіси є на одній платформі й поєднані легким
уніфікованим входом. Це дає змогу зручно й швидко вирішувати різноманітні
завдання й оперативно реагувати на зміни.

"Вважаю, що
ніхто й ніколи не перейде на 100% в онлайн, як і не буде 100% офлайну: клієнтам
потрібне і те, й інше вже зараз. Хтось хоче телефонувати у кол-центр і
обговорювати деталі, комусь важливо замовити в один клік і отримати товар швидко
без зайвих розмов. Важливо постійно розвиватися, щоб не відставати від свого
клієнта, враховувати й передбачати його потреби. Тому ми будуємо екосистему
технологічних рішень навколо покупців і підприємців на стику офлайну й онлайну,
аби покращувати клієнтський досвід і нарощувати ринок", – говорить Владислав Чечоткін, засновник
інтернет-магазину Rozetka.ua.

Цифровізація внутрішніх бізнес-процесів
Впровадження
цифрових інструментів у процес реалізації товарів та послуг неможливо відділити
від діджиталізації внутрішніх бізнес-процесів. Більшість компаній орієнтуються
на зростання продажів і готові оперативно змінювати пов'язані з цим
інструменти. Але в той же час трансформація внутрішніх бізнес-процесів не є
пріоритетною, оскільки не несе швидкої й очевидної вигоди. Такий підхід суттєво
сповільнює перехід бізнесу до технологічного майбутнього.

"Як швидко
цифрова культура компаній почне переважати в Україні, прогнозувати складно, але
ми робимо все, щоб це відбулося швидше. Інвестуємо в технології, у навчання
підприємців, взаємодіємо з державою, аби разом просувати цифрові інструменти
для бізнесу. На прикладах наших клієнтів, які вже використовують торговельні
майданчики для електронних закупівель і продажів та обмінюються документами
онлайн, ми бачимо не тільки значну економію ресурсів, а й появу нових,
ефективних бізнес-моделей", – говорить Оксана Ферчук, керівник торговельного майданчика Zakupki.Prom.ua.
Цифрова
трансформація, як і будь-який новий процес, не може дати миттєвого ефекту.
Проте коли перший крок уже зроблений, кожен наступний робити легше. Освоївши
діджитал-інструменти, оцінивши їхню зручність та ефективність, українських
бізнес уже не хоче повертатися до попереднього досвіду. Навіть навпаки: чим
більше процесів оцифровано, тим вищою є внутрішня потреба діджиталізувати ті,
які залишилися.
Про організатора:
Бізнес-напрям компанії EVO: майданчики Zakupki.Prom.ua й Аукціони.Prom.ua, сервіс електронного документообігу Вчасно.
Zakupki.Prom.ua – учасник системи
публічних електронних закупівель ProZorro. На майданчику бізнес може працювати
у кількох напрямах: як постачальник брати участь у державних та комерційних
закупівлях і як замовник закуповувати товари й послуги для власних потреб.
Аукціони.Prom.ua – майданчик, акредитований у системі електронних державних
торгів Prozorro.Продажі. Клієнти можуть купувати на майданчику активи Фонду
гарантування вкладів України і НБУ (в основному вони розпродають активи
неплатоспроможних банків), непрофільне майно держпідприємств, права оренди площ
у держустанов. Також з майданчика можна брати участь в аукціонах з малої
приватизації, оренди землі, торгах Укрзалізниці та продажу дозволів на
користування надрами. Комерційні компанії за допомогою Аукціоні.Prom.ua можуть
продавати своє майно.
Вчасно – онлайн-сервіс для обміну, підписання та зберігання
будь-яких юридично значущих документів (угод, актів виконаних робіт, рахунків і
т. п.). Працює з усіма видами ключів КЕП (кваліфікаційної електронного підпису)
і послугою Mobile ID. Проект бізнес-напряму компанії EVO. Вже зараз на
електронний документообіг тільки через «Вчасно» перейшли 70 тисяч компаній
України.