«Найбільший ринковий переворот за 20 років». Нові медіастартапи проміняли кліки на платних підписників — FT
Нові медіастартапи фокусуються не на кількості переглядів, на платних передплатниках. Деякі представники промисловості вважають це зрушення найбільшим на ринку за 20 років.
Нові медіастартапи змістили фокус із кількості переглядів сторінок на кількість платних передплатників, пише Financial Times.
Так, New York Times нещодавно купив стартап спортивних новин The Athletic, заснований лише п’ять років тому, за $550 млн. Водночас видання втратило свого зіркового оглядача Бена Сміта, який залишив NYT заради запуску власного стартапу новин. Зазначається, що ці події симптоматичні для ринку цифрових медіа.
Як пише FT, нове покоління медіастартапів вважає, що за журналістику треба платити і що завдяки соціальним мережам окремі автори можуть формувати стосунки зі своїми читачами так само як впливові особи у соціальних мережах роблять це з передплатниками.
«Є реальний ринок для людей, які готові платити за підписку. Навіть у цифрі, коли багато альтернатив безкоштовно. Це зовсім інша річ, ніж погоня, за масштабом», — зазначила виконавчий директор New York Times Мередіт Копіт Левієн.
За словами колишнього редактора Vanity Fair Джона Келлі, який минулого року став співзасновником платного видання, що висвітлює бізнес та політику Puck, це знаменує собою «найбільший ринковий переворот за 20 років». Його стартап Puck залучив від інвесторів $7 млн, щоб найняти кілька впливових журналістів, кожен із яких отримав частку в компанії.
Зазначається, що заснований колишніми журналістами Politico стартап Axios нещодавно оцінили у $430 млн — у п’ять разів вищий за річний дохід. The New York Times торгується в 3,6 раза вище за свій річний дохід, а Axel Springer минулого року купив Politico за $1 млрд, що перевищує дохід видання приблизно в п’ять разів.
Як пише Financial Times, деякі впливові журналісти пішли із великих ЗМІ, щоб публікувати свій контент на платформі Substack, стягуючи з читачів плату за доступ. Річний дохід топ-10 авторів Substack становить понад $20 млн, що набагато перевищує зарплату у традиційних редакціях.
Водночас такі медіа як Vice Media та BuzzFeed навпаки переживають спад. Слабкий дебют BuzzFeed на фондовому ринку підкреслив песимізм щодо деяких типів бізнес-моделей.
За даними PitchBook, минулого року венчурний капітал інвестував у цифрові медіа $115 млн — це лише десята частина від $1,1 млрд, вкладених у 2015 році.
Як повідомлялося, у 2022 році вісім провідних американських медіагруп планують витратити не менше $115 мільярдів на нові фільми та телешоу.
Величезні інвестиції заплановані на тлі побоювань, що у 2022 році буде складніше залучати нових користувачів на стримінгові сервіси після викликаного пандемією зростання у 2020 та 2021 роках.