Телеком-регулятор зменшив ставку інтерконекту, дзвінки між абонентами різних операторів мають подешевшати

19 травня 2020, 14:16
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Національна комісія, що здійснює держрегулювання в сфері зв’язку та інформатизації, прийняла рішення знизити ставку інтерконекту з 12 до 8 копійок. Новий тариф вступить в силу з першого січня 2021 року.

Відповідне рішення було прийняте сьогодні, 19 травня, на засіданні НКРЗІ.

Ставка інтерконекту — це ціна, яку платить мобільний оператор іншому оператору, на мережу якого здійснено дзвінок його абонентом. Ставка інтерконекту впливає на вартість дзвінка абонента на інші мережі, і, як стверджували в lifecell, привела до встановлення великими операторами загороджувальних тарифів на дзвінки за межі своїх мереж.

Відео дня

З пропозицією зменшення ставки в НКРЗІ звернувся lifecell, який і до цього активно пропагував необхідність зниження ставки інтерконекту. Оператор заявляв, що зниження ставки інтерконекту позитивно відобразиться на вартості дзвінків поза операторської мережі і стимулює конкуренцію на телеком-ринку України.

Нацкомісія внесла зміни в окремі пункти розрахункових такс за послуги пропуску трафіка до телекомунікаційних мереж операторів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках послуг пропуску трафіку, замінивши цифри і знак «0,12» цифрами і знаком «0,08» (фактично знизивши ставку інтерконекту з 12 до 8 копійок). За даними НКРЗІ, собівартість послуги для операторів — від трьох до шести копійок за хвилину. Рішення вступає в силу з 1 січня 2021, але не раніше дня його офіційного опублікування.

«Комісія при прийнятті рішення про зміну розрахункових такс враховує інформацію про діяльність операторів, фактичну собівартість послуг пропуску трафіку, результати розрахунку проведеної собівартості послуги пропуску трафіку, рівень і тенденції зміни розрахункових такс в країнах ЄС і іншу інформацію», — пояснили своє рішення в НКРЗІ.

У Нацкомісії зазначили, що зниження розрахункових такс надає позитивний ефект у вигляді зниження вартості дзвінків для споживачів на інші мережі.

У той же час, проти зниження такс виступили в Київстар. У понеділок, 18 травня, оператор звернувся до Бюджетного комітету Верховної Ради України, комітети ВРУ з питань цифрової трансформації, з питань фінансів, податкової та митної політики, а також до Міністерства цифровий трансформації України і Мінфін. В Київстар заявили, що рішення знизити розрахункову таксу за терминацию голосового трафіку в мережах зв’язку України з 12 копійок до 8 копійок за хвилину в перспективі декількох найближчих років призведе до значних втрат доходів телеком ринку, зменшенню податкових виплат до держбюджету і складнощів для будівництва 4G-мереж в сільській місцевості та на автошляхах.

«У найближчі два роки через заплановане зниження такси за термінацію голосового трафіку сумарні втрати доходів мобільних операторів складуть близько 1,6 млрд грн. Сума недоотриманого доходу рівнозначна витратам на будівництво додаткових 2000 базових станцій 4G, які можуть забезпечити швидкісним мобільним інтернетом 15% населення України», — йдеться в інформації оператора.

У той же час, впевнені в Київстар, зниження розрахункової такси за термінацію трафіку не приведе до здешевлення дзвінків на інші мережі та помітного збільшення використання голосових хвилин, а відобразиться лише у вигляді зменшення доходів ринку.

У НКРЗІ апелюють: зниження такс зменшує не тільки доходи, а й витрати операторів.

«Більш того, зниження такс дає можливість знизити тарифи для користувачів, збільшити обсяг надаваних послуг та отримати додаткові доходи і прибуток», — підкреслили в телеком-регулятора.

Глава НКРЗІ Олександр Животовський зазначає: зменшення ставки інтерконекту — спосіб регулювання конкуренції на ринку мобільного зв’язку.

«Дані про собівартість в 3−6 копійок ми не придумали. Ці дані ми отримали від самих операторів. Ми базуємо своє рішення на собівартості. Оптова ставка інтерконекту повинна бути близькою до собівартості», — зазначив під час засідання Олександр Животовський. «Що ж стосується економіки і інвестицій, то нагадаю, що основний бізнес будь-якого оператора — це сервіс до кінцевих абонентів. Зараз ми бачимо, що Vodafone Україна заявив про підвищення тарифів на 20%, підвищує тарифи Київстар… Мені здаються дивними твердження про те, що знизиться рівень капітальних інвестицій. Цей тариф — це метод регулювання конкуренції. Не більше і не менше. Економіка оператора ж складається з роздрібних тарифів».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X