Овертайми, відпустки і поганий соцпакет. Чим незадоволені розробники в українському IT — опитування DOU

17 лютого 2020, 16:07

Українські розробники скаржаться на неконкурентні зарплати, овертайми і невелика кількість днів відпустки.

В рамках складання рейтингу роботодавців видання DOU зібрало скарги розробників на умови роботи в українських IT-компаніях.

Всього було зібрано близько 5 тис. коментарів, які розсортували по шести основним категоріям.

Відео дня

Зарплати

Деякі розробники згадували, що заявлена в вакансії зарплата не відповідає реальній. Багато скаржилися на непрозорий і нерегулярний процес перегляду виплат, а також — неоплачувані овертайми.

«Керівник ніколи не ініціює обговорення зміни матеріальної компенсації і не обговорює рівень задоволення від поточної позиції, як в інших компаніях це робиться раз на півроку. Щоразу це доводиться «вибивати», через що іноді є сумніви щодо того, чи дійсно компанія так цінує своїх співробітників «.

«З/п не відповідає запропонованій сумі в вакансії. Потрібен час, щоб до неї дійти. Перерахунок відбувається з незрозумілих і примарним схемами ».

«Як такий соцпакет відсутній. Відпустка мізерно мала — 10 робочих днів. Оплачується лише 50% (!) від з / п під час відпустки. Оплата овертаймів є, але вона невелика. Зате безглузді овертайми — це мастхев. Чи не будеш овертаймити — буде купа невдоволень і багато здивувань, що у тебе є особисте життя поза роботою».

Відпустки і лікарняні

Часто розробники скаржаться на невелику кількість днів відпустки і лікарняні, робота в державні свята, а також відсутність можливості працювати віддалено. Також невдоволення викликають погані умови медичної страховки і відсутність компенсації спортзалу.

«Загальнодержавні святкові дні в більшості не є вихідними в компанії».

«Лікарняних немає, страховки немає, компенсацій курсів немає, ліцензії IDE не оплачуються».

«Страховку — плати сам, англійська — плати сам, за всі групи, які організовують самі співробітники, у вигляді йоги, стретчинга — плати сам …»

Умови праці

У цій категорії оцінювали офіс компанії, робоче місце співробітників і графік роботи. У цьому блоці респонденти залишили 1346 коментарів. Серед найбільш поширених проблем респонденти називали погану вентиляцію, тісні опенспейси, недостатня кількість туалетів і погане оснащення кухонь. Також серед мінусів виявилися застаріла робоча техніка, незручне розташування офісу, жорсткий графік роботи і відсутність можливості працювати віддалено.

«Постійна нестача пристроїв для тестування, труднощі з покупкою нового обладнання. Доводиться використовувати особисті речі / пристрої «.

«Дешеві незручні стільці, буває важко випросити гарну техніку».

«Старий радянський інститут, проблеми з опаленням і гарячою водою, ремонт є тільки на поверхах компанії і то дуже простенький. Кабінетна система нагадує що завгодно, крім сучасної IT-компанії «.

Кар'єрні можливості

Часто опитані скаржилися на відсутність можливостей для зростання і відсутність зворотного зв’язку.

«Дуже важко пройти рев’ю за чек-листом, було б набагато краще критерії підвищення позиції поміняти замість використання чек-листа».

«На жаль, присутнє кумівство. Підвищують друзів, подруг, кумів, сватів. Це дуже демотивує».

«Фідбек тільки тоді, коли вже щось реально погано».

Навчання

Опитані розробники згадували, що компанія часто не компенсує їм кошти, витрачені на сторонні освітні курси. Також розробники скаржилися, що ходити на подібні курси виходить тільки вільний від роботи час.

«Навчання стало тільки внутрішнім, і відвідування зовнішніх тренінгів та конференцій компанія більше не покриває».

«Піти на навчання не завжди виходить просто. Останні рази коли пробував, бюджет було затвердити досить складно».

«Ні тренінгів, ні стажувань, навчання не заохочується, отримання сертифікатів (За свої гроші) не заохочується ».

Менеджмент і робоча атмосфера

Невдоволення розробників викликають непрофесійний менеджмент, застарілі технології та токсичну корпоративну культуру.

«Менеджменту не існує в цій компанії. Тільки СЕО, який стежить за камерами, як хто працює, трекає час входу / виходу. Тімліди були золото, а й ті пішли».

«Керівник, не розібравшись, може звинуватити в нібито допущеній помилці. А коли з’ясується, що все було ок — не вибачиться і удасть, що нічого не сталося. Це не стосується колективу в цілому ».

«Не використовуємо технології новіше 1984 року. IDE треба купувати за свої».

Також деякі респонденти скаржилися на побутові проблеми на кшталт несмачного капучино і поганого прибирання туалетів.

Нагадаємо, що за підсумками 2019 року кількість фахівців в топових IT-компаніях України зросла до 67 тисяч.

Редактор: Люба Балашова

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X