Це робить кожен другий. Топ-5 помилок, які роблять співробітники у Facebook, як їх уникнути
Кожен другий співробітник великих українських компаній розповсюджує шкідливу інформацію у Facebook від свого імені. Найкраща ситуація — лише в ІТ- та медіакомпаніях, де це робить кожен четвертий.
Про це пише Оксана Мороз, засновниця ініціативи Як не стати овочем у колонці для НВ Бізнес.
«Дослідження Facebook-публікацій співробітників ТОП-50 найкращих роботодавців показало рівень інфогігієни співробітників — і що читають і чим готові ділитися. Ось п’ять типових помилок та їхні наслідки для роботодавця», — пише Мороз.
1. Читати і взаємодіяти з усіма поспіль. Співробітники вивчають максимум джерел — новини, аналітика, експерти. Дослідження показали хибність такого підходу. Люди, які взагалі не читають новини та читають з багатьох джерел, однаково погано орієнтуються в інфопросторі.
2. Підписки на ресурси-сміття, які продукують фейковий та маніпулятивний контент в емоційній упаковці. Саме вони є основою інформаційного поля співробітників — 7 із 15 найпопулярніших інформаційних ресурсів у Facebook — сміття. Саме їхні матеріали і розповсюджують зі своїх сторінок понад третину співробітників ТОП-50 компаній. І лише кожен десятий публікує посилання на видання із білого списку медіа ( ІМІ).
3. Безпечно слідують інструкціям у пошуку безкоштовних розваг або легкого вирішення наболілої проблеми. Як правило, вони зводяться до натискання на посилання або встановлення безкоштовної програми. Наслідки подібних дій неприємні і співробітника, і компанії. Наприклад, шахраї отримують доступ до сторінки та публікують від імені співробітника шкідливий контент.
4. Публікувати результати розважальних тестів, за допомогою яких збирають дані в обхід соціальної мережі. Контактну, соціально-демографічну та поведінкову інформацію про співробітника та його Facebook-друзів. Вона використовується для формування альтернативного цифрового профілю людини, що допомагає персоналізувати маніпуляції. В результаті замовник інформаційної атаки на компанії знатиме, як подати повідомлення так, щоб вони максимально вплинули на співробітників.
5. Кожен третій співробітник ТОП-50 репостить повідомлення з офіційної сторінки компанії чи профілів керівників. Більшість із них не мають інформаційної гігієни, тобто одночасно популяризують і компанію, і розповсюджують фейки та маніпуляції. У тому числі промарковані Facebook як недостовірна інформація.
«Популярність серед співробітників компаній ресурсів-сміттярок, невміння розрізняти фейки та тести, що збирають дані, здешевлює вартість атак на бізнес та підвищує їхню ефективність», — резюмує експерт.
Повну версію колонки читайте тут.