Дорогий телевізор. Скільки заробили за рік канали Коломойського, Пінчука, Фірташа та Ахметова

5 липня 2021, 11:30
NV Преміум

Про те, що телебачення в Україні - бізнес складний і взагалі не бізнес, кажуть давно. Олігархи фінансують підконтрольні їм збиткові телеканали й міняють медіапідтримку влади на преференції. Насправді, це не заважає їм ще й заробляти на глядачах.

Завдяки відкриттю фінансової звітності компаній в форматі відкритих даних, НВ Бізнес зміг порахувати, скільки заробили і скільки витратили телеканали чотирьох найбільших українських медіагруп, афілійованих з Ігорем Коломойським, Віктором Пінчуком, Дмитром Фірташем та Рінатом Ахметовим.

Відео дня

Цікавість до фінансових показників телеканалів 4 українських медіагруп підігріває і президент Зеленський — не стільки своїми появами на цих телеканалах, скільки ініціативою щодо деолігархізації (одним із критеріїв олігарха, згідно з ідеєю, є значний вплив на медіа).

«Вони (олігархи — НВ Бізнес) вирішували, що і кому дивитись по телебаченню, за якими тарифами і за що саме сплачувати кошти і багато іншого…», — пояснював Зеленський на форумі «Україна 30. Економіка без олігархів», — «Політичні партії, ЗМІ, державні службовці всіх рівнів […] - всі повинні функціонувати без підтримки та впливу цього великого олігархічного капіталу».

Фінансова звітність якщо не відповідає, то, принаймні проливає світло на питання, що стало риторичним: чи можуть найбільші українські телеканали медіагруп Коломойського (1+1 media), Пінчука (StarLightMedia), Фірташа (Інтер Медіа Груп) та Ахметова (Медіа Група Україна) функціонувати без підтримки олігархічного капіталу? Вони взагалі — бізнес?

Контекст. Що і як рахувалося. Опублікована в форматі відкритих даних фінзвітність — набір даних, що містить інформацію про прибутки та збитки, інформацію про оборотні активи, фінансові результати, власний капітал, інформацію про кредиторську та дебіторську заборгованість за результатами 2020 року. Публікація фінансової звітності компаній в форматі відкритих даних дозволила сервісам на основі таких даних додати фінансову інформацію до досьє практично кожної бізнес-одиниці.

Відповідно до Порядку подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності, телерадіоорганізація щороку до 31 березня подає до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності (станом на 31 грудня попереднього року), а також розміщує інформацію про нього на власних вебсайтах.

НВ Бізнес зібрав дані про юросіб, котрі отримали ліцензії Нацради з питань телебачення та радіомовлення як телемовники і які вказані безпосередньо юридичними особами цих мовників на їхніх сайтах (в розділі «Структура власності»). Рахувалися лише фінансові показники юросіб-мовників, тобто безпосередньо телеканалів, а не власне медіагруп, оскільки останні, крім власне телеканалів, можуть мати в структурі інші бізнес-одиниці (продакшени, рекламні агентства, супутникових операторів тощо).

Канали 1+1 media

Наразі до групи 1+1 media, яку пов’язують з олігархом Ігорем Коломойським, входять 6 власних телеканалів — 1+1 (та 1+1 International), 2+2, ТЕТ, ПлюсПлюс, Бігуді та УНІАН-ТБ. Крім цього, «плюси» мають право на дистрибуцію ще низки міжнародних та вітчизняних телеканалів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Майже всі власні телеканали цієї медіагрупи, згідно з фінзвітністю, збиткові - за 2020 рік вони отримали 171,9 мільйона гривень чистого збитку. Левова частка з них — збитки провідного телеканалу медіагрупи 1+1 та його міжнародного аналогу (1+1 International): ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1», котре ними володіє, відзвітувало про 145,9 мільйона чистого збитку.

Показати ще новини
Радіо NV
X