Рецепт від шефа: чим здивувати вимогливих гурманів

Всього за два роки йому вдалося сформувати згуртовану професійну команду і завоювати любов і прихильність одеситів і гостей південної Пальміри.
Авторський почерк Дромова і пристрасна любов до кулінарії зчитуються практично у всіх блюдах, а високий сервіс, доброзичливість і гостинність персоналу створюють особливу атмосферу в ресторані. Сюди хочеться повертатися ще і ще.

Близько двох років тому, проаналізувавши ринок і поміркувавши, Дромов і власники Budapest дійшли висновку, що угорська кухня незаслужено мало представлена в Україні. І тут же взялися виправляти цю прикру помилку.
Шеф-кухар називає Budapest – рестораном своєї мрії. «Мені абсолютно повірили і поклали на мене великі надії, дали можливість творити і втілювати в життя самі дивовижні ідеї. Я відповідаю відразу за два фронти – я бренд-шеф-кухар і керуючий. Це дуже круто, коли шефу дозволяють вибирати напрям розвитку ресторану», - пояснює Дром.
З вектором руху в кулінара повний порядок. Тільки за два роки існування заклад завоював міцні позиції серед поціновувачів авторських страв. Його активно радять туристам на TripAdvisor. Підкуповує, судячи з відгуків, затишна атмосфера, автентичні, старі угорські рецепти в нестандартній авторській подачі, високий рівень сервісу та обслуговування. У меню близько 40% – це угорські страви, решта – європейська кухня.

«Ми багато і наполегливо працюємо над інноваціями, авторською подачею, намагаємося не слідувати за модою, а диктувати її», - пояснює ресторатор.
Його шлях в кулінарію почався з традиційних дитячих спроб приготувати ароматну шарлотку або запекти м'ясо на бабусиній кухні. Потім була професійна кулінарна освіта в морському училищі.
«Я ріс тим щасливчиком, який завжди знав, чим хоче займатися. Я навіть пішов на курси англійської, бо розумів її значимість для майбутньої професії», - згадує Дромов.
У нього був шанс вибрати будь-яку стежку, здобути вищу освіту, адже з дитинства професійно займався спортом і до закінчення 11 класу досяг хороших результатів.
Але замість технічного або юридичного ВУЗу, які вважалися дуже престижними, кулінар вибрав спеціальне морське училище.
«Хотів дуже швидко зіскочити з шиї батьків, встати на ноги і самостійно заробляти гроші. Тому пішов у рейс відразу після закінчення навчання. Тоді мені було трохи більше 18 років», - згадує Дромов.

У нього було шість контрактів, деякі з них тривали по року. Шеф з посмішкою і вдячністю називає цей період «добровільною армією» і з упевненістю додає, що повернувся з рейсів іншою людиною.
Був період, коли шеф-кухар Budapest 5 років взагалі не брав ножа до рук. Працюючи в морі, втомився від однотипності й передбачуваності на кухні.
«Я хотів розвиватися, осягати щось нове, а моряки, як правило, просили просту домашню смачну їжу, яку їм вдома готували дружини. Це дуже швидко набридло».
Після служби на кораблі пішов у продажі, за півтора року доріс до начальника відділу, потім був директором магазину одягу, займався маркетингом. Головним уроком, який піднесло життя, вважає вміння в будь-яких ситуаціях не опускати руки і не відхилятися від заданого шляху.
«Було всяке: злети і падіння, перемоги і невдачі. Був період, коли я ночами сумував. Це теж певний досвід, який змусив зібратися докупи і йти тільки вперед. Помотало мене знатно, але разом з тим завжди тягнуло в кулінарію», - відверто визнає Дромов.
Успіх будь-якого ресторану, за словами шеф-кухаря, багато у чому залежить від трьох параметрів: розташування, команди і прагнення бути найкращими на ринку.

Він – великий перфекціоніст і дуже вимогливий до себе. Чим би не займався, завжди намагався досягти певного рівня, виконати свою роботу якісно.
Цього вимагає і від своїх співробітників. Офіціанти повинні бути комунікабельні, лояльні до клієнта, виховані й розторопні.
«Але найголовніша якість офіціанта – у нього повинні бути зуби в крові. Ця людина завжди зобов'язана бути мотивована на продаж, щоб приносити закладу прибуток», - пояснює Дромов.
З кухарями, визнає, ситуація набагато складніша. На ринку є дефіцит професійних кадрів. Ринок не може запропонувати конкурентну зарплату, тому хороші фахівці виїжджають за кордон.
«Мені зазвичай таланить: приходять на кухню люди, які запитання про зарплату ставлять в останню чергу, для них вкрай важливо навчитися. Коли я бачу, що вона горить роботою, вона фанатик, як я, не роздумуючи даю людині шанс», - пояснює шеф-кухар.
Найважливіший критерій для Дромова – це чесність. Зізнається, що нелегко переносить невдачі співробітників. Якщо хтось не справляється із завданням, часто звинувачує себе. Вважає, що неправильно поставив завдання – або не тому, або не так.
«Якщо людина перестала розвиватися, це найбільша помилка. Якщо людина зупинилася і перестала вдосконалюватися як професіонал, значить з нею варто розпрощатися», - резюмує кулінар.
5 запитань Андрію Дромову

1. Скільки склав стартовий капітал Вашого бізнесу?
Справа в тому, що це не мій ресторан і я не володію такою конфіденційною інформацією.
Але я, як будь-який нормальний шеф-кухар і керуючий, сподіваюся, що у мене в майбутньому буде свій невеликий і затишний ресторанчик, якщо не в Одесі, тоді в Монако або Монте-Карло. Я буду кожен день готувати щось нове.
2. Якою була найбільша перешкода для бізнесу?
Це боротьба з самим собою. Були падіння і невдачі, було таке, що втрачав мало не все і потрібно було повірити в себе. Переступити через це, стати на нову сходинку, сказати собі «я зможу».
3. Почали б Ви ще раз все з нуля?
Однозначно, так. В один день сталося так, що я втратив роботу, спосіб заробітку грошей, у мене почалися проблеми через це в родині. З усіх сторін я залишився за бортом. Багато став ходити пішки і думати, що з цим робити. Ось це обдумування мене підштовхнуло до переродження, мотивувало почати все з нуля. Це той життєвий стусан, який необхідний всім у складних ситуаціях. Не страшно падати, страшно не піднятися.
4. Хто з бізнесменів Вас надихає?
Я підписаний і знайомий з багатьма цікавими людьми, які своєю завзятістю і працею добиваються великих успіхів. Це мотивує.
Це Андрій Ставніцер. Він дуже крутий. Я стежу за ним в соцмережах, він був на моєму майстер-класі. Наша Лєна Орлова, одеситка, яка дуже багато робить для міста. Це власник ресторану, який багато робить для того, щоб в Україні дізналися про Угорщину.
5. На що б Ви ніколи не пішли заради успіху в бізнесі?
Ніколи не зможу зрадити людину і з цим жити. Тому що це зовсім недавно було зі мною. Не зможу відчути радість перемоги, якщо доведеться пожертвувати своїми принципами – бути чесним з усіма і з собою і завжди чинити по совісті.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.