Реставратори-ресторатори. Місце, де кава і мистецтво сплелися воєдино

19 вересня 2017, 11:40
Спецпроект

Практично чотири роки тому, напередодні католицького Різдва, навпроти костьолу Святого Йосипа в Миколаєві відкрилася кав'ярня-музей Fili`jzanka

Саме тоді у подружньої пари професійних художників-реставраторів Федора Іваницького і Вероніки Хомайко народилася ідея, як зробити чашку кави дійсно зарядом бадьорості і позитиву.

Відео дня

Невелика, але затишна кав'ярня-кондитерська розмістилася в старовинному будинку позаминулого століття на вулиці Декабристів. Він прикрашений пошарпаною часом ліпниною, а із затишного літнього майданчика відкривається приголомшливий вид на костел.

Це одне з улюблених місць городян, куди радять заглянути всім приїжджим. Підкуповує воно своєю душевністю і стилем. Ти ніби поринаєш в атмосферу 19 століття. Або ж потрапляєш до Львова: тут завжди знайдеться «філіжанка» ароматної кави і десерт на будь-який смак.

Федір і Вероніка розповідають, що особливих секретів і хитрощів у них немає. Головне правило – тепла дружня атмосфера, привітність, улюблені всіма десерти і авторський дизайн інтер'єру.

Зовні інтер'єр Fili`jzanka дійсно дуже схожий на музей – вінтажне піаніно, скляні шафки, заповнені старовинними підстаканниками, гасовими лампами, кавомолки, картини на стінах і колекція самоварів. Тут їх близько 16 – у кожного своя історія і доля. Це частина великої сімейної колекції, яку довгі роки збирав батько Федора – теж людина мистецтва. Все сімейство давно захоплюється старовинними речами, колекціонує їх. Коли накопичилася пристойна кількість вантажних виробів, вирішили показати їх людям.

Картини, що висять тут, – роботи Федора і Вероніки, а також їхніх друзів. Дизайн продумували самостійно, а меню намагалися створити таке, щоб догодити всім ласунам і гурманам.

Думка про власну кондитерську прийшла до нас раптово. Ми ніколи не мітили в шеф-кухарі або в ресторанний бізнес. Однак часто вечорами виїжджали випити чашку кави кудись і завжди було відчуття, що ти в гостях, але не вдома. Те сервіс трохи підкачає, то меню не смачне. Хотілося створити місце, де буде затишно кожному гостю. Щоб там було так само смачно, атмосферно і радо, як у друзів. Через якийсь час ідея сформувалася в концепцію, а зараз – це улюблена справа.

Ідея створити кав'ярню-музей з'явилася завдяки старій кавомолці. Свою першу кавомолку ми купили на звичайній барахолці. Ми давно захоплюємося старовинними речами, батьки теж цікавляться вінтажем. У родині зібралася пристойна колекція старовинних предметів, які ми вирішили показати людям. Так і виникла ідея кав'ярні-музею.

Назва Fili`jzanka народилась сама собою. Коли ми відкрилися, багато хто помилково припускав, що це якась львівська франшиза. Аж надто незвичне слово для наших країв. Ми обрали його невипадково. Хотілося відразу заявити, що ми про каву і про щасливі моменти. Своїх відвідувачів ми називаємо «гостями» і намагаємося відчути і врахувати побажання кожного.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Наша кав'ярня – це не спроба захопити ринок, у нас абсолютно інша мета. Ми – місце, куди хочеться повертатися за позитивом. Миколаїв – невелике місто, ми знайомі практично з усіма своїми постійними клієнтами. Їх достатньо. Багато хто з нами з моменту заснування, приводять сюди своїх друзів, рекомендують Fili`jzankа знайомим. Людям подобається, а значить – ми на правильному шляху.

Ми – місце, куди хочеться повертатися за позитивом

Про філософію бізнесу. Ми робимо свою справу, багато в неї вкладаємо і отримуємо прибуток зверху. Нас все влаштовує. Не хочемо відходити від процесу, ставити все на потік, перетворювати на бездушний конвеєр. Практично всі продукти вранці закуповуємо самостійно, намагаємося контролювати всі процеси. Ніякі готові креми не стоять у нас в холодильниках по кілька днів. Свої торти нам не соромно принести в гості до друзів або пригостити наших гостей.

Майже всі десерти вигадуємо самі. Вони – щось середнє між улюбленими всім традиційними бабусиними тортиками і дизайнерськими авторськими десертами. Торт повинен бути смачним, радувати око і дивувати зовнішнім виглядом. Всі вироби готуються з натуральних і свіжих продуктів, дегустуються батьками, сином і друзями. Багато десертів нам допомагають придумувати вони. Така ось кулінарна імпровізація на тему базових рецептів. Головне правило – смачно і цікаво.

Про щасливих клієнтів та погані відгуки. Їжа – це завжди питання смаку. А кав'ярня і кондитерська – це питання смаку і якості сервісу.

Комусь подобається те, що ми готуємо, а комусь – ні. Як і в житті, у нас трапляються різні ситуації з нашими гостями. Але будь-який негатив або труднощі сприймаємо як досвід. Намагаємося чути і слухати відвідувачів, відчути, пояснити гостю, що його емоції важливі для нас. Ми хочемо, щоб від нас виходили з посмішкою.

Людям важливо бути почутими

Досвід показує, що з людьми важливо спілкуватися. Ми просимо свій персонал тримати зв'язок з гостями, самі цікавимося їхньою думкою. Людям важливо бути почутими.

Гості рідко стають в позу після того, як побачать, що ми переживаємо і намагаємося проявити турботу і участь.

Про конкуренцію, амбіції і плани. За останні чотири роки в Миколаєві відкрилося багато нових кав'ярень і кондитерських. Деякі з них – заклади наших клієнтів. Можливо, нам варто побоюватися, але ми не боїмося конкуренції. Ми продовжуємо свою справу завдяки винятковій симпатії до неї. Знаємо цей бізнес на 100% – самостійно вивчаємо і вибираємо обладнання, розбираємося в рецептурі і експериментуємо з декором десертів, придумуємо кавову карту і знайомі особисто з багатьма відвідувачами.

Звичайно, нам хочеться рости і розвиватися, але в той же час ми цілком задоволені тим, що є. Це частина нашого життя – вагома і важлива, яка приносить таке ж задоволення, як мистецтво.

Якщо чесно про фактори успіху, то все просто: це підтримка сім'ї і інтерес до своєї справи. Ми займаємося тим, що любимо і любимо те, чим займаємося.

5 запитань Федору Іваницькому

1. Скільки склав стартовий капітал вашого бізнесу?

Близько $60 тис.

2. Якою була найбільша перешкода для бізнесу?

Отримати дозвіл на відкриття кав'ярні в житловому будинку і знайти спільну мову з сусідами. Доводилося переконувати бабусь, що ми не плануємо відкривати пивбар.

3. Чи почали б ви все ще раз?

Швидше за все – так. Коли ти один раз подолав дистанцію, ти вже знаєш, де який поворот і ти підготовлений. Мені здається, вдруге буде легше. Але перед другим забігом потрібно гарненько відпочити..

4. Хто з бізнесменів вас надихає?

Якщо чесно, надихає заздрість до чужого успіху. Її потрібно правильно трансформувати в спортивний інтерес. Бажання процвітати мотивує працювати, розвиватися, прокидатися щоранку і щось робити?

5. На що б ви ніколи не пішли заради успіху в бізнесі?

На зраду.

5 запитань Верониці Хомайко

1. Скільки склав стартовий капітал вашого бізнесу?

Близько $60 тис.

2. Якою була найбільша перешкода для бізнесу?

Бюрократія. Було неймовірно складно оформити всі дозволи. Наступали моменти, коли просто опускалися руки. Щоразу виявлялося, що десь не вистачає певного підпису і так далі. Якби не підтримка чоловіка і його впевненість в успіху, ми б не пройшли цей шлях.

3. Чи почали б ви все ще раз?

Ми зараз намагаємося розширити Fili`jzanka, тому ми як би трохи проходимо цей шлях. З нуля - навряд чи, будь-який новий бізнес - це стрес.

4. Хто з бізнесменів вас надихає?

Чоловік для мене - найкращий зразок успішного бізнесмена. Його бажання зробити все ідеально мене мотивує. Він завжди зібраний, впевнений і націлений на результат. Я захоплююся його діловою хваткою.

5. На що б ви ніколи не пішли заради успіху в бізнесі?

Шкода здоров'ю - і гостям, і персоналу - для мене табу. Тільки свіжі та якісні, перевірені продукти, тільки нормований робочий графік і дотримання техніки безпеки.


Показати ще новини
Радіо NV
X