З речами на вихід. Що робити, якщо квиток в руках, а вас просять покинути літак

0 коментувати
Те, що авіакомпанія відмовляє пасажиру в перевезенні – це стандартна ситуація. Таке відбувається щодня, коли продається більше місць, аніж є крісел у літаку

Те, що авіакомпанія відмовляє пасажиру в перевезенні – це стандартна ситуація. Таке відбувається щодня, коли продається більше місць, аніж є крісел у літаку

Чи може ситуація, аналогічна з United Airlines, статися в Україні

9 квітня 2017 року авіакомпанія United Airlines виявила, що на рейс Чикаго - Луїсвілль не вистачає місць для своїх співробітників. Тому екіпаж попросив кількох пасажирів добровільно покинути борт.

Як альтернативу в United Airlines запропонували інший рейс, а також грошову компенсацію та розміщення на ніч у готелі. Зрештою, до прохання працівників авіакомпанії ніхто не прислухався. Через деякий час на борт літака увійшли співробітники правоохоронних органів і вибірково попросили чотирьох осіб покинути лайнер.

Один з них відмовився підкоритися вимогам, і його із застосуванням сили витягли з салону. Очевидці події розповідають, що у людини було розбито і закривавлене обличчя.

НВ Бізнес опитав профільних експертів на тему того, чи могла б статися аналогічна ситуація в Україні і що в цьому випадку слід робити пасажиру.

Андрій Ярмак, екс-керівник відділу авіаційного транспорту в Мінінфраструктури

Аналогічна ситуація (перепродаж рейсу) може трапитися в будь-якій точці світу. Більшість авіакомпаній свідомо створюють перепродаж, що допомагає підвищити рентабельність рейсу.

По суті, основні наслідки ситуації – це величезний дискомфорт для пасажира і вликі репутаційні ризики для авіакомпанії. У нас подібну новину також хвацько підхопили б у соціальних мережах і ЗМІ. Жодного дня без "зради".

Олександр Мироненко, головний редактор avianews.com

В Україні та ЄС діють однакові правила у випадку, якщо пасажиру відмовляють у посадці на рейс. Вони зафіксовані у Повітряному кодексі України та регуляції ЄС №261/2004.

Пасажир будь-якої української авіакомпанії або авіакомпанії ЄС, а також будь-якої авіакомпанії, що вилітає з ЄС, якого не пустили на борт літака через брак місць, має право на отримання компенсації в розмірі:

— 250 євро для рейсів дальністю до 1500 км

— 400 євро для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км

— 600 євро для рейсів дальністю понад 3500 км

Авіакомпанія має право зменшити компенсацію на 50%, якщо пасажиру пропонується заміна маршруту перевезення до його пункту призначення альтернативними рейсами, час прибуття яких не перевищує запланованого:

— на 2 години для рейсів дальністю до 1500 км

— на 3 години-для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км

— на 4 години-для рейсів дальністю понад 3500 км

Крім виплати компенсації, авіакомпанія зобов'язана переоформити пасажиру квиток на іншу дату або повернути повну вартість авіаквитка. У випадку, якщо пасажир вирішить летіти в більш пізній час, авіакомпанія зобов'язана забезпечити його напоями та харчуванням, а також готелем у разі тривалого очікування наступного рейсу.

Біля виходу на посадку мене двічі пересаджували в бізнес-клас. Тобто моє місце в економ-класі віддали іншому пасажиру, а інших місць не було. Якщо ж місць і в бізнесі немає, то авіакомпанія шукає добровольців.

В Україні перепродаж місць трапляється, як і у всьому світі. Але базові права пасажира захищені. В аналогічних ситуаціях пасажирів взагалі не садять на борт літака.

Сергій Хижняк, експерт з авіації

Те, що авіакомпанія відмовляє пасажиру в перевезенні – це стандартна ситуація. Таке відбувається щодня. Це трапляється, коли продається більше місць, ніж є крісел у літаку. Зазвичай, вони вирішуються мирно, або з викликом поліції, але без застосування сили. Волочити людини до проходу – це ненормально в будь-якому разі.

У нас реакція була б аналогічною. Це все-таки сучасний світ, коли у кожного є смартфон і сторінки в соцмережах, де багато людей ведуть блоги. Дуже часто люди знімають якусь подію на телефон і багато новин з'являється не від журналістів, а від тих, хто викладають відео в інтернет.

Андрій Гук, партнер юридичної фірми Анте (з питань авіації)

Тут є юридична і комерційна (сервісна) частина питання. З позиції сервісу це просто жах. З юридичної позиції авіакомпанія все зробила правильно і обґрунтовано.

Якщо авіакомпанія скористалася своїм правом відмовити в перевезенні проти волі пасажира і потім пасажир відмовився покинути борт літака, то авіакомпанія має право його висадити. В тому числі силою.

В Україні таке теж могло би бути. З позиції сервісу це мало б не менший резонанс, а навіть і більший. Тому що українського перевізника карають великим антипіаром за набагато менші порушення.


Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Останні новини

ТОП-3 блога

Фото

ВІДЕО

Читайте на НВ style

Статті ТОП-10

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: