YouTube для підприємців. Чому бізнес відмовляється від ТБ-реклами на користь роликів у мережі

6 серпня 2018, 20:30

Сучасний бізнес залежний від інтернету. Великі і малі підприємці почали використовувати цей канал для комунікацій зі споживачами.

Нових клієнтів тепер заманюють не лише через телебачення, а й через онлайн-канали. Зокрема, великий бізнес активно почав інвестувати гроші, завойовуючи увагу користувачів соціальних мереж.

Відео дня

"Ми ділимо цільову аудиторію на тих, кого ми можемо досягти за допомогою телебачення, і тих, кого не можемо. Є категорія людей, які не дивляться телевізор у принципі. Відповідно, ми досягаємо їх у соціальних мережах", - розповідає директор з маркетингу ПУМБ Ярослав Гуменюк.

Частка ТБ падає, оскільки люди витрачають на формат "ящика" менше, і більше дивляться відео онлайн, вважає digital-директор агентства WireWorks Даніель Лур'є.

"У середньому раніше пересічний українець на місяць, згідно з опитуваннями, витрачав приблизно 8 годин на перегляд ТБ. На перегляд YouTube людина витрачає годин 10 на місяць", - додає він.

Вигода від такої активності – можливість донести свою інформацію до широкої аудиторії, переконаний Гуменюк: "Нещодавно ми запускали рекламну кампанію. У нас було чотири рекламні ролики і ми їх просували. Щонайменше 7-8 млн осіб їх побачили. До кінця додивилися десь півтора мільйона".

Довіра – важлива частина в бізнесі не тільки між партнерами, але і з клієнтами. У зв'язку з цим, останнім часом мега-популярними і актуальними в інтернеті стали блогери, які доносять інформацію клієнту в більш розширеному форматі, ніж реклама, говорить провідний фахівець з маркетингу Philips Ukraine Вікторія Кирієнко.

"Реклама – це максимум 30 секунд комунікації, тому ти даєш тільки основне про продукт. Якщо говорити про блогерів, то вони розповідають досить докладно, вони можуть показати в дії, вони можуть показати основну перевагу. І вони є простими людьми. Тобто це не жінка в рекламній кампанії. І довіра у споживачів, довіра в аудиторії до блогерів значно вища", - вважає вона.

Довіру у споживачів викликають зазвичай прості люди. Так, наприклад, подружжя Ольга та Дмитро Матвій з любителів перетворилися на YouTube-професіоналів – їхній кулінарний канал зараз має понад 1,6 млн підписників.

Чотири роки тому вони почали розміщувати в YouTube ролики про те, як готувати домашні страви. "Коли ми тільки починали працювати, Діма працював. І ми в перервах на роботу знімали відео. На цей момент треба було обирати: або займатися каналом, або займатися роботою. Тому що все разом нереально було потягнути. І вирішили займатися тільки YouTube-каналом", - розповідає відеоблогер Ольга Матвій.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Зазвичай, в YouTube починають заробляти на показах реклами в своїх роликах. Google, якому належить цей сервіс, віддає блогерам 55 центів від кожного долара рекламодавців, отриманого за розміщення реклами на контенті креатора, стверджує Віра Сливінська, директор департаменту з просування брендів на YouTube у компанії AIR.

За її словами, в Україні тисяча комерційних переглядів приносить блогеру від 60 центів до $3, але якщо це будуть користувачі зы США, то 1 тис. комерційних переглядів принесе від $10 до $13 доходу.

"Чому така вилка? Тому що аудиторія різного віку, з різними інтересами, що проживає в різній географії навіть в межах України має різну вартість. Також спостерігається сезонність", - зазначає вона.

Є ще один спосіб заробітку для популярного відео-блогера – співпраця з великими рекламодавцями

"Якщо канал порівняно невеликий, у нього немає мільйонів підписників, але кожне відео регулярно набирає 50 або навіть 10 тис. переглядів, це доросла аудиторія, яка цікавиться, наприклад, автомобільною тематикою. Такий канал буде дуже цікавий виробникам або дистриб'юторам автомобілів. Вони будуть охоче платити серйозні гроші, які багаторазово перевершать доходи, які цей канал отримує за перегляд реклами від YouTube", - додає Сливінська.

Втім, з готовністю виробників і власників бізнесу платити серйозні гроші блогерам – не все так просто. Так, у Philips Ukraine заявляють, що надають продукт на тестування і в принципі можуть давати рекомендації або ідеї, як показати його з цікавої точки зору, але платити за відгуки компанія не готова.

"Ми не платимо за розміщення, тобто це не є правилом компанії Philips, оскільки, наприклад, це як відгук про продукт. У Philips дуже чітка політика стосовно того, що відгуки не можуть бути оплаченими", - додає Кирієнко.

Водночас відеоблогери знаходять шляхи для заробітку на великих рекламодавцях. Можна згадати продукт у блозі, зробити незалежний огляд, або використати продукт у ролику. Закон про рекламу не регулює промоцію у відеоблозі. Фактично, замовник і виконавець можуть робити все на свій розсуд.

Крім того, виконавець може отримувати чималі гонорари – від $100 до € 5-10 тис, стверджує Лур'є.

"Зірці з шоу-бізу можна заплатити 50 тисяч за зйомки. Просто за те, що селебріті буде згадувати продукт або якось його показувати. Але можна і за $100. Є дуже багато талановитих хлопців, хто знімає щось у YouTube. Вони тільки починають, і з ними можна домовитися. І їм цікаво, і бренду приємно", - додає вона.

Для бренду буде вигідніше працювати з дрібними блогерами, щоб їх було більше, адже сукупне охоплення буде набагато більшим, говорить digital-директор агентства WireWorks.

"Так, у них невелика фан-база, припустимо, 5 тис. осіб. Але заплатити 100 блогерам з аудиторією 5 тис. осіб або заплатити одному блогеру з аудиторією 100 тис. осіб – вигідніше", - підкреслила вона.

Загалом, реклама в інтернеті тільки набирає обертів. За даними компанії AIR, сьогодні в Україні відеоблогерів, які мають більше ніж 100 тис. підписників і в змозі надавати такі послуги, – всього 550.

Згідно з прогнозами Всеукраїнської рекламної коаліції, загальноукраїнські витрати на рекламу в інтернеті цього року становитимуть $50 млн. А на ТБ-рекламу – $350 млн. Очевидно, що Україна рухатиметься за світовою тенденцією і рекламні бюджети перетікатимуть з ТБ у соцмережі.

Показати ще новини
Радіо NV
X