Вікно через Європу. Молочний альянс розпочав іміджеві продажі в ЄС
Молочний альянс експортував сухе молоко в Польщу в межах наданих Євросоюзом квот, повідомили в компанії 15 серпня. Перша партія склала 20 тонн, ще 80 тонн Молочний альянс планує поставити найближчим часом.
У коментарі НВ Бізнес голова наглядової ради компанії Сергій Вовченко розповів, що ці 100 тонн є "сигнальними" і в цьому році поставки в ЄС більше не плануються.
"Ми не бачимо в найближчий рік перспективи успішного бізнесу на європейському ринку, зокрема для нашого холдингу", – сказав Вовченко.
Він пояснив, що ціни на українське молоко і витрати на випуск готової продукції не дозволяють конкурувати з європейською продукцією по вартості. "Хоч ціни на світових ринках і виросли, але дорожче, ніж по $1650/т, як ми продали цю партію, ніхто купувати не хоче. А ця ціна для нас не цікава", – говорить Вовченко.
Компанія таким чином хоче вийти на нові ринки. За його словами, коли є визнання Європи, то азійські ринки, які можуть купити набагато більше продукції за прийнятною ціною, позитивно реагують на це.
У приклад Вовченко призводить Китай, на ринок якого не виходило потрапити. Але, як тільки було отримано дозвіл на постачання в ЄС, Молочний альянс відправив у Китай 1 тис. тонн сухої сироватки без додаткових перевірок.
У цьому році компанія планує розширити ринок Китаю і поставити туди ще 1,5 тис. тонн сухої сироватки. Цей продукт буде поставлятися і в Японію. Також буде відправлено вершкове масло і сири в ОАЕ і відкриті Африканські ринки.
Відкриття європейського ринку в перспективі дає можливість експорту в 45 країн світу, які для України є більш важливими, зазначає екс-президент Асоціації виробників молока України Андрій Дикун.
Раніше основним споживачем української молочної продукції була Росія, говорить генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу Тарас Висоцький. Але з 2014 року постачання туди майже припинилися. Таким чином, для того, щоб не зменшувати виробництво, Україні потрібно шукати нові ринки.
До того ж, збільшення поставок дозволить стабілізувати ситуацію в молочній галузі України та збільшити її рентабельність, яка зараз близька до нуля, додає генеральний директор Індустріальної молочної компанії Алекс Ліссітса.