В Україну стали завозити більше різноманітних моделей електрокарів

13 квітня 2018, 20:54
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

За даними Державної фіскальної служби, з початку року до країни завезли 1,7 тис. електромобілів, у 3,2 рази більше ніж роком раніше.

Серед них 794 імпортували в січні, 413 і 537 відповідно в лютому і березні.

Такий бурхливий розвиток ринку пояснюється тим, що з 1 січня строком на один рік скасовано податок на додану вартість (ПДВ) і акциз на придбання імпортних електрокарів.

Відео дня

Одночасно з ростом ринку розширився асортимент моделей, які завозили в країну. Тепер крім бестселера минулих років – Nissan Leaf – надійшли Chevrolet Volt, новий Nissan Leaf і навіть Tesla Model 3, говорить засновник блогу autogeek Євген Муджирі. Минулого року з'явилася модель Hyundai IONIQ, а цього року на ринок ось-ось виведуть електрокросовер Jaguar i-PACE і хетчбек Renault ZOE.

Розвиток ринку поки що стримується високою ціною. Нова електроіномарка коштує приблизно €35-40 тис. Не дивно, що і цього року український ринок, як і в попередні, активно поповнюється б/у електромобілями або тими, що мають невеликі пошкодження. У першому кварталі 2018 року ввезено приблизно 80-90% електромобілів зі США, усе інше – це європейський ринок і Китай, каже засновник компанії ElectroCars Євген Кравцов.

Таке зростання продажів порівняно з торішніми буде спостерігатися протягом усього року, каже Кравцов. "Придбані на американських аукціонах пошкоджені Tesla і Leaf зараз ремонтують. І тому ці машини поки що не потрапили на дороги України", – говорить він.

Активізація продажів на електромобільному ринку поки що стримується через недостатню кількість зарядних станцій. За словами дилерів, на такому транспортному засобі краще поки не їздити на відстань понад 50 км. Тож електромобіль, якщо це не преміальний бренд, найчастіше використовують у місті і як другий автомобіль у сім'ї.

Кравцов вважає, що кількість зарядних станцій зростатиме на 1-1,5 тис. на рік. Але подальший розвиток інфраструктури тісно пов'язаний з тим, наскільки вигідно буде ввозити електромобілі в країну.

"Поки що електрокарів мало, сенсу немає. Це ж бізнес. Але щойно з'явиться попит на цю послугу, то з'явиться і пропозиція", – говорить директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Своєю чергою автодилери не поспішають завозити нові електромобілі в Україну. "Немає послідовної стратегії уряду, ми її не бачимо зараз, ми бачимо, що на цей рік зменшили вартість ПДВ, зняли акцизи, але ми не розуміємо, що буде у 2019 році", – говорить Оксана Борейко, директор з маркетингу Рено Україна.

Утім, Назаренко сподівається, що автомобільному ринку вдасться зберегти пільгове ввезення. "Якщо нам вдасться переконати Мінфін, що незважаючи на скасування ПДВ і акцизу, надходження до державного бюджету будуть досить значними від цього збору в Пенсійний фонд, то нам вдасться переконати Мінфін продовжити цю пільгу і на 2019 рік", – говорить Олег Назаренко.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X