В Україні на два роки заморозять Євро-6

23 березня 2017, 22:04
3277
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Нові автомобілі Honda чекають на своїх власників в автосалоні

Фото: Наталія Кравчук

22 березня 2017 року на засіданні Комітету з питань податкової та митної політики було розглянуто законопроект № 5624 і було прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в цілому

Про це повідомив депутат від БПП Роберт Горват у себе на сторінці в Facebook.

За словами депутата, прийняття законопроекту № 5624 дозволить адаптуватися виробництву та авторинку до поетапного впровадження в нашій країні вимог екологічної безпеки. При цьому, збереження сталого імпорту автомобілів з пробігом забезпечить стабільні податкові надходження до державного бюджету на рівні 3 млрд гривень щорічно. "Це черговий крок на шляху формування цивілізованого ринку авто в Україні", - зазначив він

Нагадаємо, законопроект № 5624 про внесення змін до Закону України Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів було зареєстровано 29 грудня 2016 року. Завдяки йому екологічний стандарт Євро-6 повинен набути чинності не з початку 2018 року, а з 2020-го. Його ініціатором став автор прийнятого в минулому році закону № 3251 (діє до 2018 року) Про зниження акцизу на іномарки з пробігом Роберт Горват

Директор групи компаній НІКО Авто Холдинг Ярослав Вовк зазначає, що це радше вимушене рішення. За його словами, велика частина імпортерів/виробників не готова перейти на стандарт Євро-6 з 2018 року. Тому, якщо не відтермінувати введення більш вимогливого стандарту, то ринок може очікувати колапс.

Однак, основна ідея розробки і впровадження норми Євро-6 – це значне зниження викидів оксиду азоту дизельними двигунами. При цьому, вимоги щодо бензинових двигунів практично відповідають чинному Євро-5, розповідає директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников. Тому у виробників автомобілів з бензиновими двигунами великих проблем при переході на новий стандарт не буде. За словами Овсянникова, також не буде проблем у тих, хто отримує комплектацію для складання з ЄС. Оскільки європейські виробники вже перейшли на цей стандарт.

З ним погоджується директор Пежо Сітроен Україна Віктор Кордилевський і наводить приклад того, що перші моделі Peugeot і Citroen з двигунами Євро-6 з'явилися на українському ринку ще в 2015 році. А вже з 2016 року, 85% моделей французького концерну пропонуються з двигунами Євро-6. Він також додає, що двигуни Євро-6 відрізняються не тільки зниженим рівнем шкідливих викидів, але і ще більш низькою витратою палива. Вони комплектуються більш сучасними коробками передач і відрізняються ще більш сучасними технологіями (наприклад, система Start&Stop).

Кордилевський у свою чергу впевнений, що запровадження в Україні норм Євро-6 у 2018 році не призвело б до значного зростання цін на автомобілі за рахунок необхідності комплектувати їх більш сучасними двигунами. "Такі автомобілі вже є в наявності на українському ринку і мають значний попит", - пояснює він.

У майбутньому з труднощами можуть стикнутися лише виробники комерційної та спецтехніки, продукція яких обладнана дизельними двигунами. "Застосування в конструкції автомобіля нових систем нейтралізації оксидів азоту безумовно призведе до підвищення вартості їхньої продукції, а в подальшому і до зниження попиту на неї", - говорить Овсянников. Директор з маркетингу Рено Україна Оксана Борейко каже, що бюджетні моделі можуть подорожчати на 1-2% або 200-250 євро. А комерційні машини, такі, наприклад, як Renault Master можуть зрости в ціні приблизно на 1-3% або близько 1 тис. євро.

Якщо законопроект про відтермінування введення екологічного стандарту Євро-6 до 2020 року буде прийнятий, то крім екологічної складової, він загальмує поширення в Україні нових технологій, які стали нормою для Європи. Вовк говорить, що відтермінування введення Євро-6 до 2020 року означатиме, що ринок буде працювати в поточному форматі і вплив на ціну нового автомобіля відстрочення введення стандарту не матиме.

Болісним перехід на новий стандарт буде для перевізників, які купують іномарки з пробігом за кордоном. Крім того, Євро-6 знижує можливості й імпортерів легкових автомобілів з пробігом. "Оскільки суттєво обмежує вік машин, дозволених для ввезення та реєстрації", - підсумовує Овсянников.