Укрпошта скинула кайдани. Корпоратизація дозволить підприємству швидше змінюватися

17 лютого 2017, 10:59
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Тепер для того, щоби змінити тарифи або скоротити персонал оператору не треба буде збирати десятки безглуздих підписів

Міністр інфраструктури Володимир Омелян сьогодні підписав наказ про корпоратизацію держпідприємства Укрпошта. Всі 100% акцій нового акціонерного товариства (АТ) належать Міністерству інфраструктури. Статутний капітал ПАТ складе майже 6,52 млрд грн. за рахунок майна, переданого державою в особі Мінінфраструктури, повідомила прес-служба відомства.

Відео дня

Генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський заявив, що перетворення в АТ допоможе запровадити на підприємстві сучасну та прозору систему корпоративного управління. Це відкриє можливості для втілення довгострокових стратегічних планів і залучення кредитів на розвиток компанії.

Він зазначив, що до 2021 року Укрпошта має намір залучити $507 млн. Ці кошти мають піти, зокрема, на створення сучасної IT-інфраструктури. Крім цього, інвестиції потрібні для докорінної зміни та оптимізації бізнес-процесів підприємства. Керівник найбільшого поштового оператора країни пообіцяв до 2021 року збільшити зарплатню своїх підлеглих у середньому в 2,5 раза.

На думку спостерігачів ринку, Укрпошту чекає велетенська праця, щоби хоча би наблизитися до стандартів обслуговування приватних операторів. Ірина Холод, керівник Ukrainian E-commerce Expert, відзначила наступний загальносвітовий тренд. Поштово-логістичні служби намагаються надати своїм користувачам найзручніший для них час доставки, спосіб оплати та вибір місця, де можна отримати посилку чи лист. "Якраз ці речі треба розвивати Укрпошті. Зараз в отримувача немає можливості оплатити доставку платіжною карткою, не кажучи вже про отримання в поштоматах чи про вибір часу для приїзду кур’єра", - підкреслила Холод.

Вона наголосила, що велику увагу треба приділити персоналу, бо всі технологічні нововведення втрачають сенс, якщо обслуговування – низької якості. "Навіть низькі тарифи не компенсують негативного досвіду від користування послугами", - зазначила керівник Ukrainian E-commerce Expert. Відповідне навчання, мотивація та ефективність усіх працівників Укрпошти можуть стати запорукою для досягнення належного рівня клієнтоорієнтованості.

Про необхідність зміни кадрової політики в Укрпошті заявив також президент Української асоціації директ маркетингу (УАДМ) Валентин Калашник. Він вважає, що оператору потрібно перебудувати системні організаційні процеси. "Потрібно викорінювати цілі пласти процедур і звільняти людей, набираючи нових. Мова йде про сотні працівників, і робити це треба швидко, - переконаний він, - На сьогодні є невеличка команда Смілянського і застарілий організм, який з усіх сил чинить спротив змінам". Потрібно створити всередині підприємства системи об’єктивних метрик, за допомогою яких вимірювати якість роботи всіх підрозділів. Для цього треба або звертатися до дорогих консультантів, або наймати високооплачуваних фахівців, зазначив президент УАДМ.

Якщо Укрпошта хоче на рівних конкурувати з іншими, то у неї в кожному відділенні мають бути комп’ютери, на яких працівники вміли би працювати, підкреслив Калашник. Окрім оновлення IT-інфраструктури, в найбільшого поштового оператора є інші "вузькі місця".

Наприклад, Укрпошта в своїй роботі використовує так звані прямі контейнери, під які у неї прилаштована вся інфраструктура. І тому компанія сильно програє конкурентам, які використовують зручніші та вдвічі більші палети. У Києві проблема швидкості, з якою інтернет-магазини можуть відправляти посилки, обумовлена пропускною спроможністю вантажного ліфта між різними підрозділами Укрпошти в сортувальному центрі біля залізничного вокзалу.

Президент УАДМ схвально сприйняв новину про корпоратизацію Укрпошти. Він вважає, що це дозволить "перерізати сотні-тисячі ниточок, які сковують такого Гулівера", як Укрпошта. Водночас він розкритикував заяви Смілянського про підвищення зарплатні своїм підлеглим у 2,5 раза до 2021 року. За словами Калашника, керівник підприємства зі штатом понад 70 тис. працівників стає почасти політичною фігурою. Тому плани із залучення $507 млн інвестицій і підвищення зарплатні він назвав "своєрідним навколополітичним ритуалом".

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X