Українці зможуть літати до Європи майже задарма

3 квітня 2018, 20:45
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Найбільший європейський лоукостер ірландська авіакомпанія Ryanair нарешті заходить в Україну. Перевізник почне польоти до європейських міст восени, поки що із Києва та Львова. 

В кінці минулого місяця Ryanair підписала угоди про роботу в аеропортах Бориспіль та Львів. Компанія літатиме до Великої Британії, Польщі, Німеччини, Іспанії та інших країн Європи. Початкова ціна квитків становитиме 10 євро, середня ціна 40 євро, в один бік. Компанія очікує, що 40% пасажиропотоку становитимуть європейські мандрівники.

Відео дня

"Це будуть не тільки найнижчі ціни в Україні, але і в Європі. Ми впевнені, що це буде початком дуже бурхливого зростання авіаринку в Україні", – заявив в інтерв’ю Першій Шпальті Майкл О’Лірі, генеральний директор Ryanair.

Прихід цього авіаперевізника повинен кардинально змінити ситуацію на ринку, особливо, що стосується обслуговування. Згідно розкладу авіакомпанії її літак розвертатиметься за 25 хвилин. "Такого часу в Україні ще не міг дати жоден аеропорт. Це новий технологічний ривок в обслуговуванні як авіакомпаній, так і пасажирів", – відмічає Олександр Ланецький, гендиректор консалтингової компанії Friendly Avia Support.

Юлія Ковалів, керівник офісу Національної інвестиційної ради, каже, що Україна має досить великий потенціал і авіаринок повинен ще зрости на 20%. Минулого року пасажиропотік склав 16 млн людей, при населенні в 40 млн, тоді як в багатьох країнах цифри сягають 30-35 мільйонів пасажирів, при значно меншій кількості населення.

Ryanair намагався почати польоти у 2017 році, але через конфлікт із Борисполем і слабкий попит при попередньому продажу авіаквитків, компанія вирішила відкласти ці наміри до кращих часів і зосередитися на інших ринках. Та цього разу, всі сторони домовилися і залишилися задоволені.

Навіть по при те, що перевізник отримав низькі тарифи на обслуговування в аеропортах, зараз Ryanair відмовився від своїх найодіозніших вимог. Таких, як одержання безоплатних ділянок землі, отримання безкоштовно місць для таксі, парковок тощо. Тобто обидві сторони знайшли компроміс, пішли назустріч одна одній.

Початок роботи ірландської авіакомпанії в Україні суттєво допоможе й іншим гравцям авіаринку. "Заради приходу Ryanair були змінені правила й тарифи. Була узаконена знижка на відкриття нових напрямків, а також – на збільшення потужності на напрямках", – каже Ланецький. І додає, що більше з усіх від цього виграють Міжнародні авіалінії України, які теж отримають ці ж знижки, бо відкривають багато нових авіаційних напрямків.

Втім, деякі інші оператори ринку впевненості від старту польотів найбільшого у Європі лоукостера не поділяють. На їхню думку – вибухового зростання не буде. Особливо в сегменті внутрішніх перевезень. На думку Володимира Каменчука, гендиректора авіакомпанії Windrose, Україна як ринок не відповідає класичному варіанту лоукостів, адже такі перевізники працюють в країнах з гарно працюючою економікою і з гарними доходами населення. Тим більше, що в Україні складається класична традиція користуватись іншими видами транспорту всередині країни.

Основні клієнти лоукостерів – заробітчани та студенти. За даними компаній, дозволити собі переліт можуть тільки 7% населення України. Але висновки про роботу Ryanair на українському ринку можна буде зробити тільки після перших рейсів, що заплановані на осінь.

Також у програмі дивіться репортаж про те, чим небезпечне будівництво Північного потоку 2 для української ГТС. Крім того, дивіться у програмі сюжет про те, як онлайн торгівля замінює традиційні магазини.

Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера і ділового журналіста Дениса Безлюдька.

Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X