lifecell стане випробувальним проектом для інвестицій Turkcell в інші країни
В Україні lifecell стане випробувальним майданчиком для регіональної експансії материнської компанії – Turkcell. Про це в інтерв’ю НВ повідомив головний виконавчий директор lifecell Бурак Ерсой.
«Не таємниця, що Turkcell Group має високі амбіції стати регіональним оператором, який планує придбати пакети акцій в компаніях з інших країн. Ми хочемо розширити наш бізнес», - відзначив СЕО lifecell.
За його словами, в Україні турецький оператор хоче реалізувати пілотний проект і напрацьований досвід втілювати при виході не телеком-ринки інших держав. Ерсой не уточнив, які країни Turkcell розглядає як перспективні з точки зору інвестицій.
Turkcell є лідером стільникового ринку Туреччини – на кінець 2015 року оператор обслуговував 34 млн користувачів (46% від усіх мобільних абонентів країни; у Vodafone – 30%, Turk Telekom – 24%). Окрім України, Turkcell за межами Туреччини працює на телеком-ринках Азербайджану, Казахстану, Грузії, Молдови, Білорусі.
На думку опитаних НВ експертів, турецький оператор в Україні хоча й зайняв певну нішу, але ще до кінця не визначився із позиціонуванням і стратегією. Директор департаменту розвитку інновацій та інтелектуальної власності Міністерства економічного розвитку і торгівлі Олена Мініч нагадала, що life:) (тепер – lifecell) стартував у 2005 році, коли на стільниковому ринку була дуополія. Київстар і UMC (тепер – Vodafone Україна) зробили все можливе, щоби ускладнити вихід на ринок третього гравця, зазначила вона. life:) нічого не залишалося, як тільки конкурувати ціною, тож він вибрав нішу дискаунтера.
З цим визначенням погодився керуючий партнер ІК Standart NV Investment Banking Карен Чіфталарян: «lifecell має достатню ринкову частку для того, щоби називатися оператором у повному значенні цього слова, він успішно зайняв свою нішу лоукоста і вдало її утримує».
Керуючий партнер компанії Expert & Consulting (E&C) Анатолій Фроленков зазначив, що минулий рік lifecell почав з «чистого аркуша». Turkcell викупив у Ріната Ахметова всі акції та став одноосібним власником українського стільникового оператора №3. Компанія провела певну уніфікацію свого бренду, змінивши назву на lifecell. Підприємство очолило нове керівництво. «Менеджмент володіє сильною міжнародною експертизою, але треба зважати на місцеву специфіку нашого не дуже багатого ринку», - підкреслив керівник E&C.
Фроленков застеріг, що запроваджуючи міжнародний бренд варто пам’ятати невдалий досвід із виходом в Україну російського Beeline. Тоді новий гравець запропонував тарифи та маркетингову стратегію, які не врахували українські особливості. Врешті-решт бренд Beeline зник з нашого ринку.

Для lifecell потрібно визначитися, чи компанія воює за ринкову частку і не дуже зважає на фінансові показники, чи поставить перед собою якусь іншу мету. «Оператор вийшов у оперативну окупність зовсім нещодавно», - відзначив Фроленков. До цього часу, починаючи зі свого запуску в 2005 році, компанія не приносить своїм власникам прибутку.
На її думку Мініч, державі необхідно створити сприятливі умови для розвитку стільникового ринку. Потрібно знизити міжоператорські ставки доступу на мережі одне одного, а також запровадити послугу збереження номеру при переході до іншого оператора (MNP), яка вже давно існує в інших країнах.