У Divan.TV телевізори запрацюють за принципом YouTube

15 березня 2017, 17:38
Вітчизняний провайдер інтернет-телебачення розпочав випробування послуги рекомендацій на основі уподобань глядачів Smart TV

Компанія Divan.TV вже кілька тижнів тестує нову опцію, яка вивчатиме поведінку користувачів і надаватиме їм підказки, які телепрограми чи фільми варто подивитися. Про це сьогодні Бізнес НВ повідомив генеральний директор Divan.TV Аркадій Канюка.

Відео дня

За його словами, сервіс схожий на всім відомий YouTube, який відстежує уподобання користувачів і на їх основі створює список потенційно цікавого відеоконтенту. Основна відмінність нововведення від Divan.TV у тому, що власники Smart TV отримають рекомендації щодо телебачення.

Лінійне ТБ втрачає популярність, бо має два великих недоліки – прив’язує глядача до сітки мовлення і не дає змоги позбутися нав’язливої реклами, підкреслив Канюка. Споживачі інтерактивного ТБ самі можуть вибирати, що та коли дивитися. А довгі рекламні блоки можна просто промотати.

Відстежувати та перемикати десятки чи сотні телеканалів – незручно, зазначив Канюка. З новою послугою машинний інтелект полегшить вибір. У Divan.TV команда приблизно з двох десятків розробників написала та адаптувала відповідне програмне забезпечення під усі популярні моделі Smart TV.

Повноцінний запуск сервісу рекомендацій, в тому числі його веб-версія, Divan.TV запланувала в першій половині другого кварталу 2017 року. Компанія не має наміру вводити додаткову платню за нову послугу. Канюка не назвав обсяг інвестицій, а також бажаний економічний ефект від нововведення.

"Якісний сервіс рекомендацій – запорука успіху будь-якого контентного сервісу", - переконаний Іван Шестаков, маркетинг-директор Megogo. Він зазначив, що в цьому питанні є два підходи. Перший заснований на уподобаннях інших користувачів. Він відомий і його давно використовують, хоча він має слабкі місця. Наприклад, для нових користувачів такий спосіб підбору цікавого контенту не дуже підходить. Або ж для сім’ї – тато, мама, дідусь, баба, онуки – в якій всі дивляться різні передачі.

Другий підхід враховує параметри безпосередньо відеооб’єкту. Тут потрібна обробка велетенських масивів даних. Кожен серіал і фільм має "обрости" великою кількістю тематичних тегів, інформацією про режисерів і акторів тощо, пояснив Шестаков.

На його думку, успішною буде лише та система рекомендацій, яка врахує обидва підходи і буде "філігранно" вбудована у відеоплатформу. "А це велетенські витрати, які можуть окупитися лише в довгостроковій перспективі", - підкреслив маркетинг-директор Megogo. Його компанія вже понад три роки працює над удосконаленням системи рекомендацій, але поки що використовує лише окремі елементи. Найкращою рекомендацією для ТБ-контенту залишаються самі бренди телеканалів, відзначив Шестаков. Він переконаний, що за такими підходами – майбутнє, але процес розробки та запуску буде тривалим і дорогим.

Відомий IT-підприємець Андрій Колодюк заснував Divan.TV у червні 2011 року. З травня 2012 року компанія розпочала набір перших абонентів. Divan.TV надає онлайн-доступ до ТБ-каналів і відео на запит (VoD).

З 2014 року сервіс транслює телеканали, фільми та музику у 200 країнах світу. Кількість зареєстрованих користувачів становить 2 млн.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X