Творець інтернету розповів про основні загрози для розвитку всесвітньої павутини

13 березня 2017, 19:48
World Wide Web 12 березня відзначив свою 28-му річницю і на сьогодні його подальшому існуванню загрожує три фактори

Сер Тім Бернес-Лі, очільник World Wide Web Consortium, якого вважають творцем інтернету, оприлюднив відкритий лист. У ньому він виклав три основні загрози, які можуть суттєво завадити розвитку всесвітньої мережі, а також способи їх вирішення.

Відео дня

Бернес-Лі заявив, що 28 років тому від представив своє бачення відкритої платформи, яка дозволила б усім, незалежно від географічних і культурних кордонів, обмінюватися інформацією. Однак за останні 12 місяців він все чіткіше спостерігав прояв трьох тенденцій, які можуть завадити інтернету реалізувати свій потенціал як інструменту, що служить усьому людству.

1. Ми втратили контроль над нашими особистими даними

Дуже широкого розповсюдження набула бізнес-модель, яка пропонує безкоштовний контент в обмін на персональні дані. Більшість інтернет-користувачів погоджується на такі умови. Але, зазначив Бернес-Лі, ми втрачаємо переваги, якими могли би скористатися, якщо би самі володіли власними даними. Тоді люди самі могли би вирішувати, коли, з ким і якою інформацією ділитися.

Окрім цього, уряди співпрацюють або ж примушують компанії ділитися персональними даними. Це нерідко призводить до зловживань, втручання в особисте життя. А у випадку з репресивними режимами – до арештів і вбивств. Постійне стеження за всіма в інтернеті, це вже занадто, переконаний голова World Wide Web Consortium.

2. Дезінформація занадто легко поширюється в інтернеті

Більшість людей для пошуку інформації використовує лише декілька соціальних мереж і новинних сайтів. Ці ресурси на основі алгоритмів, які вивчають наші особисті дані, відбирають, що саме нам показувати, підкреслив Бернес-Лі.

Як наслідок – сайти показують нам те, на що ми найвірогідніше "клікнемо". Отже, різні фейкові новини чи відверта дезінформація може розповсюджуватися як лісова пожежа. І такі можливості зловмисники можуть використовувати у своїх фінансових чи політичних цілях.

3. Політичній рекламі потрібні прозорість і зрозумілість

Той факт, що більшість користувачів отримують новини лише від декількох платформ, а зростаюча складність алгоритмів спирається на масиви особистих даних, означає наступне – політична реклама стає все більше індивідуальною. За деякими даними, під час виборів 2016 року у США у Facebook щодня демонструвалося 50 тис. варіацій політичної реклами. Є підозра, що подібні інструменти використовувалися недобросовісно, для того, щоби маніпулювати виборцями.

Бернес-Лі зазначив, що боротьба не буде легкою, але деякі шляхи вирішення описаних вище проблем уже проглядаються. Наприклад, потрібно співпрацювати з веб-компаніями для того, щоби повернути контроль над даними в руки людей. Для цього можна використовувати такі інструменти, як особисті "пакети даних", передплата чи мікроплатежі.

Інтернет-спільнота повинна посилити тиск на таких інтернет-гігантів, як Google та Facebook, щоби вони посилили боротьбу з дезінформацією, вважає Бернес-Лі.

Показати ще новини
Радіо НВ
X