Таксистам запропонували смішний тариф
Про це сьогодні написав у себе на сторінці у Facebook заступник міністра інфраструктури Дмитро Роменський. Йдеться про законопроект, який Міністерство пропонує для розгляду у Верховній Раді вже найближчим часом.
За словам прес-секретаря міністра інфраструктури Марини Томко, це допоможе створити близько 200 тис. легальних робочих місць, легалізувати 90% диспетчерських служб, а також збільшити щорічні надходження до бюджету від податків на 1,5 млрд грн.
Ідея дуже проста – низька точка входу і суворе покарання
"Величезна частина всіх перевезень таксі зараз перебуває в тіні, нові робочі місця не створюються, не сплачуються податки, і не завжди якість таких послуг та безпека пасажирів перебувають на належному рівні, – написав Роменський. – Особи, які заробляють перевезенням пасажирів на своєму автомобілі, повинні сплачувати податок з отриманого доходу або єдиний податок".
Якщо законопроект підтримає Верховна Рада, то, за словами глави таксомоторної асоціації Андрія Антонюка, у легальних перевізників буде два варіанти для легальної роботи: працювати з диспетчерською службою, сплачуючи 18% від доходу, або оформитися як суб'єкт підприємницької діяльності. "В останньому випадку, навіть найбільш зайнятий таксист заплатить не більше 600 грн податків у місяць", – повідомляє Антонюк.
Цей закон просто необхідний для легалізації ринку таксі, вважає екс-глава департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку автомобільних перевезень Мінінфраструктури Роман Хміль. У країні величезна кількість таксистів, і обсяг цього ринку оцінюється в мільярди гривень. Але, за словами Антонюка, минулого року перевізники заплатили в бюджет усього 26,6 млн грн, хоча потенційно могли сплатити 2 млрд грн.
"Ініціатива чудова, головне, щоб її втілили в життя", – говорить засновник сервісу за викликом таксі Uklon Віталій Дятленко. За його словами, така вартість ліцензії дозволить більшості таксистів працювати легально, а це підвищить безпеку, адже клієнт буде знати, хто його везе і на яких умовах.
Крім зниження вартості ліцензій, планується посилити відповідальність за порушення законодавства у цій сфері. Але точна сума штрафу за нелегальне візництво поки не називається.
Хміль вважає, що він повинен бути великим – не менше 50 тис. грн, а в разі повторного порушення і зовсім потрібно забирати автомобіль. "Ідея дуже проста – низька точка входу і суворе покарання", – вважає він.
Ці законодавчі ініціативи готуються до розгляду сесією парламенту в Транспортний день, орієнтовно 20 жовтня.